Printerproblemer - HP Laserjet 4 Plus
Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-06-01 08:10

Jeg har ovenstående printer som jeg har erhvervet mig brugt.
problemet med den er at den på tæt ved hvert andet ark laver en lille
harmonika i bunden så arket ikke kan komme ud men skal hives ud af den.
Harmonikaen opstår pga. at topkant af arket hænger i et kort stykke tid
inden den kommer ud oppe i toppen af printeren.

Er der nogle der har et løsningsforslag til dette, eller er det bare at
købe en ny printer?

Det ville være lidt ærgerligt at skulle bruge den sidste løsning, da den
skriver ganske pænt.

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Wass up

Dato : 07-06-01 11:25

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> wrote in message
> [...]
> købe en ny printer?
>
> Det ville være lidt ærgerligt at skulle bruge den sidste løsning, da den

Det er desværre et mere eller mindre kendt HP sommer problem.
Reservedelene dertil koster omkring 300 plus moms.
Jeg kan skifte delene i HT området for et symbolsk beløb.
Når delene bliver skiftet kommer problemmet IKKE igen, derimod en masse
andre nye problemmer med tiden

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-06-01 17:41

In article <9fnkp9$fkv$1@news.inet.tele.dk>, Wass up wrote:
> Det er desværre et mere eller mindre kendt HP sommer problem.
> Reservedelene dertil koster omkring 300 plus moms.

Hvad er det for nogle dele der skal skiftes i den?
Og hvad skyldes problemet helt præcist?

> Jeg kan skifte delene i HT området for et symbolsk beløb.
> Når delene bliver skiftet kommer problemmet IKKE igen, derimod en masse
> andre nye problemmer med tiden

Hvilke nye problemer er der i vente?

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Wass Up

Dato : 07-06-01 18:02

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle dele der skal skiftes i den?
> Og hvad skyldes problemet helt præcist?
Som du selv siger hænger papiret i toppen, den rulle skal skiftes (eller
slib den med noget sandpapir, du kan sætte et stykke sandpapir fast og lader
printeren kører. Der vil dog komme gummifnuller på bagsiden af papiret)
Rullen du ser bag på printeren bliver også skiftet(den er dog ikke så
kritisk)

> Hvilke nye problemer er der i vente?
Rullen der tager papiret i skuffen bliver også slidt
Fikseringsenheden/fuseren/varmelegmet vil begynde at sætte skygge skrift på
papiret
Men alle disse problemer er slet ikke sikkert du vil opleve

Fra : Ole Christiansen

Dato : 12-06-01 13:53

pjat, jeg har 5 stk som har haft samme prob.

de 2 bagerste fremførings valser, slibes med smergellæred og tørres af i
sprit.
(den øverste skal du have selve låget af for at komme til.)

JAZZ