DNS-less database
Fra : Peter Weiss

Dato : 07-06-01 07:23

Hvad sker der hvis der er flere brugere der forsøger at ændre i
databasen på samme tid?

Fra : Thygesen

Dato : 07-06-01 09:43

"Peter Weiss" <peterweiss@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der hvis der er flere brugere der forsøger at ændre i
> databasen på samme tid?

Det vil der ikke ske noget ved, de kan sagtens ændre i databasen samtidig.

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-01 09:26

"Thygesen" <thyge@get2net.dk> wrote in news:3b1f3539@news.carlbro.dk:

> "Peter Weiss" <peterweiss@image.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det vil der ikke ske noget ved, de kan sagtens ændre i databasen
> samtidig.

nej ... ikke på _præcist_ samme tid (i tilfælde med Access-db). Access kan
kun håndtere en enkelt skrive-operation ad gangen. At det så sandsynligvis
ikke sker så ofte er noget andet - men det er jo lidt en anden diskussion.

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-06-01 11:37

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> Access kan kun håndtere en enkelt skrive-operation ad gangen. At
> det så sandsynligvis ikke sker så ofte er noget andet - men det er

Ja, Access har (så vidt jeg ved) kun table locks (ligesom mysql).

--
Lauritz

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-01 11:59

Lauritz Jensen <lauritz2@hotmail.com> wrote in

> Ja, Access har (så vidt jeg ved) kun table locks (ligesom mysql).

med andre ord, så kan man godt ændre i flere forskellige tabeller på én gang
?

(jeg ved det ikke selv - jeg var faktisk af den overbevisning, at den blev
lukket på fil-niveau)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-01 16:43

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Ja, Access har (så vidt jeg ved) kun table locks (ligesom mysql).

Access kører normalt med pagelock, kan også bruge tablelock hvis det skal
være
Kommer lidt an på insert statementet - svjv

MS Access anvender _ikke_ recordlock

mvh/Peter Lykkegaard