Ikke alle kan lide nysgerrighed
Fra : Bo Warming

Dato : 30-08-05 02:32

Nogle af nedenstående vismænd, ser overvurdering af videnskabelig viden, i
forskernes hyperaktivitet.

Jeg hælder mod at privatiseret videnskab kan man ikke få for meget af - og
de der begrænser ideernes fri flow, fordi de gamle dogmer er gode nok, skal
bekæmpes og udvises.

" Alle mennesker har fra naturens hånd et begær efter at
vide. Aristotles

" Den største lykke for et tænkende menneske er at have udforsket
det, som kan udforskes, for så med ro at ære det, som ikke kan udforskes.
Goethe

Jeg har altid været interesseret i folk, men jeg har aldrig brudt
mig om dem. W. Somerset Maugham (1874-1965)

Lykkelige mennesker er sjældent nysgerrige.
Arthur Koestler

Mennesket er skilt fra hinanden gennem høje mure, og nages af
hunger efter næstefølelse, således at hungeren til tider slår ud i forrykt
nyfigenhed. Vilhelm Grønbech

Nysgerrighed er ekstase. Walter Charleton

Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

`A good listener is not only popular everywhere, but after a while
he gets to know something.' Wilson Mizner

A matter that becomes clear ceases to concern us.
Nietszche

Hvis vi kendte alle universets hemmeligheder, ville vi straks henfalde i en
ubodelig kedsomhed. Anatole France

Livet er et middel til erkendelse. Nietzsche

Nysgerrihed er en datter af skinsygen. Jean Baptiste
Moliere

There is a good deal of curiosity even in maternal love.Nietzsche

Nysgerrighed kravler ind i de ulykkeliges hjem under navn af pligt eller
medfølelse Nietzsche Der er meget nysgerrighed
i moderkærlighed. Nietzsche

Videbegær er kun forfængeligehed Oftest vil man kun vide noget for at kunne
tale om det. Pascal

** Hvad vi ved, angår os ikke mere Maeterlinck Maurice 1862-1949

" Der findes ingen kvinde, der vil give afklad på at finde ud af, hvor
langt hendes magt over den mand hun elsker , rækker. Charles Baudelaire

" Menneskets forstand vokser med det, det møder Empdokles

Fra : Torben Wridt

Dato : 30-08-05 18:19

> [...]
> langt hendes magt over den mand hun elsker , rækker. Charles Baudelaire
>
> " Menneskets forstand vokser med det, det møder Empdokles

Du, Bo.....øhhhh. De der svampe du går og tygger på, ikk'. De er fandme ikke
helt friske du......

/tow

Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-08-05 23:37

hmm citater der er taget ud af en sammenhæng der sammensættes med andre der
er taget ud af en helt anden sammenhæng giver normalt vollapyk..... men
faktisk er citater vel forbeholdt folk uden originalitet ?! :)

Bortset fra det fattede jeg ikke meningen med det oprindelige indlæg ??? Var
der et spørgsmål i det ? for vist det bare var en opremsning af
citater...primært filosofiske citater hvad skal de så i en
naturvidenskabelig nyhedsgruppe ????