Magneter giver bedre biler?
Fra : F.Hansen

Dato : 21-08-05 08:43

Hej Gruppe

Faldt over følgende på qxl, er der nogen ud over sælger, der tror på det har
nogen effekt.

Finn
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19623093&catg=1&listingtype=6&listingsort=0

EXPANDER MAGNETER

SPAR PENGE - BESKYT MOTOREN - BESKYT MILJØET

FORDELE VED MONTERING AF EXPANDER MAGNETER:

Spar 13-22 % af brændstof forbruget.
Forbedret ydeevne.
Op til 15 % hurtigere i optrækket.
Op til 16 % flere hestekræfter.
Mindre motorstøj.
Op til 14 % hurtigere i tophastighed.
Forlænget levetid af tændrør.
Længere levetid af motor.
Motoren selvrenses.
Karburator, indsprøjtning og brændstofpumpe arbejder bedre og forlænger
disses levetid.
Op til 50 % mindre CO, HC og NOX udslip - derved lugter også
udstødningsgassen mindre.
Let at montere; uden demontering af slanger mm.
Garanti på motor bortfalder ikke ved påmontering af magneten.
Bilen kan ligeledes gå igennem syn med magneten påmonteret.

Effektive resultater straks!

Besparelse mm. bliver først helt stabilt efter ca. 90 dage eller 1600 km.

Det er den tid det tager før alle resultater er helt fuldstændige.

Den første magnetisering i motoren sker efter 14 dage, og efter de 90 dage
eller 1600 km er alle metal dele i motoren magnetiserede.

Motorens kraft og dynamik bliver stærkere og kraftigere og er fuldt opnået
efter 90 dage eller 1600 km.

I biler med karburator stiger omdrejningerne ved tomgang på grund af bedre
brændstof forbrænding, man skal derfor justere karburatoren ved at mindske
brændstof tilføringen.

Biler med indsprøjtning justeres selv.

Før EXPANDER blev sendt på markedet, blev den testet på følgende biler:

Audi, Daewood, Opel, Ford, VW, Kia, Fiat, BMW, Renault, Peugeot, Citroen
m.fl. med helt fantastiske resultater.

Oven i købet har test personerne erfaret at straks fra påmonteringen af
EXPANDER magneten, optrækket er blevet bedre, både på lige strækninger og på
stigninger, med mere jævn motorgang og mindre motorstøj.

Expander er noedymmagneter. De har en helt overraskende styrke, er meget
kraftige og temperaturbestandige. De har forhøjet virkningsgrad og min. 10
års levetid.

Hvordan virker Expander?

Der er ikke tryllekunst - der er fysik!!!

Magneterne virker både på benzin og diesel-motorer.

Brændstof som tilføres motoren har kaotisk lagt molekyler, der gør at
forbrændingen ikke bliver fyldt helt ud. Når man påmonterer Expander opstår
der et magnetisk felt som genereres af magneten. Den splitter
hydrokarbon-kæder og brændstofmolekyler reagerer bedre med ilt og derved
bliver forbrændingen mere effektiv og renere. For at opnår det samme HK
skal man bruge mindre brændstof. Expander påmonteres brændstof og
lufttilføringsslangerne.

Fra producenten:

"Hvis det er et så fantastisk produkt - hvorfor er det så ikke standard på
bilerne?"

Det spørgsmål har vi stillet en repræsentant af en bilkoncern. Han
svarede:" .hver produkt som yder højere tekniske parametre af motoren som er
produceret i flere år vil koste fabrikanter

enorme summer af penge. Et hvert firmas økonomiske politik siger, at hvis
man vil have en hurtigere bil med bedre parametre så skal man købe en
dyrere en. Hvis produktet som koster nogle få hundrede kroner kan gøre at
kunden opnår bedre bilparametre - hvorfor skal man så bruge flere tusinde
kroner for at få en dyr bil.?"

Hvorfor er magneter ikke så standard udstyr i bilerne?

I 90'erne testede man magneterne i USA. Testerne beviste at produktet ville
formindske indskuddet til national-budgettet 15 %, d.v.s. med ca.45
milliarder USD årligt.

Hvad ville der ske med katalysatorer producenterne - det spørgsmål skal ikke
besvares..."

HUSK!!!

Hver 5 - 6 tankning er gratis!!!!!!

Fra : Mikkel Lund

Dato : 21-08-05 09:30

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver forbrændingen mere effektiv og renere. For at opnår det samme HK
> skal man bruge mindre brændstof. Expander påmonteres brændstof og

Hej Finn

For mig lyder det som endnu en producent og sælger der vil prøve at tjene
penge på uvidenhed.
Ud fra forklaringen ovenfor er jeg ret sikker på at det er et fup produkt.
Hvordan skal en magnet splitte hydrokarbon-kæder? Og hvorfor skulle det
hjæpe, er det ikke lige det der sker under en forbrænding i en motor?

--
Hilsen Mikkel
------

Fra : Ivar

Dato : 21-08-05 09:31

F.Hansen skrev:

> Hvorfor er magneter ikke så standard udstyr i bilerne?

Ja, hvis det virkede, ville der vare sådanne magneter i alle biler.
Hvis magneterne havde nogen positiv virkning, ville de virke
øjeblikkeligt. At de i følge salgsmaterialet først virker efter 90 dage
er blot en fidus for at mindske reklamationer.
Bemærkningen om de 1600 km viser at det er et amerikansk produkt, og de
har vidst som standard 90 dages garanti.

Kort sagt: fup og fidus.

Ivar Magnusson

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 21-08-05 11:13

Ivar wrote:

> [...]
> Bemærkningen om de 1600 km viser at det er et amerikansk produkt, og de
> har vidst som standard 90 dages garanti.

Hej Ivar

Det er faktisk ikke fup. Men det kræver at de partikler, som "flyder"
rundt i bundkaret er magnetiske!

"I gamle dage" blev motorblokken, stempelringe, kapstansakslen,
cylinderne og lejerne fremstillet af jern og som bekendt er rent jern
magnetisk.

I dag bliver motorer fremstillet af en eller anden aluminiumkeramik - er
det ikke rigtigt? I hvertfald af et materiale som *ikke* er magnetisk.
Men måske er nogle af de andre motorkomponenter stadig magnetiske?

-

Disse partikler virker som slibemiddel i olien og det er en uønsket
virkning!

-

Hvis partiklerne er magnetiske, vil en superstærk magnet sat på
eksempelvis bundkarrets prop eller i oliefilteret, trække i de
*magnetiske* partikler i olien, som passerer tæt forbi magneten og blive
trukket ind på magneten og blive der. Det kan testes, når man senere
skruer bundkarret prop ud og prøver at køre partiklerne af.

Søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=motor+oil+%22magnetic+drain+plug%22

Magnetic oil drain plug... What do you guys (and gals) think?
http://www.allthingsmoto.com/forums/showthread.php?s=d34387ca39baa3b671409c8e5008d04c&threadid=3860&goto=nextoldest
Citat: "...I clean off a good deal of metal shavings every time I change
my oil...I'm not sure how much it REALLY extends the life of your
engine, but it certainly dosent hurt it..."

http://www.bmwworld.com/repairs/oil_change.htm
Citat: "...Other parts to consider are a magnetic drain plug or magnetic
product that mounts to the oil filter. These will help trap the metal
particles that result from normal engine wear and tear..."

Magnetic Drain Plug:
http://www.finetuning.com/h/magnetic+drain+plug.html

Med billeder:
http://www.magneticdrainplug.com/MagneticDrainPlugs.html
Citat: "...Don't let this grit ruin your expensive engine. Our rare
earth super strong Neodymium magnets pull out the bad metal debris and
hold onto it..."

http://www.superplug.com/applications.html

http://www.miata.net/products/perform/magnetic_drain.html
Citat: "...I was amazed at the stuff that was "hanging" from the tip of
the drain plug. There is a small extended magnetic tip that projects
about a quarter inch in length from the end..."

http://www.off-road.com/ford/reviews/filtermag/
Citat: "...The FilterMag removes metallic particles as small as two
microns [Ved ikke om det er korrekt]...FilterMag to fit snugly -- and I
mean SNUGLY -- to your oil filter..."

http://ecoustics.audioreview.com/cat/carreview/parts/misc-parts/red-line/PRD_8763_1599crx.aspx
Citat: "...The drained fluid was thin, cloudy, and there was a spoon
full of black, metallic sludge on the magnetic drain plug. ..."

http://www.toyota-supra.info/forums/mkiv/Week-of-Mon-20040517/030872.html
Citat: "...I'm a big believer in prevention, but aren't most of the wear
metals in our bottom end nonferrous anyway?...I'm not sure they
accomplish very much......"

mvh/Glenn

Fra : Ivar

Dato : 21-08-05 12:18

Glenn Møller-Holst skrev:

> Det er faktisk ikke fup. Men det kræver at de partikler, som "flyder" rundt i
> bundkaret er magnetiske!

Vil du trække urenheder fra motorolien ud gennem indsugningen !?

Jeg tror du har overset dette i teksten: "Expander påmonteres brændstof
og lufttilføringsslangerne". Magneterne fjerner altså intet.

Ideen med en magnet i bundkaret til at opsamle metal partikler er nok
næsten lige så gammel som benzin-motoren.

Ivar Magnusson

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 21-08-05 14:29

Ivar wrote:
> Ideen med en magnet i bundkaret til at opsamle metal partikler er nok
> næsten lige så gammel som benzin-motoren.
>

> Ivar Magnusson

Hej Ivar

Ved du om det kan betale sig at anvende det idag med dagens motor
metallegeringer?

Hvis det kan - har bil er det i dag så som standard?

mvh/Glenn

Fra : Onsa

Dato : 21-08-05 18:01

Glenn Møller-Holst wrote:

> [...]
> metallegeringer?
>
> Hvis det kan - har bil er det i dag så som standard?

In moderne motor er bygget af stort set de samme materialer, som den har
været se sidste 40 år. Alle de bevægelige dele er af jernlegeringer, (stål)
med udtagelse af stemplet der er er af aluminium. Stemplet kører i en
stålforing. En magnet kan samle jernspåner op, men et almindeligt
oliefilter som alle biler har, er meget bedre.

Ove

Fra : Trans

Dato : 21-08-05 11:11

F.Hansen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Faldt over følgende på qxl, er der nogen ud over sælger,
> der tror på det har nogen effekt.

Forhåbentlig ikke. Det må være det rene fup.

Det er nu manga år siden, jeg i Bangkoks chinatown stødte på en
butik med de der magneter. Jeg spurgte den thai-kinesiske dame i
butikken, hvad de skulle gøre godt for. Hun sagde et eller andet om,
at de forbedrede motorens gang. Det hensatte mig i dyb undren. Men
magneterne var ENORMT stærke, så de må kunne bruges tilet eller
andet nyttigt. Om ikke andet kan man give dem til ens lille søn som
legetøj.

Bent

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 22-08-05 11:25

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in

> [...]
> magneterne var ENORMT stærke, så de må kunne bruges tilet eller
> andet nyttigt. Om ikke andet kan man give dem til ens lille søn som

Uha lad være at give børn stærke magneter.

Havde et sæt fra en harddisk.
De kunne holde sig på hver side af en arm der var ca 5 cm tyk.

De var kun sjovt indtil magneterne gled ud til siden og klemte sammen om 2
lag /hud/skind.

Så var det at magneterne smertelige styrke gik op for min, iøvrigt voksne,
lillesøster. Tømmerlusen og det blå mærke fortog sig da senere.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk