Amerikansk vis-nummer
Fra : arrownet

Dato : 08-09-05 11:29

Har i Amerika, for ca. 700 kr., købt en ret snedig trådløs telefon (Mærke:
General Electric), som opfylder de ønsker jeg har til en sådan:

1. Indbygget telefonsvarer med dobbelt display på basen.
2. Mulighed for handsfree funktion i form af headset med mikrofon.
3. Et tåleligt udseende....

Derudover har den en ret fin finesse: Hvis strømmen går, bevarer den både
ind- og udgående beskeder, og det uden at der skal et back-up batteri til.

Nå, men vis-nummer funktionen fungerer desværre ikke, og jeg ved ikke
hvorfor.. Er det amerikanske system forskelligt fra det danske ? Jeg kigger
i "trouble-shooting" afdelingen af manualen, og der står at hvis vis-nummer
funktionen ikke virker kan det skyldes at telefonen er sluttet til et
"non-switched electrical outlet" (hvad det så er.. Det er vel noget med
strømforsyningen). Jeg bruger en 110-volt adapter for at kunne tilslutte
enheden her i landet. Kan det have nogen betydning ?

Råd ønskes.

Peter
(og jo, jeg har set at man netop nu i EL-giganten kan få en lignende telefon
til 399.-. Jeg græmmes...)

Fra : Aage Johansen

Dato : 08-09-05 12:19

> Råd ønskes.

Vis nummer i DK er anderledes (anvender DTMF).

--
Aage

Fra : arrownet

Dato : 08-09-05 12:28

nogen løsning ?

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-09-05 12:59

arrownet <ingenspamtilmigtakpstrom@tiscali.dk> wrote:

> nogen løsning ?

Brug den til IP telefoni

--
Jesper Lund

Fra : arrownet

Dato : 08-09-05 14:52

dvs. ip-telefoni understøtter den amerikanske standard ?

Fra : Asboe

Dato : 08-09-05 15:01

arrownet skrev i <3e16a$432041f6$3e3d8475$28189@news.arrownet.dk>:

>dvs. ip-telefoni understøtter den amerikanske standard ?
Den adapter du skal bruge, kan understøtte det, ja!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : arrownet

Dato : 08-09-05 15:34

dvs. flg. scenarium vil forekomme:

1. Jeg beslutter koldblodigt at gå over til IP-telefoni og tilmelder mig det
mest attraktive selskab (musimi, telsome, bla bla bl bla etc etc). Beholder
selvf. min mobil til alarm 112 etc.

2. Køber en sipura eller handytone eller etc. etc etc adapter.

3. Næste gang svigermor ringer med sin skærebrænderstemme og kræver sin
datter tilbage, så kan jeg nu se på min amerikanske telefon at det er hende
(eller i hvert fald at der bliver ringet fra hendes nummer), og at det ikke
er september-snar ?

Peter

Fra : Asboe

Dato : 08-09-05 15:43

arrownet skrev i <70084$43204bf2$3e3d8475$1551@news.arrownet.dk>:

Vælger du en Sipura, så kan du vælge mellem nedstående i Caller ID
metod:

Bellcore(N.Amer,China)
DTMF(Finland,Sweden)
DTMF(Denmark)
ETSI DTMF
ETSI DTMF With PR
ETSI DTMF After Ring
ETSI FSK
ETSI FSK With PR(UK)

Fra : arrownet

Dato : 08-09-05 15:48

og så vælger jeg den rigtige og så fungerer det ?

Fra : Asboe

Dato : 08-09-05 16:23

arrownet skrev i <2d741$43204f13$3e3d8475$3607@news.arrownet.dk>:

>og så vælger jeg den rigtige og så fungerer det ?

Det kan jeg ikke garantere! Mon ikke!?