Lig smitter ikke gennem huden
Fra : Bo Warming

Dato : 06-09-05 19:13

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
news:q9erh15eami7udoc89gb1qaqig4re3kdtt@4ax.com...

> Jo, når du generaliserer ved blot at skrive "Lig smitter ikke", så er
> det *netop* i strid med Semmelweiss' opdagelse om årsagen til
> barselsfeber. At du affejer det som blot en ammestue-historie bliver
> det ikke mindre i strid med Semmelweiss af.

I debat om New Orleans har jeg og Dagbladet Politiken totalt ret i at lig
ikke smitter.

Den helt anderledes fødselssituation som Semmelweis forskede i, har ingen
relation til druknede katasrofeofre og til min trådstart..

Så jeg havde ret i at det er ammestuehistorie at lig kan smitte gennem huden
i en epidemi-katastrofesituation. Når din og ligets hud er ubrudt, er der
nul fare - medmindre der går måneder og grundvand forurenes. og drikkes.