Blufærdighed, strandadfærd og trailblazer-~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-09-05 14:54

Blufærdighed, strandadfærd og trailblazer-idealisme

Idealisten chefredaktør Tøger Seidenfaden skrev og startede stor debat for
ti år siden om det ulækre ved at bade med badebukser på, og hans avis kunne
iår triumferende oplyse at alle politivedtægter idag tillader nøgenhed ved
både hav og sol badning på offentlige strande - kun må man ikke _promenere_
nøgen andre steder end på særligt skiltede nøgenbadestrande.

Mit analoge forsøg på at flytte grænser går på, at alt sjusk er OK, når man
ikke direkte fremviser noget krænkende, så jeg fandt mig i som
gymnasielærer, at elever bag min ryg sagde "nar" og "blotter", når jeg havde
shorts på i oktober - og har siden leget med at lade shorts være hullede
eller løse fordi det var praktisk fordelagtigt - og for at se om det affødte
kommentarer fra nogen.
Det sidste førte forleden i Silvan til, at jeg hyppigt måtte hive op i
buksekanten, og butiksdetektiven fejllæste dette kropssprog som at jeg
stoppede en pakke bor til 17 kr i lommen, og jeg var inde i bagbutikken og
så video, men da alt jeg medbragte, naturligvis viste sig betalt for, ved
detektivernes nærlæsning af bonen, så kunne jeg omsider gå - og de lovede en
skriftlig undskyldning sendt - men har ikke holdt løftet.

Når uanmeldte gæster træder ind i min have, og jeg er nøgen, tager det et
sekund før jeg har hevet nærliggende shorts op til at dække - i min
døråbning har absolut ingen gæst nogensinde kunne se noget krænkende, men
gæster som jeg ikke har formelt forhold til, fx Geoffrey Cain, har jeg
undertiden udsat for, at jeg kun havde skjorte på under hele besøgtet -
hvilket alle undtagen Cain har fundet uproblematisk. Man får ofte
meningsfuld snak, når man er trailblazer.

Folk uden sans for logisk stringens eller med extreme behov for
fjendebilleder, lægger perversion ind i nudisme, ligesom at visse
usenetdebatører har ment, at når man forsker i urin, så må man lide af en
eller anden urin-sex-fetichisme.