Israel er i færd med at trække sig ud af G~
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 12:48

Israel er i disse dage ensidigt i færd med at trække sig ud af Gaza. Dette
sker uden at de (selvfølgelig) har fået nogen som helst indrømmelser fra
palæstinenserne.

Alligevel er der mange der stadigvæk ikke er tilfredse.

Nogen vil endog gå såvidt som til at at staten Israel helt bør ophører med
at eksisterer. En af dissse er Geir Hongrø der blandt andet skriver det
følgende i en anden tråd:

"i det landet (Israel) som historisk sett tilhører palestinerne og bare
dem."

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Martin

Dato : 15-08-05 12:55

<eastrup_n...@hotmail.com> skrev:

> Israel er i disse dage ensidigt i færd med at trække sig ud af Gaza. Dette
> sker uden at de (selvfølgelig) har fået nogen som helst indrømmelser fra
> palæstinenserne.

Hvilket beviser at terrorisme kan betale sig (Hamas).

> [...]
> følgende i en anden tråd:
>
> "i det landet (Israel) som historisk sett tilhører palestinerne og bare

Jah..............så ophører debatten. Nytte gør det end ikke at
argumentere mod en sådan påstand. Med den slags mennesker er det rent
Sisyfos.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:20

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i melding

<eastrup_n...@hotmail.com> skrev:

> [...]
> palæstinenserne.

>Hvilket beviser at terrorisme kan betale sig (Hamas).

Palestina tilhører muslimer. Israelerne er europeere.

Geir Hongrø

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 00:37

On Mon, 15 Aug 2005 23:20:10 +0200, "Geir Hongrø"
<geirhongnospam@online.no> wrote:

>Palestina tilhører muslimer. Israelerne er europeere.

Hvem dælen har bildt dig det ind? Du burde ansøge om at få
skolepengene retur. Jeg vil til enhver tid støtte dig.

Regards Croc®

Fra : Geir Hongrø

Dato : 16-08-05 01:17

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i melding

> Hvem dælen har bildt dig det ind?

Jødene er europeere. Ingen tvil om det. De bodde i Europa inntil Israel ble
opprettet.

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 05:30

Geir Hongrø wrote:
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i melding

> Jødene er europeere. Ingen tvil om det. De bodde i Europa inntil Israel ble
> opprettet.

Mange av dem som i dag definerer seg som jøder er, som du sier,
europeere i stor grad. Din oppfattelse av historien omkring opprettelsen
av staten Israel er litt feil dog.

Etter 1945 bodde der store mengder jøder og arabere i området som i dag
er Palestina og Israel. Europa slet med et stort problem etter 1945 og
ønsket å gjøre noe for å avhjelpe det. Mange av jødene fra Europ
bestemte seg for å flytte til det britiske området nevt over. Britene
lot i første omgang folk flytte, men etter en stund fikk de problemer
med antallet mennesker.

Man bestemte seg for da å gi dem som bodde i regionen kontrollen selv.
Der var to hovedgrupper mennesker, arabere og jøder. Man delte følgelig
regionen i to deler, en arabisk og en jødisk.

Det kan synes som du tror at man tok et land der det bodde en rekke
palestinere og sa: Her kan jødene bo. Så flyttet man jødene inn fra
Europa. Dette er ikke riktig. Der bodde veldig mange jøder der både før
og etter 1945.

--
+------------------------+---------------------------------------------+
| Terje A. Bergesen | Standing at the limit of an endless ocean |

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 11:12

On Tue, 16 Aug 2005 02:17:00 +0200, "Geir Hongrø"

>Jødene er europeere. Ingen tvil om det. De bodde i Europa inntil Israel ble
>opprettet.

Amerikanerne er måneboere, de har ialtfald været der. Du udstiller din
uvidenhed ved at fremkomme med så horrible påstande.

Regards Croc®

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 16:38

Croc® wrote:

> Amerikanerne er måneboere, de har ialtfald været der. Du udstiller din
> uvidenhed ved at fremkomme med så horrible påstande.

Endelig et fornuftig innlegg. Gad vite om dine "gamle landsmænd", molboerne,
kan ha vært utvandrede nordmenn. Mange av dem tøyer grensene veldig langt
her på "njus'n".

Isachsen

Fra : Croc®

Dato : 16-08-05 22:06

On Tue, 16 Aug 2005 15:37:58 GMT, "Isachsen"
<origiremove@c2i.netinvalid> wrote:

>Endelig et fornuftig innlegg. Gad vite om dine "gamle landsmænd", molboerne,
>kan ha vært utvandrede nordmenn. Mange av dem tøyer grensene veldig langt
>her på "njus'n".

Jeg har alt for stor respekt for molboer til at tro de skulle
nedstamme fra noget der er i familie med Geir Hongrø.

Regards Croc®

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 17-08-05 10:06

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har alt for stor respekt for molboer til at tro de skulle
> nedstamme fra noget der er i familie med Geir Hongrø.

Jeg er ikke helt sikker på at det er de helt samme molboer der tænkes på som
når vi bruger udtrykket i DK - men ok med den lange fælles historie vi har
mellem Norge + DK så har de sikkert også noget der hedder molbo-historie
der.

Jeg har set udtrykket brugt før fra nordsmænds side her på newsog studset
lidt over det men det er sgu morsomt at vi tilsyneladende ogsåhar noget
fælles på dette område.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-05 14:30

<eastrup_news@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har set udtrykket brugt før fra nordsmænds side her på newsog studset
> lidt over det men det er sgu morsomt at vi tilsyneladende ogsåhar noget

Det dansk-norske sprogfællesskab er så stort, at indtil for få årtier
siden stod de norsk-sprogede bøger spredt ud blandt de dansk-sprogede,
mens de svensk-sprogede havde deres egne hylder. Når det er ændret
skyldes det nok den bevidste, norske sprogpolitik, der gør det stadig
sværere for en dansker at læse deres bøger. Hvorfor skal det være
lettere at læse norsk 1800-tals litteratur, i original sprogdragt, end
2000-tals ditto?
--
Per Erik Rønne

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 17-08-05 12:57

In no.samfunn.politikk.diverse Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Jeg har alt for stor respekt for molboer til at tro de skulle
> nedstamme fra noget der er i familie med Geir Hongrø.

-Apropos nedstamning - en kompis av meg har en teori om at den første
nordmann(tm) var stammens tulling, som da isen begynte å trekke seg
nordover sa til seg selv 'Oi, der forsvinner isen, la meg følge etter for
å se hvor den blir av!' heller enn, som resten av stammen - 'Endelig
forsvant den helsikes isen, la oss se til å dyrke opp marken her'.

Teorien forklarer et par av de norske karaktertrekkene på en fortreffelig
måte.

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

This line intentionally left blank.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-05 09:30

Geir Hongrø <geirhongnospam@online.no> wrote:

> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i melding

> Jødene er europeere. Ingen tvil om det. De bodde i Europa inntil Israel ble
> opprettet.

Jeg tror faktisk kun at et mindretal af jøderne boede i Europa
umiddelbart før staten i første halvdel af forrige århundrede, for anden
gang blev genoprettet. Som bekendt genoprettede Kyros staten 539 fKr,
efter at jøderne af Nebukadnezar i 576 fKr var tvangsflyttet til
Babylon. Der havde i øvrigt inden da været en kampagne for at få Kyros
til direkte at /udrydde/ det jødiske folk - ja, antisemitismen,
jødehadet, er gammel.

Siden Titus ødelægelse af templet i 70, og efter den efterfølgende Bar
Kochba-opstand, blev jøderne jo spredt overalt. Ja, det var de jo
selvfølgelig i forvejen: den babyloniske diaspora fortsatte indtil
slutningen af forrige århundrede, jøderne i Ethiopien kom til landet
1000 fKr {og blandede sig med befolkningen; det afslører generne}. Men
der var altså også en bunke jøder i Nordafrika, Anatolien - ja, selv i
Indien.
--
Per Erik Rønne

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 16:33

Geir Hongrø wrote:
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i melding
>
> <> Palestina tilhører muslimer. Israelerne er europeere.

Och vad säjer israelerna själva, tror du, til en så där klassifikasjon?

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 18-08-05 01:08

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Och vad säjer israelerna själva, tror du, til en så där klassifikasjon?

Uinteressant. Det som teller er hva muslimene sier.

Fra : Alucard

Dato : 18-08-05 09:57

On Thu, 18 Aug 2005 02:07:51 +0200, "Geir Hongrø"

>Uinteressant. Det som teller er hva muslimene sier.

Hahahahahaha.... IDIOT.... )))))))))

Fra : Isachsen

Dato : 18-08-05 10:34

Geir Hongrø wrote:
> "Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i melding

> Uinteressant. Det som teller er hva muslimene sier.

At israelerne er europeere?

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-05 02:30

Geir Hongrø <geirhongnospam@online.no> wrote:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i melding

> Palestina tilhører muslimer. Israelerne er europeere.

Jøder er levantere. Det viser genetikken. Israelere? Det er ikke et
folk, men navnet på statsborgere i staten Israel, hvori en million
arabere er statsborgere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 21-08-05 11:46

On Sun, 21 Aug 2005 03:29:38 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Jøder er levantere. Det viser genetikken. Israelere? Det er ikke et
>folk, men navnet på statsborgere i staten Israel, hvori en million
>arabere er statsborgere.

1 million? Der er da mig bekendt 6,75 million arabere i Israel.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 21-08-05 14:30

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> 1 million? Der er da mig bekendt 6,75 million arabere i Israel.

Åeh, du mener at jøderne qua de er semitter også er arabere?
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 21-08-05 23:47

On Sun, 21 Aug 2005 15:29:49 +0200, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Åeh, du mener at jøderne qua de er semitter også er arabere?

Sådant rent forenklet set ja. Du ved religioner forandrer altså ikke
afstamningen.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-05 08:14

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Sådant rent forenklet set ja. Du ved religioner forandrer altså ikke
> afstamningen.

Næh, men lige som jøderne udgør en ægte delmængde af mængden af
semitter, udgør araberne også en ægte delmængde af mængden af semitter.
Og fællesmængden mellem arabere og jøder er altså tom.

Babylonere, assyrere og føniker, der også alle var semitter, var da
heller ikke arabere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Isachsen

Dato : 22-08-05 12:20

Per Rønne wrote:

> [...]
> semitter. Og fællesmængden mellem arabere og jøder er altså tom.
>
> Babylonere, assyrere og føniker, der også alle var semitter, var da

Det er blitt sagt, at de fleste av jødene er ikke semitter. Og de fleste av
semittene er ikke jøder.

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-08-05 14:09

Isachsen <origiremove@c2i.netinvalid> wrote:

> Det er blitt sagt, at de fleste av jødene er ikke semitter.

Et definitionsspørgsmål; hvis de ikke taler hebraisk er de ikke
semitter, da det »semitisme« er at de taler et semitisk sprog.

DNA-undersøgelser viser dog også at de stammer fra Levanten, og for
4.000 år ikke var til at skelne fra andre levantere. De har stort set
ikke udvekslet gener i deres diasporaer.

http://john.hynes.net/y.html

> Og de fleste av semittene er ikke jøder.

Korrekt.

--
Per Erik Rønne

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-05 12:57

On Mon, 15 Aug 2005 13:47:33 +0200, <eastrup_news@hotmail.com> wrote:
> [...]
>palæstinenserne.
>
>Alligevel er der mange der stadigvæk ikke er tilfredse.

Fortæl os lige: Hvad er det efter din mening israelerne har lavet i
Gaza de sidste 38 år?

Per

Fra : JK

Dato : 15-08-05 13:00

On Mon, 15 Aug 2005 13:56:50 +0200, Per Nielsen <none@server.dk>
wrote:

>Fortæl os lige: Hvad er det efter din mening israelerne har lavet i
>Gaza de sidste 38 år?

well, nu var det ikke Israel der indledte en angrebskrig. Hvis man
angriber et land og taber, så er det lidt svært at stå og forlange at
Israel skal opgive det erobrede land. Jeg kunne forstå hvis Israel
havde startet krigen i sin tid.

Men det er flot at Israel opgiver sit erobrede land, og dermed er det
i den grad op til palestinenserne at vise ligenden tegn på god vilje

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-08-05 13:29

On Mon, 15 Aug 2005 14:00:10 +0200, JK <jjrj@it.dk> wrote:

>Men det er flot at Israel opgiver sit erobrede land

Tak for dit entydige svar: nemlig at israelerne har opført sig som de
erobrere de har været siden de overfaldt deres nabolande i 1967 med
amerikansk militærteknologi.

Det passer også godt med hvordan forholdene på jorden har være i Gaza:
nogle få tusind "bosættere" har stjålet op mod 40 % af arealet med
deres beboelser, landbrug, og ikke mindst deres afspærrede veje og
checkpoints. Og vel at mærke de mest lukretive områder: langs kysten
og hvor der var vand og andre naturresourcer.

De godt 1,3 millioner palestinesere måtte så stuve sig sammen på
resten af arealet og finde sig i at deres samfund blev smadret:
fiskerne havde pludselig ikke længere adgang til havet, transport er
næsten umuliggjort af checkpoints hvor gamle mennesker døde på vej til
hospitalet og gravide kvinder blev overladt til at føde i vejgrøften,
racistiske chikanerier og ydmyglerser værre end dem de sorte var udsat
for under Apartheit. Og ironisk nok er mange af palestinenserne i
forvejen flygtninge fra israelernes masakrer og etniske udrensninger
under tidligere krige.

Jo, det er sandelig "flot" at israelerne nu endelig indstiller nogle
af disse uhyrligheder og rydder bosættelserne. Det ville blot klæde
dem hvis de samtidig opgav den øvrige militære besættelse af Gaza som
jo delvis fortsætter (det har medierne ikke rigtig opdaget endnu.)

Per

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 13:47

"Per Nielsen" <none@server.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dit entydige svar: nemlig at israelerne har opført sig som de
> erobrere de har været siden de overfaldt deres nabolande i 1967 med
> amerikansk militærteknologi.

D glemmer lige en ting og den er rimeligt vigtig. Der var IKKE tale om at
israelerne overfaldt arabiske nabolande, men derimod at deres arabiske
nabolande i stedet overfaldt dem.

At de så i lyset af dette vælger at okkuperer nogen af disse staters
oprindelige områder for at søge at hindre det sker igen (angreb fra deres
arabiske nabolande), er efter min personlig mening i orden.

Dette fordi der historisk set er præcedens for dette senest med hensyn til
Tyskland under 2 verdenskrig. Man kan jo dårligt forestille sig den
situation hvor de allierede gjorde holdt ved den tyske grænse (og dermed
også var med til at Hitler beholdt magten) og valgte ikke okkuperede
Tyskland vel?

Der hvor israelerne laver noget der efter min meninger på grænsen til det
der er lovligt er når de bosætter israelere på det okkuperede område med det
sigte at anektere området. Dette i forhold til som de har gjort andre steder
at trække sig tilbage når de havde opnået rimelige garantier for fred, med
de lande som de blev angrebet af.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : JK

Dato : 15-08-05 17:38

On Mon, 15 Aug 2005 14:46:43 +0200, <eastrup_news@hotmail.com> wrote:

> [...]
>oprindelige områder for at søge at hindre det sker igen (angreb fra deres
>arabiske nabolande), er efter min personlig mening i orden.

Præcis. Det er svært at have ondt af at den angribende magt taber land
ved en offensiv.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:22

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding

> D glemmer lige en ting og den er rimeligt vigtig. Der var IKKE tale om at
> israelerne overfaldt arabiske nabolande, men derimod at deres arabiske
> nabolande i stedet overfaldt dem.

Israel trengte ikke å overfalle noen land for å okkupere Israel. De fikk
Israel av Europa og USA (som i realiteten bestemte alt i FN på den tiden).
De vestlige syntes vel det var kjekt å ha en vestlig "oase" midt i den
muslimske verden.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 16-08-05 15:45

In no.samfunn.politikk.diverse "Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> wrote:

> Israel trengte ikke å overfalle noen land for å okkupere Israel. De fikk
> Israel av Europa og USA (som i realiteten bestemte alt i FN på den tiden).

-Bare et lite spørsmål som du har fått tidligere, og da sprellet du like
godt på kroken som du kommer til å gjøre denne gangen:

All den tid FN er det nærmeste vi pr. i dag kommer det verdensdemokratiet
du sier at du ønsker deg, og Israel tross alt ble opprettet med grunnlag i
en FN-resolusjon - hvorfor skal man ikke respektere _denne_
FN-resolusjonen, når det vitterlig var veldig viktig f.eks. i forbindelse
med Irak-krigen å ha backing fra (ytterligere en) FN-resolusjon før man
foretok seg noe som helst?

Skal man bare godta resolusjoner som går i Israels og USAs disfavør?

--
73 de LB1LF

   Odd Erling, ARK

Famous last words #7: Duck? What duck?

Fra : Geir Hongrø

Dato : 18-08-05 01:09

"Odd Erling N. Eriksen" <odderi@pvv.org> skrev i melding

> [...]
> FN-resolusjonen, når det vitterlig var veldig viktig f.eks. i forbindelse
> med Irak-krigen å ha backing fra (ytterligere en) FN-resolusjon før man

Jeg respekterer kun et FN der de tidligere koloniene har stemmerett. Jeg
aksepterer ikke et FN der nesten kun vestlige land hadde stemmerett.

> Skal man bare godta resolusjoner som går i Israels og USAs disfavør?

Man skal bare godta resolusjoner som også verdens fattige står bak.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 18-08-05 14:18

> [...]

> Jeg respekterer kun et FN der de tidligere koloniene har stemmerett. Jeg
> aksepterer ikke et FN der nesten kun vestlige land hadde stemmerett.

-Neivel, hvor mange land kan være fraværende, da, uten at FN mister sin
legitimitet? Og, hvilke krav kan vi eventuelt stille til styresett i de
landene som skal ha innflytelse gjennom FN? Det er ikke noen hemmelighet
at mange av de tidligere koloniene styres av regimer som knapt kan sies å
ha legitimitet i folket de styrer. Skal da disse tillegges noen vekt,
eller skal man se bort fra deres stemmer, siden de uansett ikke kan sies å
ha folket i landene de representerer bak seg?

> Man skal bare godta resolusjoner som også verdens fattige står bak.

-Hva så om verdens fattige er uenige, da - og, la oss si, USAs stemme
havner på vippen? Skal vi da vrake resolusjonen, siden det var USA (eller
et annet ikke-fattig land) som gjorde utslaget?

Til å være 'demokrat' har du endel temmelig fikse oppfatninger rundt
hvordan demokratiske prosesser foregår...

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 16:43

Geir Hongrø wrote:
> [...]
> fikk Israel av Europa og USA (som i realiteten bestemte alt i FN på
> den tiden). De vestlige syntes vel det var kjekt å ha en vestlig

Her er du visst inne på noe. Det bør du utdype ytterligere. Det er viktige
"huller" i dine meddebattanters kunnskaper.

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 18-08-05 01:10

> Her er du visst inne på noe. Det bør du utdype ytterligere. Det er viktige
> "huller" i dine meddebattanters kunnskaper.

Hvor mange afrikanske land var (selvstendige) medlemmer av FN i 1949?

Geir Hongrø

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 15-08-05 14:46

"JK" skrev i en meddelelse
> [...]
> havde startet krigen i sin tid.
>
> Men det er flot at Israel opgiver sit erobrede land,

Ja, det er meget flot. Hvem andre har gjort det?

>og dermed er det i den grad op til palestinenserne at vise ligenden
tegn på >god vilje.

Helt enig.

Ruth

Fra : Knut Schrøder

Dato : 15-08-05 15:16

In news:43009c47$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> typed:
> Ja, det er meget flot. Hvem andre har gjort det?

Russland er vel det landet som har trukket seg vekk fra flest okkuperte
områder.

Det er dessuten ikke snakk om at Israel trekker seg ut og lar Palestinerne
få sin egen stat.
De bare oppløser de jødiske bosetningene i Gaza.
Gaza vil forbli okkupert av Israel

--
Knut

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:21

"JK" <jjrj@it.dk> skrev i melding

> well, nu var det ikke Israel der indledte en angrebskrig.

Nei, de trengte ikke det. Verdenssamfunnet tok nemlig landet fra
palestinerne og ga til Israel uten å spørre hva palestinerne syntes om det.

Geir Hongrø

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 16-08-05 15:47

> [...]

> Nei, de trengte ikke det. Verdenssamfunnet tok nemlig landet fra
> palestinerne og ga til Israel uten å spørre hva palestinerne syntes om det.

-Inntil staten Israel ble opprettet var også det vi i dag omtaler som
Israelere Palestinere - innflyttere til det britiske mandatområdet.

Fra : Geir Hongrø

Dato : 18-08-05 01:10

> -Inntil staten Israel ble opprettet var også det vi i dag omtaler som
> Israelere Palestinere - innflyttere til det britiske mandatområdet.

Ja, imperialistene okkuperte området. Men mens afrikanerne fikk igjen
områdene som imperialistene tok fra dem så fikk aldri palestinerne igjen
sitt. De ga det til noen imperialistlakeier i stedet.

Fra : Odd Erling N. Erikse~

Dato : 18-08-05 14:27

In no.samfunn.politikk.diverse "Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> wrote:

[OENE]

> Ja, imperialistene okkuperte området. Men mens afrikanerne fikk igjen
> områdene som imperialistene tok fra dem så fikk aldri palestinerne igjen
> sitt. De ga det til noen imperialistlakeier i stedet.

-Palestinerne har strengt tatt aldri hatt noe land - før de fikk halve
mandatområdet, that is. At man ikke var fornøyd med dette og bestemte seg
for å forsøke å erobre også den andre delen, får stå sin prøve.

Palestinernes fremste problem i alle disse årene har vært et korrupt,
inkompetent lederskap som ikke har hatt noen interesse av fred og
fordragelighet i Gaza og på Vestbredden - heller tvertimot, et fredelig
palestinsk område ville fått dem kastet ut av kontorene sine, korrupte som
de var. At også Israel har sine rikelige svineflokker på skogen ifbm.
forholdene i disse områdene, er en ganske annen sak.

Palestinernes nest fremste problem er alle de hersens naboene som priser
palestinernes kamp i festtaler og benyttet seg av enhver anledning til å
skyve dem foran seg i sine ymse forsøk på å kaste staten Israel på havet -
med det resultat at levekårene for palestinerne ble forverret for hver
gang forsøkene mislyktes, uten at interessen for å støtte dem på effektivt
vis (mat, helse, utdanning) var påfallende fra nabostatenes side.

Heldigvis er det spede tegn til bedring etter at Arafat havnet under
torva. Mahmood Abbas later til å ha ryggrad av langt mer solid materiale
enn sine forgjengere - la oss håpe han får støtte til å synlig bedre
forholdene for palestinerne, heller enn å virke som en makteløs dukke som
regjerer på Hamas' nåde.

Det siste palestinerne trenger, er at militante grupperinger får mer makt.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 13:17

> Fortæl os lige: Hvad er det efter din mening israelerne har lavet i
> Gaza de sidste 38 år?

Været der uretmæssigt.

Det sammer gælder i øvrigt også palæstinenserne.

Området tilhører nemlig oprindeligt Eegypten.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Rune

Dato : 15-08-05 13:44

> Været der uretmæssigt.
>
> Det sammer gælder i øvrigt også palæstinenserne.
>
> Området tilhører nemlig oprindeligt Eegypten.

Ægypten, snakker du her om det gamle Ægypten under faroerne der en årrække
besad landet? Men hvad med briterne, tyrkerne, korsfarerne, Det Byzantinske
rige, romerne, grækerne, perserne, assyrerne, jøderne & hittierne? Tilhørte
landet ikke også oprindeligt dem?

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 13:54

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Byzantinske rige, romerne, grækerne, perserne, assyrerne, jøderne &
> hittierne? Tilhørte landet ikke også oprindeligt dem?

Lidt historie:

I 1948 kom Gaza under egyptisk kontrol (ved staten Israels oprettelse)

I 1956 besatte Israel området men rykkede ud igen da FN styrker kom til
området

1 1967 forlod FN igen området efter krav fra Egypten hvorefter israelerne
igen erobrede området inklusive Sinai grundet egypterne havde valgt at at
angribe Israel.

Så ja jeg mener godt man kan sige at også palæstinenserne opholder sig der
uretmæssigt i det området oprindeligt i er blevet tilkendt Egypten.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 14:33

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så ja jeg mener godt man kan sige at også palæstinenserne opholder sig der
> uretmæssigt i det området oprindeligt i er blevet tilkendt Egypten.

Ja de burde allesammen kunne vende hjem til Palestina (Israel) hvor de
oprindeligt er flygtet fra i 1948.

Godt at du kan se lyset Østrup!

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 15:32

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
Dette var IKKE det jeg mente med det ovenstående: "Ja de burde allesammen
kunne vende hjem til Palestina (Israel) hvor de
oprindeligt er flygtet fra i 1948."

Du er altså åbenbart en af dem der med dette går ind for Israels udslettelse

Udover at de (palæstinenserne) faktisk allerede opholder sig et sted som var
en del af Palæstina før 1948. Gaza hørte under det der blev betragtet som
Palæstina i 1948

Og som jeg skrev før Gaza overgik efter 1948 til i stedet at være en del af
Egypten. Så faktisk så burde israelerne i stedet overgive området til
egypterne, men jeg tvivler dog meget på at de i hele taget er interesseret i
at få det tilbage.

Så derfor er det er min personlige vurdering at det nærmeste palæstinenserne
nogen sinde kommer en egentlig stat er Gaza og kun Gaza.

På Vestbredden bor der allerde nu for mange israelere til det er praktisk
muligt at rømme området. Man kan i den forbindelse bare se hvor besværligt
det er i Gaza. Det er også ydermere min vurdering at israelerne i stedet vil
søge at overføre så mange af de personer som de fjerne fra Gaza til
Vestbredden i stedet.

Det palæstinenserne på vestbredden derimod kan opnå er derfor kun
sandsynligvist en hvis grad af selvbestemmelse, under israelsk kontrol.

Det ovenstående kan man så enten godtage som det er eller tage afstand fra.
Man kan godtage det på den måde jeg gør at sådan er realiteterne mens man
samtidig set ud fra et mere idealistisk synsvinkel kan understrege at
vestbredden ikke er en del af Israel og israelerne bør trække sig ud af
området.

Men som før nævnt så diktere realiteterne noget andet - og man kan ikke bare
flytte over 300000 mennesker fra den ene dag til den anden - HVIS og der er
et stort hvis man i det hele taget kan flytte så mange mennesker jævnfør det
jeg før skrev.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 15:43

> Dette var IKKE det jeg mente med det ovenstående: "Ja de burde allesammen
> kunne vende hjem til Palestina (Israel) hvor de
> oprindeligt er flygtet fra i 1948."

Det ved jeg da godt, jeg var bare polemisk, i øvrigt er der noget galt med
din citatteknik, du tillægger dig selv meninger, som jeg har skrevet
(polemisk).

JS

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:25

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding

> Du er altså åbenbart en af dem der med dette går ind for Israels
> udslettelse

Israel trenger ikke utslettes. Det kan flyttes. Til et område som idag er
kristent. Det var kristne som begikk overgrep mot jødene på 40-tallet, og
det er kristne som fortjener å straffes for det. Muslimene hadde ikke gjort
noe galt. Israel burde vært lagt til en del av Tyskland på 40-tallet. Idag
har tyskerne lært, og er kanskje Europas minst rasistiske folk. Det vil
derfor være mer passende å kaste ut noen som IKKE har lært, og som er mer
rasistiske enn noensinne. F.eks. dansker eller nederlendere.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 22:53

"Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i en meddelelse

> Israel trenger ikke utslettes. Det kan flyttes. Til et område som idag er
> kristent.

Jeg HAR allerede fremkommet med mit forslag til hvor de så skal flyttes til
nemlig Norge. Det vil så betyde udslettelsen af Norge men det må nordmændene
tage op med Geir Hongrø. Forslaget om at flytte Israel stammer nemlig fra
ham.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 16-08-05 01:18

> "Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i en meddelelse

> Jeg HAR allerede fremkommet med mit forslag til hvor de så skal flyttes
> til nemlig Norge.

Norge har aldri begått rasistiske overgrep. Danmark begår derimot rasistiske
overgrep mot muslimer bosatt i Danmark hver dag.

Fra : GB

Dato : 16-08-05 04:58

"Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i meddelelsen

> Norge har aldri begått rasistiske overgrep.

Nejda!

> Danmark begår derimot rasistiske overgrep mot muslimer bosatt i
> Danmark hver dag.

Ja, er det ikke herligt?

Idiot.

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Alucard

Dato : 16-08-05 08:28

On 16 Aug 2005 03:57:41 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Nejda!

>Ja, er det ikke herligt?
>
>Idiot.

I en sammenligning virker selv Bo Warming klog...))))))))))

Fra : GB

Dato : 16-08-05 09:15

Alucard <alucard44@otmail.com> skrev i meddelelsen

> I en sammenligning virker selv Bo Warming klog...))))))))))

Ja. Seriøst.

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 16:47

Rune wrote:

> [...]
> Det Byzantinske rige, romerne, grækerne, perserne, assyrerne, jøderne
> & hittierne? Tilhørte landet ikke også oprindeligt dem?

Hva med Sigurd Jorsalfar - han var vel kanskje bare på besøk?

Isachsen

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:23

> "Per Nielsen" <none@server.dk> skrev i en meddelelse

> Været der uretmæssigt.
>
> Det sammer gælder i øvrigt også palæstinenserne.
>
> Området tilhører nemlig oprindeligt Eegypten.

Palestinerne var hjertelig velkomne i Egypt før 1967.

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 14:30

> Israel er i disse dage ensidigt i færd med at trække sig ud af Gaza.

Et chokerende træk. Utroligt at alle de andre ikke også trækker sig ud

>Dette
> sker uden at de (selvfølgelig) har fået nogen som helst indrømmelser fra
> palæstinenserne.

Hvilke indrømmelser skulle de da have?

Fra : Ingolf

Dato : 15-08-05 14:57

<eastrup_news@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> følgende i en anden tråd:
>
> "i det landet (Israel) som historisk sett tilhører palestinerne og bare

Fox melder at det er en 'historisk tilbagetrækning'... var det så også en
'historisk besættelse'?

Ifølge Fox har en Israelsk bonde sat ild til sin gård, for at
Palæstinenserne ikke skal nyde godt af den. Men det var ligegyldigt siger
hæren, eftersom de alligevel fjerner alle huse...? Er det den gamle Russiske
'brændt jord' taktik? (DD, "Historic Withdrawal")

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 16:04

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hæren, eftersom de alligevel fjerner alle huse...? Er det den gamle
> Russiske 'brændt jord' taktik? (DD, "Historic Withdrawal")

Der bliver til din oplysning ikke noget tilbage af de israelske bosættelser
i området. Det som bosætterne ikke enten selv tager med eller ødelægger vil
i stedet blive ødelagt af den israelske hær.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Knut Schrøder

Dato : 15-08-05 16:10

In news:4300aef0$0$18637$14726298@news.sunsite.dk,
eastrup_news@hotmail.com <eastrup_news@hotmail.com> typed:

> Der bliver til din oplysning ikke noget tilbage af de israelske
> bosættelser i området. Det som bosætterne ikke enten selv tager med
> eller ødelægger vil i stedet blive ødelagt af den israelske hær.

Ja. Israel oppfører seg også nå som det de er, en okkupant.
Det gledelige her er at USA har kjøpt drivhusene, som de så vil gi til
Palestinerne.

--
Knut

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 16:20

"Knut Schrøder" <knut.schroder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Israel oppfører seg også nå som det de er, en okkupant.
> Det gledelige her er at USA har kjøpt drivhusene, som de så vil gi til
> Palestinerne.

Og hvor meget tror du så de får ud at dem ??

Svaret er sanfdsynligvist meget lidt, hvis noget som helst.

De mennesker der har den overordnede erfaring i hvordan disse skal drives
forlader nemlig området sammen med den israelske hær.

Det er så ensbetyndende med at de palæstinensere som arbejder i drivhusene
kan stille sig i køen af de mange arbejdsløse der i forvejen i Gaza samt
leve af almisser fra Hamas.

Drivhusene ender så på sigt med at blive smadret og amerikanerne er endt med
at smide penge ud til ingen nytte.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 16:29

> "Knut Schrøder" <knut.schroder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvor meget tror du så de får ud at dem ??
>
> Svaret er sanfdsynligvist meget lidt, hvis noget som helst.

Her fortalte du dig - du *er* altså blot en sølle racist.

> De mennesker der har den overordnede erfaring i hvordan disse skal drives
> forlader nemlig området sammen med den israelske hær.

Palæstinensere kan ikke drive drivhuse? Ja - der er ingen som helst der
overhovedet har set et drivhus blandt palæstinenserne?

> Det er så ensbetyndende med at de palæstinensere som arbejder i drivhusene

Ja - som i øvrigt blev betalt med 1/4 af lønnen for det samme arbejde, som
en israeler. Men så kan de vel også drive drivhuse - de har bare ikke ejet
dem?

> kan stille sig i køen af de mange arbejdsløse der i forvejen i Gaza samt
> leve af almisser fra Hamas.

Hvad skyldes arbejdsløsheden mon? Uduelighed blandt palæstinensere, eller
monstro det ikke særligt tiltrækkende økonomiske klima? I øvrigt er det
svært at få en forretning op at køre, når strømmen lukkes den ene dag,
vandet blokeres den næste dag - og huset rives ned af en bulldozer den
tredje dag.

> Drivhusene ender så på sigt med at blive smadret og amerikanerne er endt
med
> at smide penge ud til ingen nytte.

Du mener med andre ord ikke, at de underlegne palæstinensere er i stand til
noget så simpelt, som at få planter til at gro.

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 05:18

Konrad wrote:
> <eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Palæstinensere kan ikke drive drivhuse? Ja - der er ingen som helst der
> overhovedet har set et drivhus blandt palæstinenserne?

Det er det sikkert ingen som sier, men den palestinske ledelse har i en
årrekke nå ført en politikk som aktivt har prøvd å sørge for at
befolkningen er arbeidsledig og fortsetter å bo i flyktningeleire. Dette
var et bevisst valg fra Arafat.

> Hvad skyldes arbejdsløsheden mon?

En aktiv politikk fra den palestinske ledelse sin side. Arafat
motarbeidet aktivt alle forsøk på å øke velstand og trivsel utenfor
Israel. Det var ikke tjenelig for Arafat sine mål at palestinerne slo
seg til ro, de skulle holdes arbeidsledige og ulykkelige inntil Arafat
kunne lede dem tilbake til Jerusalem.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : Konrad

Dato : 16-08-05 13:17

"Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er det sikkert ingen som sier, men den palestinske ledelse har i en
> årrekke nå ført en politikk som aktivt har prøvd å sørge for at
> befolkningen er arbeidsledig og fortsetter å bo i flyktningeleire.

Øh? Hvordan har de ført denne aktive politik? Har palæstinenserne da haft
mulighed for at bo andre steder, f.eks i Israel, og uddanne sig i Israel?

> [...]
>
> En aktiv politikk fra den palestinske ledelse sin side. Arafat
> motarbeidet aktivt alle forsøk på å øke velstand og trivsel utenfor

Hvordan?

>Det var ikke tjenelig for Arafat sine mål at palestinerne slo
> seg til ro, de skulle holdes arbeidsledige og ulykkelige inntil Arafat
> kunne lede dem tilbake til Jerusalem.

Det lyder som klassisk israelsk antipalæstinensisk retorik. Det er
palæstinensernes egen skyld at de bor i slumbyer, ikke har nogen
virksomheder, holdes indespærret og får skruet op og ned for basale
nødvendigheder for en industri som vand og el.

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 17:31

Konrad wrote:
> "Terje A. Bergesen" <terjeb@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Øh? Hvordan har de ført denne aktive politik?

Gjennom bevisst saborting av ethvert prosjekt som inneholdt utbygging av
infrastruktur etc i de områdene palestinerne bor.

> Har palæstinenserne da haft
> mulighed for at bo andre steder, f.eks i Israel, og uddanne sig i Israel?

Ja, faktisk, men det visste du kanskje ikke. En stor andel av dem som
bor og utdanner seg i Israel er palestinere.

> Hvordan?

Trenering og sabotering av alle prosjekter som kunne gi økning i
velstand, bedring av infrastruktur etc. Jeg anbefaler det siste Atlantic
Monthly sin artikkel om Arafat.

> Det lyder som klassisk israelsk antipalæstinensisk retorik.

Det er det ikke, jeg har alltid vært en tilhenger av den palestinske
sak. Jeg skjønner at det viktigste hinder for å få noe som helst til i
Palestina var Arafat dog.

> Det er
> palæstinensernes egen skyld at de bor i slumbyer, ikke har nogen
> virksomheder, holdes indespærret og får skruet op og ned for basale
> nødvendigheder for en industri som vand og el.

Nei, det er ikke palestinerne sin skyld, det er en kombinasjon av
okkupasjon sammenholdt med det faktum at ledelsen for palestinerne, dem
som har fått milliarder av dollars i støtte, bevisst har arbeidet for at
palestinerne skulle holdes fattige.

Som sagt, sjekk Atlantic Monthly.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : Rom

Dato : 16-08-05 09:32

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding news:4300aef0$0$18637

> [...]
vil
| i stedet blive ødelagt af den israelske hær.

Hvorfor det da?

(Jeg skjønner jo at salgsverdien er null, men gjelder
de nå å gjøre situasjonen verst mulig for palestinerne....
.... samtidig med at settlere får nytt hus gratis der de
kommer)

Kjell

Fra : Tim

Dato : 15-08-05 17:01

> [...]
> palæstinenserne.
>
> Alligevel er der mange der stadigvæk ikke er tilfredse.

Ja da. De burde _ALDRIG_ trække sig ud, men jage hele det korrupte voldelige
palæstinensiske folk ud i ørkenen, hvor de kan fise rundt på deres kameler.

Ikke så meget hyleri, fra alle de voldelige venstreorienterede tågehoveder.

Tim

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 17:11

Hello, Tim!
You wrote on Mon, 15 Aug 2005 18:00:47 +0200:

> [...]
??>> Israel er i disse dage ensidigt i færd med at trække sig ud af Gaza.
??>> Dette sker uden at de (selvfølgelig) har fået nogen som helst
??>>
> [...]

T> deres kameler.

T> Ikke så meget hyleri, fra alle de voldelige venstreorienterede

Suk - et folk er ikke korrupt, politikere er, også mange palestinensiske,
men også Israelske (Sharons søn bl.a.).
Hvad du foreslår er reelt folkedrab, de har ingen kameler, de vil dø i
ørkenen.
Voldelige venstreorienterede? - Jeg synes at dyrker volden rigeligt selv.

Mon ikke du selv er et højreorienteret tågehoved?

JS

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 17:07

> [...]
> sker uden at de (selvfølgelig) har fået nogen som helst indrømmelser fra

Løgn.

> Alligevel er der mange der stadigvæk ikke er tilfredse.

Og hvorfor tror du?

--
Allan Riise

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 17:33

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Løgn

= HVILKE indrømmelser har de (israelerne) så fået helt specifikt i
sammenhæng med denne tilbagetrækning fra palæstinensernes side ?

> Og hvorfor tror du?

Nej jeg har jo efterhånden fundet ud at der er nogen der helt ønsker at
udslette staten Israel i lighed med araberne.

Jeg tolker blot dette som endnu et af islams negative indflydelse på
situationen i vesten herunder også DK

Man må sgu sige anti-semitismen igen trives i bedste velgående men det
skyldes også dels det ovenstående islams negative indflydelse.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Knut Schrøder

Dato : 15-08-05 17:38

In news:4300c3b3$0$18641$14726298@news.sunsite.dk,
eastrup_news@hotmail.com <eastrup_news@hotmail.com> typed:

> = HVILKE indrømmelser har de (israelerne) så fået helt specifikt i
> sammenhæng med denne tilbagetrækning fra palæstinensernes side ?

Hvor har du fått denne misoppfatningen fra om at Israel skal trekke seg
tilbake?
Jeg har ikke sett noen steder at Israel skal slutte med okkupasjonen av
Gaza.

Hva er det Palestinerne skal innrømme?
At de er okkupert?
Et hvert okkupert folk har rett til å gjøre motstand, ikke?

--
Knut

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 17:49

> [...]
>
> = HVILKE indrømmelser har de (israelerne) så fået helt specifikt i
> sammenhæng med denne tilbagetrækning fra palæstinensernes side ?

Det er tibagetrækningen der *ikke* er rigtig, da Israelerne ikke trækker sig
ud af Gaza, men, korrekt, de fjerner bosættelser.

> Nej jeg har jo efterhånden fundet ud at der er nogen der helt ønsker at
> udslette staten Israel i lighed med araberne.

Nå, det kunne du så ikke se!

> Jeg tolker blot dette som endnu et af islams negative indflydelse på
> situationen i vesten herunder også DK

Gør du bare det, det er at pisse imod vinden at debattere med dig, alt hvad
du har dine formodninger i er hvad du *tror* der er ingen empiri eller fakta
der bakker dine påsatnde op, ingen overhovedet, og ikke nol med det, så
sætter du dig ikke engang ind i staffet, inden du afsiger domme, flot må man
sige rigtig flot.

Er det ikke sådan at det overordnede ansvar, og håndsret af Gaza, stadig er
under Israelisk styre?

Er det ikke sådan at Israel stadig vil styre bl.a. de havneindløb der
findes?

> Man må sgu sige anti-semitismen igen trives i bedste velgående men det
> skyldes også dels det ovenstående islams negative indflydelse.

Vindbøjtel..
--
Allan Riise

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 18:15

--
Torben Østrup
____________________________
> [...]

> Det er tibagetrækningen der *ikke* er rigtig, da Israelerne ikke trækker
> sig ud af Gaza, men, korrekt, de fjerner bosættelser.

Du skrev som man kunne se af det ovenstående det var løgn at israelerne ikke
havde fået nogen indrømmelser fra palæstinensernes side i forbindelse med
tilbagetrækningen fra Gaza

Du mangler stadigvæk at dokumentere hvilke ?

> Nå, det kunne du så ikke se!

> Gør du bare det, det er at pisse imod vinden at debattere med dig, alt
> hvad du har dine formodninger i er hvad du *tror* der er ingen empiri
> eller fakta der bakker dine påsatnde op

Det ER der sgu heller ikke til dine formodninger om hvad du tror nemlig at
det er er løgn at palæstinenerserne ikke have givet nogen indrømmelser i
forbindelse med tilbagetrækningen.

> Vindbøjtel..

Du giver mig altså ret idet ovenstående at antisemitismen trives i bedste
velgående samt at dine meninger udspringer fra denne?

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 19:44

> Du skrev som man kunne se af det ovenstående det var løgn at israelerne
> ikke havde fået nogen indrømmelser fra palæstinensernes side i forbindelse
> med tilbagetrækningen fra Gaza

Næ, jeg skrev at det var løgn.
Nemlig det at Israel skulle trække sig ud af Gaza, de fjerner bosættelser
ja, men stopper ikke *besættelsen*.

> Du mangler stadigvæk at dokumentere hvilke ?

Helt alvorligt, det er dig der må komme med dokumentation for at Israel
trækker sig ud af Gaza, som du skriver, da det jo ganske simpelt ikke er
sandt.

> Det ER der sgu heller ikke til dine formodninger om hvad du tror nemlig at
> det er er løgn at palæstinenerserne ikke have givet nogen indrømmelser i
> forbindelse med tilbagetrækningen.

??
Du pisser imod vinden, da det slet ikke er min præmis for at argumentere
imod dit subjekt på tråden.

Er du fattesvag?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 15-08-05 20:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> sandt.

> ??
> Du pisser imod vinden, da det slet ikke er min præmis for at argumentere

Nej. Det er du åbenbart.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 15-08-05 21:26

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er du åbenbart.

Nej, jeg fatter nemlig, til forskel for visse andre, at sondre mellem at
bosættelse fjernes og besættelse ditto.

--
Allan Riise

Fra : Geir Hongrø

Dato : 15-08-05 22:27

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i melding

> Nej jeg har jo efterhånden fundet ud at der er nogen der helt ønsker at
> udslette staten Israel i lighed med araberne.

Dersom man gir palestinerne Vestbredden, Gaza og Øst-Jerusalem, samt syrerne
Golanhøyden, da er det fremdeles mye igjen av Israel. Området vil faktisk
være identisk med Israel fra før 1967, minus Øst-Jerusalem.

Geir Hongrø

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 22:56

> Dersom man gir palestinerne Vestbredden, Gaza og Øst-Jerusalem, samt
> syrerne Golanhøyden, da er det fremdeles mye igjen av Israel. Området vil
> faktisk være identisk med Israel fra før 1967, minus Øst-Jerusalem.

Ja og så vil scnen være sat for en gentagelse af krigene som IGEN (som
altid) vil blive indledt ensidigt af araberne. Araberne har kun sig selv at
takke for at de har tabt det land de har. Det er prisen for at gå i krig.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 16-08-05 01:19

> "Geir Hongrø" <geirhongnospam@online.no> skrev i en meddelelse

> Ja og så vil scnen være sat for en gentagelse af krigene som IGEN (som
> altid) vil blive indledt ensidigt af araberne.

En fredsavtale er en fredsavtale. Da må begge gi noe. Også araberne.
Palestinerne fortjener imidlertid mer enn de hadde før 1967. De fortjener
HELE Øst-Jerusalem i tillegg. Da bør de være fornøyde.

Geir Hongrø

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 05:22

> [...]

> takke for at de har tabt det land de har. Det er prisen for at gå i krig.

Litt historieforfalskning igjen. Av de arabisk-israelske kriger har
faktisk Israel vært angriper i et flertall.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 17:10

Terje A. Bergesen wrote:

> Litt historieforfalskning igjen. Av de arabisk-israelske kriger har
> faktisk Israel vært angriper i et flertall.

Er det ikke i bunn og grunn den samme krigen, som har vart siden 1947? Den
er aldri blitt avsluttet på en måte som taperne i sin avmakt har kunnet
avfinne seg med.

Isachsen

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 05:20

eastrup_news@hotmail.com wrote:

> Man må sgu sige anti-semitismen igen trives i bedste velgående men det
> skyldes også dels det ovenstående islams negative indflydelse.

Her er jeg helt uenig med deg. I være skeptisk til den politikk staten
Israel fører er ikke anti-semitisme.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 16-08-05 12:02

> Her er jeg helt uenig med deg. I være skeptisk til den politikk staten
> Israel fører er ikke anti-semitisme.

Når man vil udslette staten Israel (gennem at ville flytte den) eller siger
at staten Israel i det hele taget ikke burde være dannet så er det så er det
i mine øjne anti-semitisme.

Ydermerere hvis man også antyder at staten Israels dannelse gennem FN var et
jødisk-imperialistisk kompliot så gælde det det samme det er det
anti-semitisme.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 16-08-05 17:36

> [...]

> at staten Israel i det hele taget ikke burde være dannet så er det så er det

Da vet du ikke hva anti-semittisme betyr. Staten Israel er en stat. Dens
opprettelse var et politisk vedtag. Å mene at det ble gjort en feil den
gang har ingen ting med anti-semittisme å gjøre, det er et fullstendig
akseptabelt politisk standpunkt.

Å mene at jøder, hvor de enn måtte befinne seg, er mindreverdige eller
tilsvarende, det er anti-semittisme.

Ved å si at det å være skeptisk til staten Israel sin politikk er
anti-semittisme så gir du de mest ekstreme arabere rett når de sier at
Israel er en Zionistisk apartheid stat, noe det ikke er.

> Ydermerere hvis man også antyder at staten Israels dannelse gennem FN var et
> jødisk-imperialistisk kompliot så gælde det det samme det er det
> anti-semitisme.

Nei, det er tåpelig konspirasjonsteori. Å mene at Israels dannelse var
en feiltagelse er et gyldig politisk standpunkt som ikke har noe som
helst med semittisme (anti eller pro) å gjøre. Å mene at det var et
hemmelig jødisk komplott er typisk for konspirasjonsteorier du finner
hos mennesker som også er overbevist om at USAs regjering er overtatt av
fremmede vesener fra verdensrommet.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 16-08-05 19:01

> [...]
> jødisk komplott er typisk for konspirasjonsteorier du finner hos mennesker
> som også er overbevist om at USAs regjering er overtatt av fremmede

Ok jeg må så revidere min opfattelse af hvad jeg mener er indbefattet under
anti-semitisme-begrebet

Jeg går ud fraat når du refererer til "hos mennesker som også er overbevist
om at USAs regjering er overtatt av
fremmede vesener fra verdensrommet" at du tænker på personer som eksempelvis
Geir Hongrø.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 17-08-05 06:05

> [...]

> om at USAs regjering er overtatt av
> fremmede vesener fra verdensrommet" at du tænker på personer som eksempelvis

Jeg tror selv en slik tanke ville være alt for rasjonell til at Hongrø
kunne ha den i sitt hode. Hongrø er fullstendig ute av stand til å forme
moderat rasjonelle tanker.

--
+------------------------+---------------------------------------------+

Fra : Konrad

Dato : 17-08-05 10:10

> [...]

> opprettelse var et politisk vedtag. Å mene at det ble gjort en feil den
> gang har ingen ting med anti-semittisme å gjøre, det er et fullstendig

Netop. Og i øvrigt er den omsiggribende antiarabisme/araberhad man kan
observere jo dybest set også antisemitisme...

> Å mene at jøder, hvor de enn måtte befinne seg, er mindreverdige eller
> tilsvarende, det er anti-semittisme.

Også det, men eksempelvis en generalisering over Israelsk bosætterpolitik og
jøder helt generelt er imho også antisemitisme.

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 20:04

> [...]
>
> Ydermerere hvis man også antyder at staten Israels dannelse gennem FN
> var et jødisk-imperialistisk kompliot så gælde det det samme det er

Kanskje du er så vennlig å forklare for oss hva "semittisme" er. Før vi vet
det, kan vi jo ikke vite hva det er vi anti- til. Mangen diskusjon ville nok
bli lettere om vi fikk klarhet det.

Isachsen

Fra : John Schmitt

Dato : 16-08-05 20:22

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> vet
> det, kan vi jo ikke vite hva det er vi anti- til. Mangen diskusjon ville

Den semittiske stamme består af jøder og arabere . . .

Fra : Isachsen

Dato : 16-08-05 22:11

John Schmitt wrote:
> "Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev i en meddelelse

> Den semittiske stamme består af jøder og arabere . . .

Javel, men det sier intet om HVA semittisme er, hvis det egentlig er noe.
Jeg vet hva antikommunisme er, fordi jeg vet hva kommunisme er, og
jeg vet hva antimilitarisme er, fordi jeg kjenner begrepet militarisme, og
jeg vet hva antinazisme er, fordi jeg hva nazisme betyr.
Men hva i all verden er "semittisme"? Jeg har aldri møtt noen som sier at de
støtter "semittismen", og jeg har heller ikke møtt noen som selv hevder at
de er "antisemitter".

Isachsen

Fra : Jesper

Dato : 15-08-05 22:17

> [...]

> følgende i en anden tråd:
>
> "i det landet (Israel) som historisk sett tilhører palestinerne og bare

For det første burde Israel aldrig have oprettet bosættelser i de
besatte områder og da slet ikke i så tæt befolket område som Gaza. Der
bor nu 1,4 mio palæstinensere og samtidigt skal 9000 jøder løgge beslag
på over en trediedel af jorden i Gaza. Galskab, galimatias!

Jeg ser rydningen af Gaza-bosættelserne som en generalprøve på rydning
af Vesrbred og Østjerusalem-bosættelserne.

Hvis Israel får frem fra Gaza, så er der ingen grund til at tro at det
samme ikke vil ske på Vestbredden/Østjerusalem når de rydder
bosættelserne dér!

Israel er forpligtet til at trække sig tilbage til dens internationalt
anderkendte grænse, hvilket er 1949-våbenstilstandslinien, bedre kendt
som Den Grønne Linie. Og Israel skal indstille bygningen af muren på
Vestbredden, de kan bygge på Den Grønne Linie hvis de skal have en mur!

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 23:06

--
Torben Østrup
____________________________

> [...]
> som Den Grønne Linie. Og Israel skal indstille bygningen af muren på
> Vestbredden, de kan bygge på Den Grønne Linie hvis de skal have en mur!

Israel rydder IKKE Vestbredden samt Østjeruslamlem

For det har hverken deres hær eller politi mandskabsmæssige ressourcer til.
Der bor over 300000 israelere alene på vestbredden og hvis bare halvdelen af
disse ikke vil forlade området frivilligt (som i Gaza) er det ensbetydende
med 150000 mennesker. Israelerne påregner 4 soldater til at bære en person
ud det er så 4 X 150000= 600000 soldater:hertil kommer så et hvis antal til
bevogtning lad os sige 200000. Det vil sige 800000 soldater til at rydde
vestbredden minimum. Så mange soldater er der formodentlig ikke engang i den
israelsk hær inklusive resvervister.

I Gaza er der udkommanderet 55000 mand for at tage sige af mellem 5000-8000
mennesker.

Sekv ikke engang palæstienserne selv tror tilsyneladende på at de får
hverken Vestbredden eller Øst-jeruslalem i følge det følgende:

"Palæstinenserne håber, at de med Gaza får et første element til en
bæredygtig stat, men frygter samtidig, at Israel ikke har tænkt sig at gå
videre, men blot udnytter den internationale goodwill til at sætte sig endnu
hårdere på store dele af Vestbredden og Øst-Jerusalem. Israels udtog fra
Gaza kan videre få betydelige indenrigspolitiske konsekvenser både i Israel
og blandt palæstinenserne."

Hewle artiklen: http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3204990/

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Geir Hongrø

Dato : 16-08-05 01:22

> [...]
> til. Der bor over 300000 israelere alene på vestbredden og hvis bare
> halvdelen af disse ikke vil forlade området frivilligt (som i Gaza) er det

De kan sikkert få hjelp fra verdenssamfunnet til å flytte dem hvis de
trenger det.

> Sekv ikke engang palæstienserne selv tror tilsyneladende på at de får
> hverken Vestbredden eller Øst-jeruslalem i følge det følgende:

(snip)

Palestinerne skal være fornøyd med det de har fått så lenge som Likud har
makten. Nå er det imidlertid full splittelse i Likud, og etter neste valg er
det forhåpentligvis Arbeiderpartiet som styrer der. Da vil Israel være
beredt til å også å gi bort Vestbredden. Øst-Jerusalem er et mer komplisert
spørsmål, men man får ingen fred der før Israel innser at de også er nødt
til å gi fra seg Øst-Jerusalem.

Geir Hongrø

Fra : Jesper

Dato : 18-08-05 22:38

> [...]

> Gaza kan videre få betydelige indenrigspolitiske konsekvenser både i Israel

Israel har rigeligt med styrker til opgavet at rydde bosættelserne på
Vestbredden og i Østjerusalem. Fidusen er bare ikke at rydde for mange
bosættelser ad gangen. Gaza er blevet ryddet på sølle 3 dage, 9000
bøsættere plus et ukendt antal sympatisører, det giver 3000 om dagen!

Med den hastighed kan Vestbredden helt tømmes for bosættelser inden Jul.
Ved fuld mobilisering kan Israel formentlig stille med 1,5 mio soldater
og politifolk, det er mange gange antallet af bosættere på Vestbredden.
Og hvis ikke Israel gider bruger kræfter på at rydde bosættelserne, så
kan de bare nøjes med at blokere dem. Så være det ikke længe før
bosætterne bliver helt møre og flytter frivilligt. Eksempelvis er der
grænser for hvor længe de kan holde ud uden mad og vand og selv om de
skulle kunne skaffe dét, så vil de i længden nok ikke synes det er
særligt sjovt at klare sig uden alt andet! F.eks. el. Der bliver 40-45°C
om sommeren. Det er rigtigt lunt, hvis ikke airconditionanlægget kører!

Fra : Martin

Dato : 16-08-05 11:45

Croc® skrev:

> Amerikanerne er måneboere, de har ialtfald været der. Du udstiller din
> uvidenhed ved at fremkomme med så horrible påstande.
>
> Regards Croc®

Du får ondt i maven og rødsprængte øjne af at debattere med ham.
Forsøg at ignorere eller dril ham lidt. Man kunne evt agere ivrig
proselyt, for så efter en vis tid at falde ham totalt i ryggen.

Martin