ondt i hofteled...
Fra : Sabina H.

Dato : 08-09-05 08:42

jeg har siden '94 (hvor jeg var gravid) døjet on and off med mit venstre
hofteled....
det udmønter sig i smerter inde i hoften som naturligvis gør at jeg ikke
rigtig kan gå eller på nogen måde lægge vægt på benet..... oftest plejer
smerten at gå væk i løbet af et par timer, hvis ikke øjeblikkeligt...

her den anden aften fik jeg så åbenbart vredet min hofte lidt forkert, og lå
hele natten og kunne ikke sove pga smerterne..... stædig som jeg er haltede
jeg på job, og prøvede at få en tid hos lægen, uden held..... en kollega
foreslog jeg kontaktede fysioterapeuten på den anden side af gaden og så om
de kunne gøre noget....
jeg fik kun lige 10 minutters "behandling" med kortbølger hvorefter
terapeuten kom og vred og flåede lidt i mit ben, og forklarede et elelr
andet om betændelse i hofteleddet, overbelastning og noget om gigt på sigt
:(
og sagde iøvrigt at den bedste, hurtigste og nemmeste løsning til dagligt
var Iprener.....

smerten fortog sig og blev til ømhed og i løbet af et par timer kunne jeg gå
normalt igen.... i nat blev jeg dog øm igen, dog slet ikke i samme grad, og
i dag har jeg så en tid ved lægen....

ville sådan set bare høre om nogle har haft lignende problemer, og om der
var noget man kunne gøre rent træningsmæssigt feks for at afhjælpe det??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Mette

Dato : 08-09-05 14:45

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har siden '94 (hvor jeg var gravid) døjet on and off med mit venstre
> hofteled....

Jeg kender følelsen. Jeg oplever dog kun smerter, når jeg går langt. Men det
er slemt, at jeg halter. Den eneste metode, jeg kender er hvile...

Fra : Tina

Dato : 08-09-05 15:53

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> er slemt, at jeg halter. Den eneste metode, jeg kender er hvile...

Jeg har samme problem, mærker det enormt meget hvis jeg har siddet ganske
almindeligt på gulvet, eller har gået langt.
Har dog aldrig været ved lægen med det.

Tina

Fra : Sabina H.

Dato : 08-09-05 16:56

Tina wrote:

> Jeg har samme problem, mærker det enormt meget hvis jeg har siddet
> ganske almindeligt på gulvet, eller har gået langt.
> Har dog aldrig været ved lægen med det.

mit kommer oftest til udtryk hvis jeg har lavet en forkert bevægelse....
feks hvis jeg sidder på knæ og på en eller anden måde får vredet låret
udad.... da jeg var yngere (og mere smedig) kunne jeg sagtens sidde på knæ
med underbenet vredet ud så jeg sag på gulvet med måsen... det kan jeg ikke
mere, det går direkte i hoften.....
indimellem har det også været galt under acrobatiske øvelser i sengen*G*

har været ved lægen i dag, som heldigvis kunne fortælle mig at der
sansyneligvis var tale om muskelsmerter, fordi hofteleddet havde været
vredet, og at der pt ikke var noget alvorligt galt.... fik dog en henvisning
til fysioterapeuten, i fald det ikke bedres inden for et par dage...
så nu er der ikke andet for end at vente og poppe piller... fik bekræftet at
jeg må tage 600 mg ipren op til 3 gange dagligt uden problemer, i fald jeg
ikke fik maveproblemer med dem, så måtte vi finde på noget andet (blot en
lille henvisning til den tidligere debat om smertestillende)...
heldigvis har jeg en sød boss der lige har givet mig formiddagen fri, så jeg
skal kun arbejde fra 12 til 17 i morgen, og så ikke før mandag igen.... det
giver mig muligheden for at give hoften ro til at komme i orden ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 08-09-05 22:29

Sabina H. wrote:

> [...]
> gigt på sigt :(
> og sagde iøvrigt at den bedste, hurtigste og nemmeste løsning til

apropro fysioterapeuter.... nogen der kender prislejet når man har en
henvisning??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-05 23:15

Sabina H. skrev den 08-09-2005 23:29:

> apropro fysioterapeuter.... nogen der kender prislejet når man har en
> henvisning??

Da jeg var til fysioterapeut her i København, så var der en egen
betaling på 1. gang på godt 300 kroner. De efterfølgende gange var den
på ca. 130 kroner.
Man kan få ca. halvdelen refunderet af SygeforsikringenDanmark i Gruppe
5, hvis jeg husker ret.

Og damn, hvor gav hun god massage og gode tips til rygøvelser.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 08:38

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse news:431feb3c$0

> ville sådan set bare høre om nogle har haft lignende problemer, og om der
> var noget man kunne gøre rent træningsmæssigt feks for at afhjælpe det??

Har haft det samme bøvl- også med venstre hofte. Det startede faktisk ved
fødslen af vores ældste søn.
Havde også for nyligt også stærke smerter i et par dage, hvor jeg også måtte
humpe rundt, derefter gik det væk igen. Derudover føles det sommetider, som
om, at hoften ikke sidder, hvor den skal. Hmm lidt svært at forklare.
Anyway- jeg har ikke været til læge med det endnu, men kender altså godt
problemet....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: