krads krads krads....
Fra : janni

Dato : 06-06-01 20:47

Hej!

Jeg har en lille hunkat på 8 mdr. Hun er indenfor de sidste 2 måneder
begyndt at kradse meget i mine møbler - både stoleben, bordben og sofa får
en tur.
Hun har et kradsetræ ( sådan et som hænger på væggen) - men det går hun
langt udenom ( jeg har ellers overpropppet det med baldriandråber)...
Nu har jeg så tænkt mig at købe et lidt større kradse "træ" - sådan et med
fod på, som selv kan stå.... Håber det vil vække hendes interesse mere. Men
har I ellers nogen gode forslag til hvordan man får det lille pus til at
lade være????
(jeg siger selvfølgelig FY når hun gør det, og roser hende så når hun lader
være, men det har ikke rigtig hjulpet noget)

jannie

Fra : Gitte J.L

Dato : 06-06-01 21:11

janni wrote:

> [...]
> (jeg siger selvfølgelig FY når hun gør det, og roser hende så når hun lader
> være, men det har ikke rigtig hjulpet noget)

Et større og bedre kradsetræ tror jeg godt kunne hjælpe - det skal være mindst
en meter højt (allerhelst et gulv-til-loft da det giver klatremulighed oveni)
og så skal det stå, så det virker indbydende at slå kløerne i. Der fulgte et
kradsetræ med vores Freja, da vi overtog hende, og det er et af de her små
nogle med hule i bunden og liggeplads foroven....hun sover på det, men jeg har
endnu ikke set een af mine katte slå kløerne i det. Det er ganske enkelt for
kort og elendigt.
Freja elsker desuden vandrette kradseflader, så jeg havde tænkt mig at give
hende et sisal-gulvtæppe at rive i også. Jo mere indbyden kradsefasciliteterne
er, jo mindre er behovet for at slå kløerne i en indbydende sofa. Freja har
engang imellem i starten slået kløerne i dørkarmene og det lader til at et
enkelt nej hver gang gjorde en ende på det ... men hun har også adgang til både
klatretræ (gulv-loft), to mindre kradsetræer og en stor gulvmåtte (øv...ej
planlagt)....så sofaen virker nok overflødig.
Nåja... vi besluttede desuden i starten, at det kunne være ligemeget
hvordan kattene behandlede spisebordet og stolene i køkkenet...og Freja især
eeeeelsker at trækker sig rundt på ryggen under bordet, så vores stole ligner
noget der virkelig bliver lagt for had (vi sidder mere på dem end vi kigger på
dem...og efterhånden er det bare blevet en selvfølge at de bliver grimmere og
grimmere dag for dag).
Prøv med et ordentligt og godt kradsetræ, som virkelig kan gøre det ud for
et godt alternativ til sofaen, og så vil jeg lige forsigtigt slå et slag for,
at en legekammerat/artsfælle måske også kunne være en god ide
- gitte

Fra : Fie & Christian

Dato : 06-06-01 21:27

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> janni wrote:

snip
> [...]
for,
> at en legekammerat/artsfælle måske også kunne være en god ide
snip slut

Hvor skægt!! Jeg troede kun, at det var vores Tulle som lavede omvendt fræs
under sofaen *G* Hun lægger sig også ned, kløerne i sofaen underneden og så
er det bare der ud af..........vores gulve er aldrig støvede under sofaen!

Hilsen
Fie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 07-06-01 10:08

> [...]

> er det bare der ud af..........vores gulve er aldrig støvede under sofaen!

*LOL*

Neo gør det samme....... *G*

Joan

Fra : janni

Dato : 07-06-01 17:42

*GG* tjaaa min lille Kira laver samme tricks med vores seng. Sætte kløerne i
sengen underneden og så fræser hun hele vejen rundt på ryggen

Er vores katte da ikke bare fantastiske!!!

Fra : Kate

Dato : 08-06-01 05:20

Fie & Christian wrote:

> [...]
> er det bare der ud af..........vores gulve er aldrig støvede under sofaen!

Det gjorde Sofie også inden kaninerne overtog stuen. Oliwer gjorde det
ofte under sengen, efter jeg havde slukket lyset. Han blev ikke specielt
populær når jeg var lige det splitsekund fra at falde i søvn og han så
startede på det.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Tina

Dato : 06-06-01 22:03

Jeg har haft god efaring med at flytte katten midt i kradseriet over til
kradsebrættet, og så rose hende når hun kradser videre der, når hun så har
forstået det selvfølgeli sig fy når hun gør det de forkerte steder. det har
virket her.

Tina