Not-A-Knot
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 06-09-05 11:20

Mojn !!

Er der nogen af jer, der har anvendt "Not-A-Knot" på alm. nylon
fiskesnører igennem længere tid -- og fået gode erfaringer med det.

Jeg har lige mistet Wobler og forfang ved at "Knuden" løste sig selv
op på hovedlinen. Det eneste der var tilbag, var snoningen i enden af
hovedlinen. Fidusen egner sig måske bedst til Fireline og flet-liner.

Det var kun anden gang jeg fiskede, efter at jeg havde skiftet mine
gamle knuder ud med Not-A-Knot.

Hvilken type knuder har i de bedste erfaringer med til nylonliner ?

Mvh.:
Hans

Fra : Frandsen

Dato : 06-09-05 11:36

"Hans Mikkelsen (slet O61PG)" <bkfoto3@O61PGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Mojn !!
>
> Er der nogen af jer, der har anvendt "Not-A-Knot" på alm. nylon
> fiskesnører igennem længere tid -- og fået gode erfaringer med det.

Ja, jeg har meget gode erfaringer med Not-a Knot og nylonline.

> Jeg har lige mistet Wobler og forfang ved at "Knuden" løste sig selv
> op på hovedlinen. Det eneste der var tilbag, var snoningen i enden af
> hovedlinen. Fidusen egner sig måske bedst til Fireline og flet-liner.

Måske du ikke havde viklinger nok på, eller endda gjort noget forkert?! Jeg
har aldrig mister noget på den måde.

> Hvilken type knuder har i de bedste erfaringer med til nylonliner ?

Jeg bruger altid Uni-Knot knuden som beskrevet her:
http://nanoq.dk/index.php?module=steelkb&func=article_view&articleid=12
Jeg bruger også blodknuen og dobbelt kirurg-knude

Fra : Jan Jensen

Dato : 06-09-05 12:06

jeg har heller ikke mistet noget pga not a knot