Fiskeri på Flensborg Fjord
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 03-09-05 23:00

Mojn Gruppe !!

Er der nogen af jer, der har haft vrøvl med det tyske "Vandpoliti",
hvis i fisker inde på tysk område ??
Jeg er selv blevet jaget bort et par gange, når jeg har fisket i min
jolle ude ved "Svigermutter", noget der er svært at forstå, når der på
dansk områder er ca. 7-8 tyskere ud af 10 jollefiskere --- og de tager
alt, hvad de fanger, om så torskene kun er på 10 cm, så bliver de
brugt til fiskefars !!
Mvh
Hans

Fra : nospam

Dato : 04-09-05 01:34

Hans Mikkelsen (slet WKFU0) schrieb:
> [...]
> dansk områder er ca. 7-8 tyskere ud af 10 jollefiskere --- og de tager
> alt, hvad de fanger, om så torskene kun er på 10 cm, så bliver de

hej
nee, det skulle da ikke give nogen problemer, hvis du da har det tyske
fisketegn. har du ikke den, kan du så osse blive anmeldt for ulovelig
fiskeri. men det kenner du da - du skal jo osse ha fisketegn i danske
farvande. med det du skriver om de tyskere der tager 10 cm torske -
idioter finder du altid, når du leder efer dem. jeg hat også set
danskere, der goker undermåls-havørreder.
mvh
per

Fra : Christian jacobsen

Dato : 04-09-05 09:46

Kan du så fortælle mig hvordan man får fingre i det tyske fisketegn , jeg
har prøvet ,men kun fået et tilbudt bundlet med et 14.dages ophold på en
campingplads..
Og dem der især er problemer med er vel dem vi ville kalde for Nytyskere..

Fra : nospam

Dato : 04-09-05 10:46

Christian jacobsen schrieb:
> [...]
> campingplads..
> Og dem der især er problemer med er vel dem vi ville kalde for Nytyskere..

hej
jo, det skulle egentlig være muligt, hos lokale tyske grejforhandlere i
grenseområdet. men jeg tror kun for en måned, det kaldes
"gæst-fisketegn" hvis jeg husker rigtigt. men det problem er nok meget
bedre løst i danmark.
mvh
per

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 04-09-05 09:53

>hej
> [...]

Mojn
Hvis man nu er folkepensionist, kan man så også fiske uden
fisketegn i tysk område ??
Mvh
Hans

Fra : nospam

Dato : 04-09-05 10:50

Hans Mikkelsen (slet 2BSHC) schrieb:

> Mojn
> Hvis man nu er folkepensionist, kan man så også fiske uden
> fisketegn i tysk område ??
> Mvh
> Hans

hej
nej, den går ikke - heller ikke for tyskere. men det går da sgu heller
ikke den omvendte vej.
mvh
per

Fra : Poul-M Olsen

Dato : 04-09-05 19:09

>hej
>nej, den går ikke - heller ikke for tyskere. men det går da sgu heller
>ikke den omvendte vej.
>mvh
>per
Øøø nå ikke.!
Citat_fra_fisketegn.dk
Hvem skal ikke have lystfiskertegn?

· Personer under 18 år

· Personer på 65 år eller mere

· Fritidsfiskere som allerede har et fritidsfiskertegn

· Ejeren og resten af husstanden af den grund, der ligger nærmest
ved det ferskvand, der bliver fisket i.

· Lystfiskere der fisker i "put and take" søer (ørredssøer).

Citat_slut

Mvh.
P Olsen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 06-09-05 06:38

Så må jeg lige rette dig igen , ifølge fiskerikontrollen må man fiske uden
fisketegn når man bare er fyldt 65 uanset hvilket land man kommer fra ,jeg
spurgte så ved samme lejlighed om feks.tyskere der er fyldt 65 år også må
køre billigere med busserne ,men det må de godt nok ikke.Og angående det
tyske fisketegn bliver de kun udstedt til begrænsede dele af begrænsede
områder ,1500 meter af kielerkanalen fra høfde nr .... til høfde nr.....Og
ikke til Danskere uden ophold på en campingplads indefor begrænsningen..