Ambassadeur hjul
Fra : Anders

Dato : 30-08-05 22:14

Hej NG.

Jeg er ved at købe mit første multi hjul. Nettorvet har tilbud på en ABU
Conolon Pro stang med et ABU Ambassadeur Classic 6000 hjul, og et sæt med et
ABU Ambassadeur Six Star og en ABU Agenda stang.

Jeg ved ikke helt hvilke af disse jeg skal vælge. Min lokale grejpusher har
også bud på et ABU Ambassadeur Mag hjul, altså med magnetbremse. Men der
snakker vi næsten samme pris som nettorvet tager for både stang og hjul.
Jeg har kun fisket ganske lidt med multihjul, men jeg synes det er en fed
måde at fiske på.

Nogle erfaringer med onenstående hjul/stænger?

Vh Anders

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-08-05 15:00

Jeg bruger et 6000 C til diverse småbådsfiskeri på storebælt - og det
fungerer upåklageligt. Til lettere fiskeri ville jeg dog finde en
lettere og mere fisk model ;)

En desideret sammenligning kan jeg desværre ikke lave da jeg kun har
prøvet 6000C og 7000C ...

Mvh
Søren

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 31-08-05 16:40

Mag-hjulet er det bedste (nemmeste) til at kaste langt med. Eller kan
du sagtens klare dig med et "standard"-hjul! Det kræver kun lidt
øvelse.
Hvis du ikke skal bruge det som et decideret kastehjul er et
standardhjul alt rigeligt!

Fra : Anders

Dato : 31-08-05 19:17

<carsten.beck@post.dk> wrote in message
Mag-hjulet er det bedste (nemmeste) til at kaste langt med. Eller kan
du sagtens klare dig med et "standard"-hjul! Det krver kun lidt
velse.
Hvis du ikke skal bruge det som et decideret kastehjul er et
standardhjul alt rigeligt!

Hej Igen.
Tak for svarene.
Jeg skal bruge hjulet primært som kastehjul, da jeg har meget få muligheder
for at trolle

Nu har jeg lige opdaget et tilbud mere som omfatter et Ambassadeur 5600 C4,
og en Conolon D5 stang 10' til 999 kr.

Er der nogen der kender det hjul så? jeg har sel lillebroren til det, altså
5500 C4, og det ser fint ud, bortset fra der ikke er magnet bremse i det,

Vh Anders

Fra : SGF

Dato : 31-08-05 20:53

Hej Anders

Glem du alt om magnetbremse og lær at kaste "rigtigt". Det vil give dig så
meget større tilfredsstillelse, når først, det virker. Når vi taler
multihjul, er der i min verden kun ambassadeur, og når vi taler ambassadeur,
er det (igen efer min mening) kun "de gamle", der tæller. Jeg har selv en
flok ambassadeur-hjul i størrelser fra 4600 til 10.000 og ville ikke bytte
en eneste af dem til en rumskibslignende, moderne udgave.

Den model, der hedder SIX er en simplere og væstentligt ringere udgave af
6000. Hold dig hellere til en af dem med et 4-cifret nummer. Om det så skal
være en str. 5000 eller 6000 er op til dit temperament og hvilket fiskeri,
du dyrker.

Til ganske let spinnefiskeri er en 5000 mere velegnet end den større 6000,
og til kastefiskeri på havet er en 6000 den rette størrelse. Til alt det ind
imellem kan de begge to bruges, og du skal vælge ud fra din egen smag.
Personligt mener jeg dog, at en 6000 ligger bedre i hånden end en 5000 men
som sagt...smag og behag.

Rigtig god fornøjelse med dit første ambassadeurhjul.
Mvh
Søren