GULP - kunstigt agn
Fra : Spangkuk

Dato : 30-08-05 18:51

....nogle med erfaringer ?

Har selv lige været på havet i 4 timer udelukkende med
Gulp.

Vi fangede INTET,- ingen nap, INTET!

Den første nultur siden jeg købte jollen. Det lover ikke
godt for Berkleys nye vidundermiddel.

Spang

Fra : 7c

Dato : 31-08-05 16:15

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gulp.
>
> Vi fangede INTET,- ingen nap, INTET!
>
> Den første nultur siden jeg købte jollen. Det lover ikke

___

Måske det bare var en lidt uheldig dag for din jolle? Jeg har temmelige gode
erfaringer med de plastikdyr. Vi har lavet en lidt uvidenskablig test og kom
frem til at ægte børsteorm fanger ca. 40-50% mere end Gulpfætteren. Vi
fiskede med det samme udstyr og på nøjagtig samme måde lige ved siden af
hinanden i båden.

Håber det kan bruges.

Vh.

Søren C.
Patolga
www.detgulerev.dk

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 31-08-05 16:51

Kunstig agn har vel altid kunne fange fisk - bare de blev præsenteret
rigtigt. Et eksempel er da blink, fluer m.m. Agn som alle fiskes
aktivt.
Naturlig agn fanger altid - også fisket "passivt". En naturlig sandorm
på en krog lokker og fanger altid!
Kunstige agn virker sikkert ikke så godt ved passiv fiskeri! Selv om
fabrikanterne lover andet!
Selv en rød stump uldgarn fisket aktivt kan fange hornfisk. Jeg tror
ikke, at en hornfisk ville reagere på en stump rød garn, som flyder
passivt løst i vandet!

Altså: vidunderagnene virker sikkert kun, hvis de fiskes på en aktiv
måde. Og så virker mange andre meget billigere alternativer altså også!