Problemer med SB Live Value efter installa~
Fra : Lone & Peter

Dato : 06-06-01 20:07

Hej i NG.
Hjælp :

Efter formatering af C-drevet skulle jeg for første gang instal. mit
lydkort.
Men efter installationen siger mine højttalere som en spætte det prikker i
et træ: dik-dik-dik-dik, ja, nærmest som en sampler.
Jeg har ATI grafikkort i maskinen. En ven nævnte noget med IRQ-porte der
skulle ændres.
Er der en der vil hjælpe mig.
Jeg er ikke så stærk i fejlfinding, og slet ikke i dos eller bios eller hvad
det nu hedder.
Jeg er taknemmelig for en hjælpende hånd, gerne over telefonen.

På forhånd tak
Peter.

--
Lone Roldskov Ibsgaard
Peter Holm Olesen

Fra : Snifty

Dato : 08-06-01 02:42

"Lone & Peter" <lone.peter@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et træ: dik-dik-dik-dik, ja, nærmest som en sampler.
> Jeg har ATI grafikkort i maskinen. En ven nævnte noget med IRQ-porte der

Prøv dette:

På Windows skrivebordet højreklik på "Denne computer";
Vælg "Egenskaber";
Vælg "Enhedshåndtering" (den skal stå til "Vis enheder efter type");
Find "Creative Micellaneous Devices";
Tryk på plustegnet udfor (hvis den ikke allerede er udfoldet);
Find "Creative SB16 Emulation" (satans til indretning!!!!);
Vælg "Egenskaber";
Vælg "Settings" (2. flap fra venstre);
Sæt prik ved "Allow LTP Interrupt Sharing"

Jeg er ikke 100% sikker - men muligvis findes denne mulighed ikke i de
tidligere driver-versioner til dette kort, men så må du "bare" gå ind og
downloade de seneste drivere på
URL:http://www.europe.creative.com/support/drivers/.

Held og lykke!

Venlig hilsen, Snifty