Pøver at gendanne allokeringsenhed?
Fra : Pussyman

Dato : 06-06-01 20:08

Når jeg prøver at formatere min Maxtor 30 GB HD så nogle gange under
formateringen kommer den med denne meddelse "Pøver at gendanne
allokeringsenhed" hvorefter en ca. 30 sekunder forsætter den formateringen.

Hvad mon der er galt?

Jeg havde ellers garanti på den men jeg fandt ud af at Jyskcomputer var gået
insolvens sååå der er vel ikke noget at gøre eller er der?

(Lige en ting til, hvad gør det godt for at sætte /u når man skal formatere
altså "format c: /u"?)

ICQ#64371308

Fra : JSM

Dato : 06-06-01 20:30

"Pussyman" <Kristiansk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> formateringen kommer den med denne meddelse "Pøver at gendanne
> allokeringsenhed" hvorefter en ca. 30 sekunder forsætter den

Der er bad sectors på disken. Du bør få den udskiftet asap.

> Jeg havde ellers garanti på den men jeg fandt ud af at Jyskcomputer var
gået
> insolvens sååå der er vel ikke noget at gøre eller er der?

Du kan selv returnere drevet til Maxtor. Se mere på www.maxtor.com under
warranty information. Plejer at at tage 8-10 arbejdsdage at få en disk
ombyttet.

> (Lige en ting til, hvad gør det godt for at sætte /u når man skal
formatere
> altså "format c: /u"?)

Så hudt jeg lige visker står u'et for unconditional. Du slipper så for at
systemet gemmer "unformat information" inden den starter selve
formateringen. Men jeg ku' godt ske at huske forkert på den her så please -
correct if i'm wrong.

mvh
JSM