Faldende temp efter skift af MB ?
Fra : Simon

Dato : 06-06-01 19:39

Hejsa,
Jeg har lige skiftet mit Asus A7V133 ud med et Asus A7A266 - og før var min
cpu normalt omkring de 55C - nu er den kun omkring de 37C ?

nogen forklaringer ?
Har prøvet med flere versioner af asus proben 2.12.07 & 2.12.09 (som flugte
med mit MB og vidst er den nyeste)...

tak

mvh.Simon

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-06-01 20:03

"Simon" <guden@iname.com> wrote in message

> Jeg har lige skiftet mit Asus A7V133 ud med et Asus A7A266 - og før var
min
> cpu normalt omkring de 55C - nu er den kun omkring de 37C ?
> nogen forklaringer ?

Da der ikke (endnu) er temperatur føler i AMD processorer, er det op til
bundkort producenten at placere en føler midt i CPU soklen. På den måde kan
man alligevel få en nogenlunde aflæsning.
Det der nok er sket, er at føleren er blevet bøjet så den ikke rør CPU'en.

- Lars

Fra : Thomas G

Dato : 07-06-01 17:02

> [...]
> man alligevel få en nogenlunde aflæsning.
> Det der nok er sket, er at føleren er blevet bøjet så den ikke rør CPU'en.

Som kontrol kan du evt køre den lidt hårdt lidt tid, tage kabinettet af og
lægge en finger på CPU køleren (lad være med at slukke PC'en). Hvis den er
finger lunken er den omkring de 37 grader, er den 55 er den meget varm at
rører ved (du brænder i kort tid men ikke mere end at fingeren kan holdes på
køleren, og langsom vil den føles koldere).

mvh Thomas G

Fra : Bobby

Dato : 21-06-01 12:27

Hej

Er du sikker på det ikke er kabinetkøleren som viser 37c?

Mvh. Bobby

Fra : DaVinci

Dato : 22-06-01 13:02

Der er en fejl i A7V133 der giver for høje temp, en evt. BIOS flash kan
afhjælpe problemet..