Hvilken editor bruger I?
Fra : Dennis Vinther

Dato : 06-06-01 19:21

Hej

Jeg skal til at igang med php-kodning, men jeg mangler lidt en editor til
formålet. Er der nogen som har et godt forslag?

Det jeg mangler er en editor som kan fremhæve kommandoer i koden med farve
eller lignende (Den skal altså være i stand til at genkende kommandoer).

Editoren skal kunne køre på windows...

Mvh
Dennis

Fra : Jonas Delfs

Dato : 06-06-01 19:26

"Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller lignende (Den skal altså være i stand til at genkende kommandoer).

Er du ikke rar at kigge gamle spørgsmål igennem - dette har været oppe
1000-vis af gange...

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Dennis Vinther

Dato : 06-06-01 19:33

> Er du ikke rar at kigge gamle spørgsmål igennem - dette har været oppe
> 1000-vis af gange...

Det må du undskylde, men jeg har prøvet at søge dem igennem som jeg kunne
downloade fra serveren (hvilket kun var 839) uden held...

Mvh
Dennis

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-06-01 19:36

In article <9flt19$4jg$1@sunsite.dk>, "Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk>
wrote:

> Det må du undskylde, men jeg har prøvet at søge dem igennem som jeg
> kunne downloade fra serveren (hvilket kun var 839) uden held...

http://groups.google.com er din ven

/A

Fra : Dennis Vinther

Dato : 06-06-01 19:54

> http://groups.google.com er din ven
>
> /A

Tak for linket. Prøver der...

Dennis

Fra : Christian Joergensen

Dato : 06-06-01 19:24

På windows bruger jeg Homesite fra http://www.allaire.com

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-06-01 19:47

"Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk> wrote in <9flsaf$1kj$1@sunsite.dk>:

> [...]
>eller lignende (Den skal altså være i stand til at genkende kommandoer).

Homesite fra Allaire (nu Macromedia) er ret god:
http://www.allaire.com/products/HomeSite/

Ellers kan jeg varmt anbefale PHPed (http://www.soysal.com/PHPEd/)

Kasper Damkjær

Fra : Thomas P

Dato : 06-06-01 20:09

> Jeg skal til at igang med php-kodning, men jeg mangler lidt en editor til
> formålet. Er der nogen som har et godt forslag?

Jeg har altid brugt notepad til at kode min php med. Senest har jeg selv
lavet mig en lille editor i Object Pascal blot for at få understøttelse af
syntax highlighting, men jeg synes nu ikke det er så vigtigt igen - brug
notepad

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-06-01 22:44

In article <9flv11$jla$1@news.inet.tele.dk>, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

> [...]
> lavet mig en lille editor i Object Pascal blot for at få understøttelse
> af syntax highlighting, men jeg synes nu ikke det er så vigtigt igen -

Klipper du også græs med en neglesaks?

/A

Fra : Thomas P

Dato : 07-06-01 06:51

> Klipper du også græs med en neglesaks?

Jeg finder intet specielt omstændigt ved at bruge notepad til at kode i. Så
burde det i hvert fald have taget lang tid at lave www.flowcode.f2s.com , da
den udelukkende er lavet i notepad på en UGE.
Faktisk, så klipper jeg så lidt græs som jeg kan komme afsted med...

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Anders Johannsen

Dato : 07-06-01 13:49

In article <9fn4kj$ihs$1@news.inet.tele.dk>, "Thomas P" <blomme@post.com>
wrote:

> Jeg finder intet specielt omstændigt ved at bruge notepad til at kode i.
> Så burde det i hvert fald have taget lang tid at lave
> www.flowcode.f2s.com , da den udelukkende er lavet i notepad på en UGE.

Du kunne have lavet den på een dag i emacs

Jeg er klar over at editorer i højere grad er et spørgsmål om
religiøsitet end fornuft (mange bruger f.eks. VI), men der er konsensus
om at en editor i det mindste skal facilitere brugeren i de mest
almindelige programmeringsmæssige opgaver som indentering og
syntaxhighlightning.

/A

Fra : Thøger Pørtner

Dato : 06-06-01 22:48

http://www.eksperten.dk/spm/24132

Thøger Pørtner

E-mail: tnp@tnp.dk
Website: www.thoeger.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-06-01 23:14

In article <9fm8jl$2om1$1@news.cybercity.dk>, "Thøger Pørtner"
<tnp@tnp.dk> wrote:

> http://www.eksperten.dk/spm/24132

emacs mangler på listen

/A

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 07-06-01 14:03

UltraEdit styrer....
mvh
CBG

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-06-01 14:08

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> skrev i en meddelelse

> UltraEdit styrer....

Hehe... ikke megen argumentation bag, men det er også min foretrukne editor
:)

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 07-06-01 15:07

UltraEdit behøver ingen argumentation

Folk der ikke bliver omvendt på stedet må ganske simpelt være amatører.

CBG

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-06-01 15:11

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> writes:

> UltraEdit behøver ingen argumentation
>
> Folk der ikke bliver omvendt på stedet må ganske simpelt være amatører.

Eller hedninge (da editorer jo er religion)?
Foretrækker nu stadig emacs.

- Jacob

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 07-06-01 15:17

"Jacob Atzen" <jacob_a@NOSPAMos.dk> skrev i en meddelelse

> Eller hedninge (da editorer jo er religion)?
> Foretrækker nu stadig emacs.
>
> - Jacob

Til win ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-06-01 15:51

> Til win ?

Den findes skam også til Windows, men giver nu den bedste oplevelse på
en Unix-maskine IMO.

--
Jacob
Press Alt Gr + 4 for free $$$ !!!!

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 07-06-01 16:57

Jacob Atzen <jacob_a@NOSPAMos.dk> writes:

> Eller hedninge (da editorer jo er religion)?

Jakob har ret. Valg af editor er religon:

<http://www.dina.dk/~abraham/religion/>

En glimrende beretning af Charles Sebold kan findes på (han fortæller
om de editorer har brugt i gennem tiden - og har nogle ordentlige
begrundelser for, hvorfor han skiftede fra den ene til den anden):

<http://www.messengers-of-messiah.org/~csebold/emacs/why.phtml>

Den har titlen:

Why I became an Emacs user

Or, My long arduous journey to the One True Editor

--
Jens Axel Søgaard - <http://www.jensaxel.dk> - jensaxel@soegaard.net

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-06-01 15:17

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> writes:

> UltraEdit styrer....

Hmmm.

Jeg er til daglig Emacs bruger, siden jeg blev introduceret til den på
min uddannelse for ca. 3 år siden. Så her for et par måneder siden
startede jeg på et nyt job, hvor alle de andre udviklere er helt vilde
med UltraEdit. Jeg prøvede den da også, men synes altså den sutter
stortid i forhold til Emacs.

Så nu har jeg installeret Emacs, godt nok er det på en
Windows-maskine, og jeg synes Emacs-oplevelsen er bedst på en
Unix-kværn, men det er stadig klart bedre end UltraEdit for *mig*.

Kort sagt tror jeg ikke man kan give et entydigt svar på hvilken
editor der er bedst. Men den skal i det mindste understøtte helt
grundlæggende ting som syntakshighlighting, indentering (var der nogen
der sagde M-x indent-region :), søg og erstat (også gerne med regulære
udtryk), og den slags.

Det fede ved Emacs er at de funktioner den ikke har (ja, de findes)
skriver man bare selv, eller finder noget andre har skrevet (det er
oftest det letteste :).

Nåh ja, så kan Emacs (Gnus) også bruges som newsreader, som jeg gør nu

--
Jacob
Drink your coffee! There are poor people in Africa sleeping!

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : [Intent A/S] Tais M.~

Dato : 08-06-01 12:47

EditPlus er bestemt at foretrække!

--
Intent A/S

Tais M. Hansen
Web Developer

Fra : Lars Falsig

Dato : 09-06-01 09:23

http://www.evrsoft.com Her finder I 1stPage2000, en freware-editor til alle
fra begynderstadie til profs.

Den er et godt alternativ til "de andre" selvom den sluger lidt memory (dog
mindre end Homesite) *s*