To halvsvære spørgsmål:
Fra : Martin Kruse

Dato : 06-06-01 19:07

Jeg har to ting jeg gerne vil have lidt hjælp til:

1.
Jeg har en formular der skriver noget tekst ind i en tekstfil.
Problemet er bare at et af formular felterne skal være et "textarea" og her
kan jo laves linieskift.
Hvis man så laver sådan et linieskift laver den også linieskift i tekstfilen
og får dermed hele systemet til at crashe.
Jeg efterlyser dermed en metode i asp hvormed man kan søge om strengen har
et linieskift og derefter fjerne det.
Jeg tænker noget med en Replace-metode men hvad skal man lede efter at
replace? Det er jo ikke så let at skrive et linieskift i replace-metoden.
Hvis i forstår...

2. Så skal jeg også bruge en metode til at kigge om et ord i en streng har
over en vis længde og hvis det har skære det over i to bidder. Bare med et
mellemrum.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan det kan gøres?
På forhånd tak

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 06-06-01 20:29

Martin Kruse wrote:

> Jeg efterlyser dermed en metode i asp hvormed man kan søge om
> strengen har et linieskift og derefter fjerne det.

s = Replace(Replace(s, vbLf, ""), vbCr, "")

> 2. Så skal jeg også bruge en metode til at kigge om et ord i en
> streng har over en vis længde og hvis det har skære det over i to
> bidder. Bare med et mellemrum.

Du siger ikke hvor der skal skæres, så denne lille klipper en streng op
i tilfældige stykke indtil der ikke er nogen, der er længere end en vis
længde

Function CutItUp(ByVal s, ByVal MaxLength)
Dim Pos
If (Len(s) > MaxLength) And (MaxLength > 0) Then
Pos = 1 + Rnd * (Len(s) - 2)
CutItUp = CutItUp(Mid(s, 1, Pos), MaxLength) & " " & _
CutItUp(Mid(s, Pos + 1), MaxLength)
Else
CutItUp = s
End If
End Function

--
Lauritz

Fra : Martin Kruse

Dato : 07-06-01 07:12

> [...]
> If (Len(s) > MaxLength) And (MaxLength > 0) Then
> Pos = 1 + Rnd * (Len(s) - 2)
> CutItUp = CutItUp(Mid(s, 1, Pos), MaxLength) & " " & _

Mange tak...
Jeg har nu fundet ud af det jeg spurgte om i spørgsmål 1.
Men 2'eren...
Der er jeg stadig lost.

Jeg har en streng der skal chekkes for ord der har over 100 tegn.
Hvis et ord har 100 tegn skal det separeres efter 100 tegn med et mellemrum.
Dette skal gøres indtil der ikke er nogen ord på over 100 tegn.
Kan dette lade sig gøre?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 07-06-01 11:10

Martin Kruse wrote:

> [...]
> mellemrum.
> Dette skal gøres indtil der ikke er nogen ord på over 100 tegn.

Hvad adskilder ord i strengen? Hvis det kun er mellemrum, kan det gøres
sådan (ellers må du ud i noget mere tekstaritmatik):

Words = Split(s, " ")
For i = 0 to UBound(Words)
Words(i) = BreakWord(Words(i))
Next
s = Join(Words, " ")

Function BreakWords(ByVal s, ByVal MaxLength)
If (Len(s) > MaxLength) And (MaxLength>0) Then
BreakWords = Mid(s, 1, MaxLength) & " " & _
BreakWords(Mid(s, MaxLength + 1), MaxLength)
Else
BreakWords = s
End If
End Function