Navlebrok?
Fra : Bettina Hansen

Dato : 06-09-05 18:32

Hej gruppe

Lå lige og nussede med vores missepige på 1 år og opdagede en lille blød
knude midt på maven af hende. Tænker på om det kan være navlebrok? Hun
er checket af to forskellige dyrelæger (opdrætterens og min egen) i
forbindelse med vaccinationer da hun var 3-4 mdr gammel og de fandt ikke
navlebrok dengang. Kan de få det senere? Troede "kun" at det var noget
de fik som killinger...

Går ud fra at vi må en tur forbi dyrelægen i morgen men er lidt nervøs
og vil gerne høre eksperternes bud på hvad det kan være og om jeg bør
ligge søvnløs i nat :-|

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Ida

Dato : 06-09-05 19:43

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne høre eksperternes bud på hvad det kan være og om jeg bør ligge

Hej Bettina

Det lyder som navlebrok, men når den er blød, så er der ingen grund til en
søvnløs nat
Det er muligt, at din missepige fra fødslen har haft en svag
bugvægmuskulatur og det derfor først er nu, det kan bemærkes.
Hullet lukkes forholdsvist ukompliceret ved operation og hun vil være så god
som ny igen. I nogle tilfælde opereres der ikke.

Jeg havde selv en lille killing, der blev opereret hele to gange for
navlebrok - det var en ekstrem situation, med en meget stor brok, men hun
kom sig 100% og hun er en flot, sund og rask dame i dag

Du kan evt. forsigtigt prikke til 'dutten' og se, om du kan flytte med den
eller smutte den ind på plads. Kan den smuttes ind på plads, så er der ingen
fare på færde - det er først kritisk, hvis et stykke tarm kommer i klemme,
så der ingen blodgennemstrømning er.

Lad os endelig vide, hvad Dr. Dyr siger i morgen

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Bettina Hansen

Dato : 08-09-05 13:17

Hej igen

Og tak for svarene til jer begge :)

Ida wrote:
> Lad os endelig vide, hvad Dr. Dyr siger i morgen

Nu har vi været hos dyrelægen - kunne ikke få en tid i går så vi måtte
vente til i dag.

Vi ved stadig ikke hvad knuden er for noget men der er taget en
vævsprøve, som måske kan give os et hint - det får jeg svar på i morgen
eller på mandag.

Dyrelægen mente at det måske var et fremmedlegeme (en splint/torn eller
lign) som hun har fået ind under huden. Og at hun næsten 100% sikkert
bør få det fjernet operationelt - men først skal vi lige se hvad
vævsprøven viser.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 21:00

> [...]

> Går ud fra at vi må en tur forbi dyrelægen i morgen men er lidt nervøs
> og vil gerne høre eksperternes bud på hvad det kan være og om jeg bør

Det kan måske også være en fedtknude.

Vores lille hund havde også en knude på maven, men det var ifølge dyrlægen
en harmløs fedtknude. Den blev dog fjernet ( kun for et syns skyld), da
hunden alligevel skulle bedøves.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: