Killingfoder, hvor længe?
Fra : Melanie

Dato : 06-09-05 18:28

Hej ng

Hvor længe fodre man killinger med killingfoder? Altså hvor gamle skal de
være før de skal have voksenfoder?

Mvh Melanie

Fra : Tina

Dato : 06-09-05 18:37

Melanie wrote:
> Hej ng
>
> Hvor længe fodre man killinger med killingfoder? Altså hvor gamle
> skal de være før de skal have voksenfoder?
>
> Mvh Melanie

Ca. 10-12 mdr.

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Ma

Dato : 06-09-05 22:23

Tina wrote:

> Ca. 10-12 mdr.

Men man kan godt supplere en del tidligere med almindelige voksenfoder, så
overgangen er gradvis (med killingefoder som basis). Det afhænger også af
aktivitetsniveauet. Noget voksenfoder er mindst lige så kraftigt som
killingefoder...og nogle killinger vil gerne have voksenfoder tidligt. ikke
alle killinger kan lide at det er så fedt - killingefoderet

/M

Fra : Melanie

Dato : 07-09-05 06:10

"Ma" <noter@nothing.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> alle killinger kan lide at det er så fedt - killingefoderet

Tak for svarene. De er kun 4 md. så der er tid endnu.

Mvh Melanie

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 07-09-05 07:42

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene. De er kun 4 md. så der er tid endnu.

Jeg vil sige, at det er noget du skal vurdere løbende. Hvis misserne
udvikler sig som de skal - altså uden at bule ud de forkerte steder - så
kan du sagtens fodre med killingefoder til de er et års tid. Min somali
derimod kunne ikke rigtig "tåle" det. Da han var 10 måneder var han faktisk
på vej til at blive overvægtig, så jeg burde nok have stoppet lidt
tidligere.

M.v.h. Helle.