"Amerikansk kat", hvad er navnet?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-09-05 18:13

Hejsa,

Jeg snakkede lige med en bekendt i dag. Hun fortalte at hun har en kat, som
hun kalder for en Amerikansk kat. Den skulle eftersigende kunne blive optil
16kg! Den har meget store klør og generelt stor, ikke fed, men stor :)
Navnet kunne hun ikke helt huske, og kunne for den sags skyld heller ikke
udtale det - et "udelandsk" navn tror jeg hun sagde :)
Hvilken kat er der tale om her?

På forhånd tak!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-09-05 18:20

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> writes:

> [...]
> Navnet kunne hun ikke helt huske, og kunne for den sags skyld heller ikke
> udtale det - et "udelandsk" navn tror jeg hun sagde :)

Maine Coon vil være et ganske godt bud. En utrolig smuk kat.

http://www.meekocoons.dk/images/forside/20-03-2005%20009.jpg

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-09-05 18:32

Det må være en Maine Coon, fra den amerikanske stat Maine, men jeg tror nok
at den vægt på 16 kg er lidt overdrevet

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-09-05 19:17

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
> Det må være en Maine Coon, fra den amerikanske stat Maine, men jeg tror
> nok at den vægt på 16 kg er lidt overdrevet

Det var nemlig også det jeg tænkte... men det må næsten være den :)

Fra : Ida

Dato : 06-09-05 19:57

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det var nemlig også det jeg tænkte... men det må næsten være den :)

Hej Brian

Vi er mange fans af verdens største tamracekat maine coon - ikke kun pga
størrelsen, men i særdelelshed deres temperament og personlighed.
Her er tale om en kat, der ser majestætisk og vild ud, men som i
virkeligheden er en lettere kluntet klovn, der elsker sine mennesker
Det er muligvis en lille kat, fanget i en stor krop, for du vil finde
disse
store katte forsøgt presset ned i selv de mindste æsker og du kan være
sikker på, at din vindueskarm bliver ryddet, når en maine coon liiiige
skal
snige sig forbi

Jeg har set mange store maine coons, men aldrig en på 16 kilo.
Den 'normale' vægt for pigerne ligger på en 4-6 kilo og for drengenes
vedkommende mellem 6 og 8. Vægten og størrelsen for racen er generelt på
vej
op og det bliver mere normalt, at se eksemplarer, der er nogle kilo
tungere
end her nævnt. Deres pels er helt sikker med til at få den enkelte kat til
at se større ud og jeg tror, at det er her de berømte 16 kilo stammer
fra -
vægt ud fra øjemål eller måske en lidt mere end erotisk buttet kastrat

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk