Vægttabeller
Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:08

Hej NG
Findes der vægttabeller for katte i vækst.
Ja nu er det nok for MCO Hankatte jeg er interreseret
Eller findes der så mange linier i dk så det er svært at sige hvordan de
vokser?

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:18

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja nu er det nok for MCO Hankatte jeg er interreseret
> Eller findes der så mange linier i dk så det er svært at sige hvordan de

Jeg svare lige mig selv

Det er fordi nu har jeg efterhånden haft en del. Desværre MCO katte, og jeg
syntes de vokser helt forskelligt?

Men igen der er jo en del år immellem dem, Så det kunne være at der var en
standart her idag?

Mvh Allan

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 20:23

> [...]
> jeg syntes de vokser helt forskelligt?
>
> Men igen der er jo en del år immellem dem, Så det kunne være at der var en

Hunkattene er generelt små i forhold til hankattene. 4-5 kg som fuldt
udvokset er almindeligt.
Der findes to slags. De solide "buttede" robuste, og de lange slanke typer.
De seneste år er de lange slanke blevet "moderne".
Ud over det er der forskel på de forskellige linier. Der er nogle linier i
dk der har enormt store katte generelt, hvorimod de fleste hunkatte er
moderate størrelser.
Derfor kan du ikke sætte vægt på sådan generelt. Kattens forældre siger dog
en del om afkommet.

Håber det hjalp
Hilsen Nina

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:26

"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> moderate størrelser.
> Derfor kan du ikke sætte vægt på sådan generelt. Kattens forældre siger

Tak for svar
Nej det var nu voksetabel fra killing til ca 1 år jeg er ude efter.
Mvh Allan

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 20:33

> Tak for svar
> Nej det var nu voksetabel fra killing til ca 1 år jeg er ude efter.
> Mvh Allan
jamen det kan du slet ikke gå ud fra. Nogle vokser sig færdige på 6-7
måneder. Andre starter først når de er over et år.
Der er meget stor forskel på hvordan de udvikler sig forældre-misserne
giver det bedste billede.

Nina

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:37

> [...]
> måneder. Andre starter først når de er over et år.
> Der er meget stor forskel på hvordan de udvikler sig forældre-misserne

ÆV så skal jeg til at læse stamtavler og kende kattene.
Nå det gør jeg så.Men tak

Og så er der stadigvæk mange linier

Mvh Allan

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 20:41

> ÆV så skal jeg til at læse stamtavler og kende kattene.
> Nå det gør jeg så.Men tak
Jepper og se billeder af forældrene

> Og så er der stadigvæk mange linier
Mja, nej generelt lærer man jo de forskellige typer at kende.
Generelt vil jeg sige at dem der gør sig godt på show er dem der ofte er
hurtigt voksende.....
Dem der går efter udparrede linier, er sjældent særlig store.

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:48

> [...]
> hurtigt voksende.....
> Dem der går efter udparrede linier, er sjældent særlig store.
Nu er det jo mine 2 miver som jeg har jeg er interresseret i,
For dem jeg har haft kender jeg jo vækstforløbet på Men tak for hjælpen,
Jeg må kigge lidt i stamtavler
Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:29

> [...]
> moderate størrelser.
> Derfor kan du ikke sætte vægt på sådan generelt. Kattens forældre siger

Og jeg har den gamle type? Brede og den nye ?slanke, Ja det var den gang. Og
en blanding. Men de blev lukket som katteri, Så nye katte og nye
katerier.hvad jeg lige har nu ved jeg ikke. Men søde er de

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 29-08-05 20:35

> Og jeg har haft den gamle type, Brede? og den nye slanke ? , Ja det var
> den gang. Og en blanding af de 2. Men de avlerer blev lukket som katteri.
> Så nye katte og nye katerier.hvad jeg lige har nu ved jeg ikke. Men søde
> er de
>
> Mvh Allan
Læs før du trykker på send Allan He He

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-08-05 20:36

> [...]
> Og en blanding. Men de blev lukket som katteri, Så nye katte og nye
> katerier.hvad jeg lige har nu ved jeg ikke. Men søde er de

Den gamle type dyrkes skam også i ny tid. Det er et smagsspørgsmål.
Personligt kan jeg bedst li de korte solide, men har begge typer. Og pt
kombinere jeg dem så.
Dine kan være både af gammel og ny type. Det er måske lidt forkert at kalde
dem "gammel" og "ny", men det er nok det nærmeste vi kommer på en
beskrivelse.

Nina

Fra : Eva Johanne Pedersen

Dato : 29-08-05 21:40

> [...]
> moderate størrelser.
> Derfor kan du ikke sætte vægt på sådan generelt. Kattens forældre siger dog

Hehe - tænker du på nogen specielle hunkatte f.eks?

Hilsen Eva - den lykkelige ejer af to Tender Tribes hunkatte på
henholdsvis 7,5 og 5,5 kg - og det er ikke fordi de er overvægtige

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-08-05 07:27

> Hehe - tænker du på nogen specielle hunkatte f.eks?
>
> Hilsen Eva - den lykkelige ejer af to Tender Tribes hunkatte på
> henholdsvis 7,5 og 5,5 kg - og det er ikke fordi de er overvægtige

He he, ja dine er et godt eksempel. Det rigtig interessante er at de begge
har meget store show-fædre og samme mor. Alligevel er de meget forskellige.
Paya på 7,5 er i mine øjne enorm. Hun groede så hurtigt. Nøjagtig som sin
far. Lang og stor, men af den slanke linie.
Er egentlig overrasket over at Dingle er på 5,5. Det havde jeg ikke
forventet. Hun ligner sin mor meget. Hendes mor er en lille meget atletisk
splejs, og hendes far et brag af en 10 kg bamse (incl fedt )