Hund/kat tilvænning
Fra : Nana

Dato : 22-08-05 01:55

Hej gruppe...

Ja, vi fik vores kattekilling her i onsdags. han er supersød og dejlig,
men men men... Vi er lidt i tvivl om det hele går som det skal, mht til
hundene. Vi hat to chihuahuas, som er ret glade for katten. Det ser desværre
ikke ud til at det er gensidigt. Nogle gange går det med godt, men her i dag
har han været ret sur på dem. Han har masser af muligheder for at trække sig
tilbage til hundefrit område, men måske forstår han det ikke?

Jeg syntes at have læst noget med, at hvis de ikke har vænnet sig til
hinanden inden x antal dage, så gør de det aldrig. Vi håber selvfølgelig på,
at det ikke bliver et problem, men vi vil ikke risikere hundenes ve og vel
på bekostning af katten. Jeg ser skræk-scenarier for mit inde øje, med
katten der kommer til at rive hunden i øjet osv. Vi elsker vores kat, men
hvad dælen gør vi? Han er kun en killing og er måske ikke helt sikker på
hvad de er for nogen, men han har virket ret så aggressiv på den i dag. Den
mindste hund er ret bange for ham, efter han har revet ud efter hende flere
gange i dag.
Nogen der har nogen forslag? Hvor længe skal vi give projektet? Og hvad
dælen gør vi, hvis det ikke fungerer?

Målet er, at de skal kunne være alene hjemme sammen i samme rum, uden at
nogen kommer til skade. (dvs hundene, de er vilde med katten, katten kan
ikke lide dem) Katten skal på sigt også være udekat, men jeg har hørt at den
skal være inde de første 14 dage, inden den kommer ud. Kan det være derfor
at den er vanskelig? Den er vant til at komme ud, der hvor den kom fra. Vi
har haft ham lidt ude i sele, men han virker ikke særlig interesseret. Skal
vi bare tage selen af ham og lade ham udforske på egen hånd? Og så bare
satse på at han finder hjem igen? Vi bor i et stille område, uden ret meget
trafik, men alle husene ligner hinanden.

Gode råd ønskes. Vi er helt panikslagne ved tanken om at det går helt i
fisk, for vi har begge ønskes os kat meget længe. Vi ønsker virkelig at det
skal fungere. Vi er slet ikke sådan nogle -køb-og-smid-væk folk, men hvis
hundene dør af skræk og katten er dødaggressiv, så holder det slet ikke. Det
skader alle parter og så dør jeg sgu af stress. For dælen...

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 07:00

"Nana" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:43092011$0

> [...]
Det
> skader alle parter og så dør jeg sgu af stress. For dælen...

Ta`det helt roligt og vær lidt tålmodig.
Nogle katte er meget forsigtige/ usikre og sure på hunde i starten, hvor
andre katte bare vader lige hen til hunden og hilser.
Jeres kat er åbenbart den første type og det kan altså godt tage lidt tid.

Vores hankat havde aldrig mødt en hund før, da vi fik ham. Han hvæste meget
og slog ud efter hundene. Dette stod på i et stykke tid, husker ikke helt
hvor længe.

Langsomt nærmer hund og kat sig dog hinanden. Vores hankat er i dag den af
vores katte, der er mest hundeglad. Han er endda begyndt, at vaske vores ene
hund.

Giv jeres hunde og killingen lidt mere tid, så skal de nok blive gode venner
hen ad vejen.

Vent 14 dage til 21 dage, før i lader killingen komme ud. Den skal have tid
til, at føle sig helt tryg indendøre først, da i jo er et helt nyt sted for
den.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Denise

Dato : 22-08-05 07:55

"Nana" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
meget
> trafik, men alle husene ligner hinanden.

Hej
Jeg tror du skal give mere tid men jeg tror absolut IKKE du skal begynde at
lukke katten ud for den er tryg indenfor.
Jeg er bange for, at den måske kunne finde på at gå hjemmefra hvis du gør
det, muligheden er der altså. Det sker tit når folk får nye dyr og de ikke
når at vænne sig til hinanden. Det hele bunder nok i usikkerhed fra kattens
side, så der skal bare mere tid til.
Held og lykke med projektet.

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 22-08-05 09:52

On Mon, 22 Aug 2005 02:54:35 +0200, "Nana" <dodo20038@tiscali.dk>
wrote:

>Hej gruppe...
>
>Ja, vi fik vores kattekilling her i onsdags.

Så de har ikke engang haft en uge til at vænne sig til hinanden. Det
er alt for hurtigt at konkludere noget som helst, men jeg kender godt
det dér med manglende tålmodighed. *G*

Nu er jeg godt nok ikke på nogen måde ekspert, hverken på hunde eller
katte, men tager det sådan lidt på fornemmeren hver gang, og så
spørger jeg hvis jeg mener, at det er helt galt.
Nu har vi jo osse fået en killing for kort tid siden. (Det må vel
blive omkring 3 uger nu), og jeg må erkende, at jeg var mest ræd for
kattens ve og vel. Hundene er skam glad nok for katten - så glade at
de er lidt uenige om hvem der har førsteret til ham, og så har den ene
det med at smække poten op på ryggen af katten - og her snakker vi
altså store lab-blandinger på små 40 kg. pr styk! Jeg har været
rædselsslagen for at den lille skulle brække ryggen. *G*

Vores lille killing hvæsede osse ad hundene til at starte med, og han
hvæsede faktisk osse af vores to øvrige katte, men jeg tror mere det
skyldes usikkerhed end aggression. I dag hvæser han ikke ad nogen, og
han finder sig pænt i at blive "nusset" af hundene. (Men han er dog
temmelig våd og pjusket bagefter. *G*)

>Nogen der har nogen forslag? Hvor længe skal vi give projektet? Og hvad
>dælen gør vi, hvis det ikke fungerer?

I skal i hvert fald give det min. en måneds tid, men lad være med at
forvente at hunde og kat nogensinde bliver perlevenner. Det er en drøm
at se katte putte hos hunde, men det er desværre aldrig noget jeg har
opnået med mine. De accepterer hinanden og ser ud til at trives som
flok, men de holder alligevel noget afstand.

Hvis det ikke skulle fungere, så er det bedste valg at omplacere
katten. Jeg har selv en omplaceringskat, som de tidligere ejere rent
faktisk var ret glade for, men katten trivedes bare ikke hos dem. Her
stortrives hun (katten), og alle er vældigt glade for at katten fik
chancen for at finde et bedre sted at bo... forstået på den måde, at
her trives hun.

Men kæl med katten mens hundene hilser på den. Snak til den og prøv at
berolige begge parter. Lad dem snuse og undersøge hinanden, og vis dem
at der ikke er noget at være bange for. Du kunne osse forsøge dig med
"Felifriend" til at komme på hundene. Det skulle få hundene til at
lugte mere "kattevenligt". Svjh er det temmelig dyrt og fåes kun hos
dyrlægen. Og lad mig så sige, at jeg prøvede det ved sidste
katte-hundesammenførsel, men her havde det altså ikke den store
effekt. Jeg har dog hørt at andre har haft gode erfaringer med det.

Held og lykke med projectet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Nana

Dato : 22-08-05 21:31

Nu er det helt forfærdeligt. Baby, min mindste hund er hundeangst og har
lige tisset af skræk. Fisto har revet hende i ansigtet, så det bløder. Hun
er i forvejen så sart og kan ikke klare så meget. Det går simpelthen ikke.
For dælen hvor jeg hader mig selv for at skulle gøre det. Men Fisto skal
finde et nyt hjem, inden jeg bliver mere forelsket i ham. Jeg kan ikke
udsætte Baby for at være så bange hele tiden. Hun har det af helvedes til.
Jeg forstår at det kan tage en lang tilvænningsperiode, men den periode tror
jeg ikke Baby kan klare.
Det er bare så hæsligt...

Mvh. Nana (som har det som lort, hvis hjerte bløder)

Fra : Denise

Dato : 22-08-05 22:07

Nana wrote:
> [...]
> Det er bare så hæsligt...
>
> Mvh. Nana (som har det som lort, hvis hjerte bløder)

Øv hvor er det trist, kan godt forstå du har det dårligt med det. Jeg aner
simpelthen ikke hvad jeg kan komme med at ideer, men du er nødt til at
skille dem ad indtil du kommer af med Fisto, hvis det er det det ender med.
For selvfølgelig skal Baby ikke begynde at få det dårligt, det er jo synd.
Håber andre kan give nogle råd.

--
Hilsen Denise

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 00:19

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med.
> For selvfølgelig skal Baby ikke begynde at få det dårligt, det er jo synd.

Hej denise...

det er simpelthen så fælt. Baby er helt chokeret her til aften. Sover bare
på mit skød og kryber panisk tilbage, hvis jeg flytter hende. Stakkels hund,
og stakkels Fisto, der er lukket inde i soveværelset. Det er bare en
ækel situation. Jeg føler mig som verdens værste menneske. Jeg hader selv de
mennesker, som køber dyr, kun for at kyle dem ud når de ikke er interessante
mere. Jeg føler det som et totalt nederlag, fuldstændigt brud på mine
principper. men samtidig er mine hunde bare dem der var der først, og jeg
kan simpelthen ikke gå på kompromis med deres velbefindende. Baby er i
forvejen sådan en lillebitte dims, som ikke er vildt glad for andre levende
væsener, så det er bare så forfærdeligt at se hende så angst. Riften på
hende kind er heldigvis ikek så slem, men slem nok. Jeg tror at chokket var
værre. Jeg kunne lige se at den havde været to cm højere oppe, så havde det
været tværs over hendes øjne. Gys... Hun er bare sådan en skrøbelig
lille ting.
Fisto skal finde et nyt hjem meget hurtigt. Han keder sig sikkert
forfærdeligt inde i soveværelset, men jeg kan simpelthen ikke risikere at
han skader hundene, så de måske forsvarer sig og skader ham.
DÆLENS! SÅ klam situation...

Mvh. Nana (grædefærdig)

Fra : Søren LH

Dato : 23-08-05 06:20

> [...]
> forfærdeligt inde i soveværelset, men jeg kan simpelthen ikke risikere at
> han skader hundene, så de måske forsvarer sig og skader ham.

Hej Nana,

Din hund har fået et chock, du skal søge dyrlæge hurtigst muligt. Jo
hurtigere den får et beroligende middel, jo bedre minimerer du de negative
følger af chocket.

Når en hund ellers kan slappe af indimellem, vil man jo normalt kunne vænne
en hund til noget den er bange for, ved at lade den opleve det først på lang
afstand, så tættere og tættere på, medens man samtidig sørger for at få
hundens opmærksomhed med leg. En anden person må så holde katten, evt. i
sele, evt. den må være bag et gitter. Men om det kan lade sig gøre eller
hunden har fået for stort et chock ved jeg ikke.

I mellemtiden må katten så lære ikke at være farlig. Jeg ved ikke om
killingen var agressiv eller bare havde sine kløer ude som killinger plejer.
Det sidste kan vist kun tiden kurere, men ellers er "negativ straf" metoden,
der kan få det til at gå hurtigere, d.v.s. hver gang den gør det, slutter
det med kæleri i den omgang.

Hvis killingen er agressiv, må den gennem en lignende proces som hvalpen.

Hilsen
Søren

Fra : maz

Dato : 23-08-05 11:15

Søren LH wrote:
> [...]
> holde katten, evt. i sele, evt. den må være bag et gitter. Men om det
> kan lade sig gøre eller hunden har fået for stort et chock ved jeg

Forklar mig lige det forsvarlige i at *tvinge* kat og hund til at leve
sammen? Fra naturens side kan de så absolut ikke lide hinanden og undgår
helst hinanden. Jeg kan *kun* anbefale, at man vælger enten at holde hund
*eller* kat, men aldrig begge dyr samtidig. Det er synd for begge parter. Og
katten risikerer at blive stresset og tilmed slået ihjel.

Suk..
/M

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 11:54

On Tue, 23 Aug 2005 12:14:54 +0200, "maz" <nothing@nospam.dk> wrote:

> [...]
>*eller* kat, men aldrig begge dyr samtidig. Det er synd for begge parter. Og
>katten risikerer at blive stresset og tilmed slået ihjel.

Fra naturens side er det slet ikke meningen at hverken hunde eller
katte skal holdes som kæledyr, men når nu vi gør det alligevel, så kan
det altså sagtens lade sig gøre at få dem sammenført. Det er ikke alle
hunde der hader katte og omvendt.

Fra : Karin Offenbach

Dato : 23-08-05 14:54

"maz" <nothing@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> /M
>Sikken da noget sludder. Jeg har da 2 stks katte og en hund og de lever da

Karin

Fra : Soliema

Dato : 23-08-05 15:10

Det er jeg også fuldstændig enig med dig i, jeg har 2 forgroet hanhunde og
fik en lille bette kattekilling for 3 uger siden, og de lever da godt
sammen, den ene hund må endda tage kattens hovede ind i munden, uden Speedy
bliver sur, det eneste minus er, at han er våd og pjusket, så jeg siger
også, prøv at give tid, da jeg på en måde tror at Nana har lukket dyrene
sammen for tidligt, vores hunde vil også nogen slag og hvæs, men de skal jo
også lære, at en kat har sine grænser og ikke finder sig i hvad som helst...

/Anne Mette

Fra : Elwarth

Dato : 24-08-05 18:49

> Suk..
>
> Karin
Jeps. Mine forældre havde både huskat og chihuahua. Det var fryd og gammen
det meste af tiden...
/Morten

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 15:15

> [...]
Og
> katten risikerer at blive stresset og tilmed slået ihjel.

Lige i den her situation er det så hunden der kommer til skade. Nu har jeg
godt nok tæppetissere, som er meget små, men det er slet ikke dem der
angriber.
Jeg kender MANGE der har begge dyr sammen hvor det fungerer fint. Jeg kan
give dig ret i at det kræver harmoniske og rolige dyr, hvilket baby måske
ikke er.

Fra : maz

Dato : 23-08-05 15:30

Nana wrote:
> Lige i den her situation er det så hunden der kommer til skade. Nu
> har jeg godt nok tæppetissere, som er meget små, men det er slet ikke
> dem der angriber.
Og du tror ikke at den lille killing er totalt stresset over situationen?
Det er jeg *ret* sikker på at den er. Det bedste du kan gøre for katten er
at finde et nyt og bedre hundefrit hjem til den, som du vist skrev at du
ville i et andet indlæg, hvilket er fint. Det tror jeg også dine hunde
synes.

> Jeg kender MANGE der har begge dyr sammen hvor det fungerer fint. Jeg
> kan give dig ret i at det kræver harmoniske og rolige dyr, hvilket
> baby måske ikke er.
"Fint"? Mener du hvor hund og kat blot tolererer hinanden, som det er i
mange tilfælde? Det synes jeg overhovedet ikke er fint. Jeg vil aldrig kunne
forstå hvorfor folk partout *skal* sætte hund og kat sammen. Imho er det
synd for begge parter (dyrene altså).
Men jeg er også stærk modstander af at holde disse to dyrearter i samme
hus/ejer..

Noget andet er, hvis man ligefrem skal begynde at give dyrene beroligende
midler osv (som en eller anden skrev) ifm sammenføring, så synes jeg faktisk
det grænser til vanrøgt. Det er *for* langt ude og utrolig synd for dyrene
:(
Og alle dem der har hund og kat i samme husholdning er selvfølgelig ikke
enige - så I behøver ikke fare i flint.

Fra : Soliema

Dato : 23-08-05 16:09

> [...]
> for dyrene :(
> Og alle dem der har hund og kat i samme husholdning er selvfølgelig ikke

åhh ja, prøv lige at blande ting sammen, grunden til at der var snak om
Berolingende midler, var ikke pga at sømmeføring, men pga at Baby var i chok
over at ha smagt sømposen...

min dyr lever sammen og er glade sammen, der er ingen som er stresset og
noget, men det kan du muligvis ikke se, da du jo har din mening, og vi andre
har heldigvis en anden...

Nana, jeg kan godt forstå dig, men jeg ville nu alligevel give dem en chance
for at se hinanden an, muligvis med en dør imellem, fordi jeg tror at din
lille killing også er snotforvirret over dine hunde og det ikke er meningen
af skade Baby, men blev presset til det, fordi dine hunde er så glade for
katte...

/Anne Mette

Fra : Søren LH

Dato : 23-08-05 18:34

> Noget andet er, hvis man ligefrem skal begynde at give dyrene beroligende
> midler osv (som en eller anden skrev) ifm sammenføring, så synes jeg
> faktisk det grænser til vanrøgt.

Det har jeg aldrig skrevet som værende en regel. Der er sket et uheld, så må
man give den behandling der skal til. Hvis en hund får chock kan den få
livsvarigt traume.

Mvh
Søren

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 22:24

> [...]
> at finde et nyt og bedre hundefrit hjem til den, som du vist skrev at du
> ville i et andet indlæg, hvilket er fint. Det tror jeg også dine hunde

Jo, selvfølgelig er den det. Har jeg sagt andet? Men det ændrer ikke på, at
min ene hund har vist sig at være for skrøbelig til at klare en lang og
opslidende tilvænningsperiode

> [...]
> synd for begge parter (dyrene altså).
> Men jeg er også stærk modstander af at holde disse to dyrearter i samme

med fint, mener jeg FINT. Hvor hunden og katten godt kan lide hinanden,
leger sammen, sover sammen osv. og folk SKAL ikke sætte dyr sammen, men de
gør det sommetider.

> [...]
faktisk
> det grænser til vanrøgt. Det er *for* langt ude og utrolig synd for dyrene

Der er så ikke nogen der har foreslået at give dyrene beroligende midler,
andet end i den situation, hvis min hund gik i chok, du ved tilstanden chok
som kan være dødelig. Så ro på.

> Og alle dem der har hund og kat i samme husholdning er selvfølgelig ikke
> enige - så I behøver ikke fare i flint.

Ingen farer i flint, jeg tror du er den der er mest ophidset over det her,
bortset fra mig.

Fra : Søren LH

Dato : 23-08-05 18:29

> [...]
> *eller* kat, men aldrig begge dyr samtidig. Det er synd for begge parter.
> Og katten risikerer at blive stresset og tilmed slået ihjel.

Hej maz

Det skal du ikke sukke over, det er fuldstændig lige så forsvarligt som alt
mulig andet, som en hund eller kat også skal vænnes til. Biler, heste,
mennesker, fyrværkeri, you name it. Alt sammen noget vilde katte og hunde
vil holde sig langt fra. Men med omhyggelig tilvænning og socialisering er
det ikke noget problem. Og uden omhyggelig tilvænning kan det alt sammen
være et problem.

Der er masser af bondegårde hvor katte og hunde færdes mellem hinanden og er
gode venner, uden skyggen af stress af den grund.

Fra naturens side er katte og dyr vildtlevende, og holder sig fra hinanden
og fra mennesker, det kan vi ikke bruge til noget her.

Hilsen
Søren

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 15:14

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det med kæleri i den omgang.
>
> Hvis killingen er agressiv, må den gennem en lignende proces som hvalpen.

Baby har det heldigvis bedre i dag. Hun er ligeså glad som hun plejer, men
hun vil på INGEN måde i nærheden af døren til soveværelset. Jeg gætter på at
hun har fået en ordentlig forskrækkelse. Det er rigtigt at man måske
kunne vænne dem til hinanden over længere tid. Men baby er så pivset i
forvejen. Det har taget mig tusind år at få en harmonisk hund ud af hende,
og der er for meget på spil. Jeg tænker... Med årene, og ja, jeg sagde
ÅR, kan det tænkes at vi kan overtage en voksen og rolig kat, der er vant
til små hunde. En sådan kombination forekommer nok sjældent, så katte er ude
af vores område.
Godt nok hæsligt det her.

Fra : Denise

Dato : 23-08-05 07:16

> [...]
> forfærdeligt inde i soveværelset, men jeg kan simpelthen ikke risikere at
> han skader hundene, så de måske forsvarer sig og skader ham.

Hej Nana
Som Søren skriver, hvis Baby er meget påvirket af det kan det være den skal
have noget beroligende. Jeg har ikke forstand på hunde men ville ringe til
dyrlægen og spørge hvad man gør. Katten gør det nok fordi den var bange
eller vil sætte sig i respekt. Sammenføringen skulle nok have været
langsommere i jeres tilfælde, du ved som med nye katte med kroge i dørene så
de ikke kan komme til hinanden men kun se og lugte. Du kan måske prøve det
når Baby er faldet til ro, hvis den ved katten ikke kan komme til den, altså
hvis du sætter en krog i soveværelsesdøren. Så vil den blive modigere og mod
igere, måske. Hvis du viser den, at katten ikke kan nå den gennem døren.
Sådan en krog med øje kan man købe i byggemarkeder, og revnen i døren skal
være stor nok til de kan se hinanden men ikke nå hinanden. Og så må du bytte
om på hundene og katten med mellemrum, så du kan tage dig af allesammen. Men
i starten vil det være et fuldtidsjob at holde styr på dem, flytte rundt
osv. men alligevel, katten sover jo meget.
Jeg ved desværre ikke hvad jeg ellers kan komme på, hvis du vil prøve at
beholde missen, altså starte forfra med en sammenføring når hunden er blevet
rolig igen.
Du kan læse lidt her, sammenføring hund og kat skal nok foregå på samme
måde, hvis du ikke kender det
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=45&cat=1

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 09:20

On Tue, 23 Aug 2005 01:19:19 +0200, "Nana" <dodo20038@tiscali.dk>
wrote:

>Baby er i
>forvejen sådan en lillebitte dims, som ikke er vildt glad for andre levende
>væsener

Øeh, det vidste du vel FØR du anskaffede katten, ikk'?

Nå, men du har åbenbart begået en fejl, go det er ingen skam at prøve
at gøre den god igen. Hvis du lige vender billedet på vrangen, så står
du med en kat, som ikke trives (fordi den keder sig og er isoleret) og
to hunde der ikke trives (fordi de er bange).
Så er løsningen at finde et sted hvor katten trives, og så ellers
genoprette roen i hjemmet, så hundene osse trives. Det er altså ikke
synd for katten (eller hundene) at du opgiver dit ejerskab af katten -
det er "kun" synd for dig, frodi du gerne vil have det hele. Ind
imellem er man dog nødt til at vælge.

Selv havde jeg besluttet at vores dyreflok var stor nok, men min mand
faldt altså totalt for Samson, og så måtte vi se at få det bedste ud
af det. Dog gjorde vi det med den klausul at vi kunne levere Samson
(vores nye killing) tilbage hvis det slet ikke gik. Nu gik det jo
langt over al forventning, men det er nogle af de overvejelser man
SKAL gøre sig før man anskaffer sig et nyt husdyr.

Så se på det på denne måde. Du smider ikke dyret ud, fordi det er
uinteressant, men du giver katten en chance for at få et godt liv et
andet sted og du sørger for at dine hunde stortrives. Jeg har selv to
styks omplacerings dyr (en hund og en kat) og jeg er overbevist om, at
de begge er lykkelige for at have fået denne ekstra chance.

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 15:22

> Øeh, det vidste du vel FØR du anskaffede katten, ikk'?

LOL jow, det vidste jeg. Hun har bare aldrig været bange for katte
overhovedet. Har altid gerne villet slikke på dem osv, så jeg regnede ikke
med at det ville blive et problem. Det er sjovt nok heller ikke hende som er
sur på katten, men omvendt. At hun så er usikker nok til at katten kan
bitche med hende, det er det triste. Katten er jo helt okay med Peanut, den
ældre hund, som er en del mere sikker på sig selv.

> [...]
> synd for katten (eller hundene) at du opgiver dit ejerskab af katten -
> det er "kun" synd for dig, frodi du gerne vil have det hele. Ind

Ja, jeg ved det. Rationelt kan jeg sagtens se, at det er den bedste løsning
for alle parter. Det får bare ikke min dårlige samvittighed til at
forsvinde, desværre. Selvom jeg allerede har fundet et nyt og superfedt hjem
til Fisto, har jeg stadig følelsen af at være en killinge-forlader. Du ved,
dem som ikke orker ansvaret osv. Rationelt forstår jeg godt, at det NETOP er
at tage ansvar og sande at det var en fejl, og så rede trådene ud på bedste
måde.

> [...]
> langt over al forventning, men det er nogle af de overvejelser man
> SKAL gøre sig før man anskaffer sig et nyt husdyr.

Alle de overvejelser var på plads. Desværre er der ting som jeg ikke var
klog nok til at forudse. feks at katten ikke ville kunne lide hundene selvom
man sammenførte dem ordentligt.

> [...]
> styks omplacerings dyr (en hund og en kat) og jeg er overbevist om, at
> de begge er lykkelige for at have fået denne ekstra chance.

Ja, jeg ved det. Men det er stadig hårdt og føles meget lousy. Fisto skal bo
hos en dame der har to andre katte, hvoraf den ene er ret ung, så han har
noget at lege med. Han får det perfekt, det er jeg sikker på.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-08-05 18:06

Hej Nana

Det er dejligt, at du så hurtigt har fundet et nyt hjem til killingen - jeg
håber, han vil trives der.
Og gem så den dårlige samvittighed langt væk.
Du har gjort, hvad du mener er bedst, både for din hund og for killingen og
det synes jeg er flot.

mvh Eva

Fra : Nana

Dato : 23-08-05 22:27

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og gem så den dårlige samvittighed langt væk.
> Du har gjort, hvad du mener er bedst, både for din hund og for killingen

Mange tak for den kommentar. Virkelig. det havde jeg virkelig brug for. Har
afleveret Fisto til hans nye ejer her til aften. Det føltes ikke så godt,
men det var udpræget den rette løsning. Det er et fantastisk hjem han får.
Jeg afleverede ham selv, så jeg kunne se at det var et godt sted, så jeg har
det langt bedre med det hele nu.
Mange tak.

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 22:47

On Tue, 23 Aug 2005 23:26:32 +0200, "Nana" <dodo20038@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg afleverede ham selv, så jeg kunne se at det var et godt sted, så jeg har

Glæd dig over at Fisto nu får et hjem hvor han kan trives og dine
hunde får deres hjem tilbage. Det er en fin ting du har gjort for dine
dyrs skyld.

Fra : Nana

Dato : 24-08-05 00:17

> [...]
>
> Glæd dig over at Fisto nu får et hjem hvor han kan trives og dine
> hunde får deres hjem tilbage. Det er en fin ting du har gjort for dine

Mange tak. Jeg er helt overbevist om at det var den rette løsning. Baby
virker meget gladere nu, og Fisto var hundrede procent på i sit nye hjem, så
det var bare godt. Jeg er glad for at det blev løsningen.

Mvh. Nana