Flytte med en kat
Fra : sade

Dato : 21-08-05 14:28

Den sidste tid har været meget urolig rent privat, hvilket har betydet at
min kat er blevet flyttet rundt et par gange. Har prøvet at skåne hende så
meget som muligt, men alligevel er hun sikkert berørt af det.
Her i det nye hjem virker hun trods alt som om hun er faldet til ro.
Skal jeg være opmærksom på nogle specielle reaktioner, hvad kan jeg gøre
således at hun trives optimalt udover at være sammen med hende så meget som
muligt her i starten. Hun er 10 år, så hun er en gammel dame

Fra : Helle

Dato : 21-08-05 18:07

"sade" <Xdeveril@webspeed.dk ( fjern X)> skrev i en meddelelse
> [...]
> således at hun trives optimalt udover at være sammen med hende så meget
> som muligt her i starten. Hun er 10 år, så hun er en gammel dame

Det er vigtigt at du forholder dig helt naturligt og afslappet og ikke
mindst, at du er sammen med hende så meget som du nu kan. Jeg har selv
flyttet nogle gange inden for de sidste mdr og det kan ikke undgåes at det
påvirker kattene. Men jo mere afslappet du er, jo mere rolig og trygge vil
kattene også være. Hvis du har nogle ting med fra de gamle hjem, som din kat
kender, er det også en god ting. Det er vigtigt for dem at nogle af de gange
møbler ell. med de gamle dufte på flytter med hen det nye sted.

Mvh Helle