Salg af racekatte til kælekat?
Fra : Brizz

Dato : 20-08-05 10:46

Har tidligere hørt at avlere af racekatte ikke altid er vilde med at
sælge til folk der skal bruge dem som kælekatte hvilket jeg måske godt
kan forstå. Men forekommer der aldrig killinger som ikke lever op til
standarden i forbindelse med udstillinger og avl som ville kunne sælges
som kælekat?
Har forelsket mig i racen Bengal.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 20-08-05 10:02

> [...]
> kan forstå. Men forekommer der aldrig killinger som ikke lever op til
> standarden i forbindelse med udstillinger og avl som ville kunne sælges

Hej Brian

Nu er jeg godt nok ikke opdrætter, men jeg tror du har misforstået noget
:) Langt de fleste racekatte bliver solgt som kælekatte...0g mange også
selvom de lever fuldt op til standarden

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 20-08-05 10:04

--

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstå. Men forekommer der aldrig killinger som ikke lever op til
> standarden i forbindelse med udstillinger og avl som ville kunne sælges

Hej Brian

Hvis vi er enige om, at en kælekat er en kat, som er købt til kæl, hygge og
nus, men ikke til at få killinger på, så er det bestemt ikke sandt, at vi
opdrættere hellere vil sælge til avl.
Ja, jeg kan da kun snakke for mig selv, men jeg vil tro, at mere end 90% af
mine killinger kommer til de skønneste kælehjem og det behøver de skam ikke
have skønhedsfejl for

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan bengalopdrætterne har det, men jeg synes
ofte jeg ser, at der er forholdsvist billige killinger/ungdyr til salg. Et
ungt par, der har købt kælekat her hos mig, har også en begal..købt som
kælekat til 5000 kr - så det kan da lade sig gøre

Held og lykke med jagten
Ida

www.maine-coons.dk
Nu med killinger

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-08-05 10:12

Hej

Ved ikke lige så meget om bengaler, så var derfor lige inde og kigge på
www.killingelisten.dk. Der var da ingen af de opdrættere der har killinger
til salg lige nu der skrev at de ikke kunne sælges til kæl. Tvært imod skrev
det ene opdræt at de meget sjældent solgte killinger til opdræt.

Men smut da ind på killingelisten og tag et kig

Mvh Kari

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-08-05 11:29

> [...]
> forstå. Men forekommer der aldrig killinger som ikke lever op til
> standarden i forbindelse med udstillinger og avl som ville kunne sælges

Jeg tror faktisk, at langt de fleste racekattekillinger bliver solgt som
såkaldte kælekatte.
Men prøv dog at ringe og få en snak med en bengalopdrætter, når du har
forelsket dig i denne smukke race.

mvh Eva

Fra : Leyna

Dato : 20-08-05 12:14

On Sat, 20 Aug 2005 05:46:25 -0400, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Har forelsket mig i racen Bengal.

Kan jeg godt forstå. De er også extremt smukke.
Forhørte mig selv på et tidspunkt (af ren nysgerrighed) hos en
opdrætter om hvad sådan en kostede. Nu kan jeg så hverken huske pris
eller opdrætter, men jeg kan da huske at jeg blev gjort opmærksom på
at de altså have en killing som var til salg som ren kælekat til en
langt lavere pris, så prøv at skrive til de opdrættere du finder.

Og så sætter du lige billeder op når du har anskaffet dyret, ikk'?
Jeg elsker disse smukke dyr.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-08-05 13:47

> [...]
> forstå. Men forekommer der aldrig killinger som ikke lever op til
> standarden i forbindelse med udstillinger og avl som ville kunne sælges

www.vildkat.dk er der en voksen bengaler, der søger nyt hjem.
Det er en neutraliseret han på 2 år.

mvh Eva

Fra : Sabina H.

Dato : 20-08-05 15:17

Eva Schmidt wrote:
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> På www.vildkat.dk er der en voksen bengaler, der søger nyt hjem.
> Det er en neutraliseret han på 2 år.
>
> mvh Eva

hehe hov, det skulle jeg også lige tila t skrive ;)
http://www.vildkat.dk/index.php?sidenummer=1

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Brizz

Dato : 20-08-05 18:39

Eva Schmidt wrote:
> På www.vildkat.dk er der en voksen bengaler, der søger nyt hjem.
> Det er en neutraliseret han på 2 år.

Kan godt nok læse at jeg har fået noget i den forkelt hals der
Det er positiv læsning.

Takker for tippet med den voksne bengaler men vil helst have en killing.
Det er dog ikke lige det næste år jeg skal have kat men derefter går
jagten også ind på sådan en.

Mange tak alle sammen

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 20-08-05 18:59

Brizz wrote:

> Takker for tippet med den voksne bengaler men vil helst have en
> killing. Det er dog ikke lige det næste år jeg skal have kat men
> derefter går jagten også ind på sådan en.

lige et lille pip..... husk på at en kat kun er killing i under et år, mens
den er kat i hele det resterende af sit liv, som jo nemt kan være 12-17 år
;)
det er slet ikke at kimse ad at overtage en voksen kat.... du får en kat
hvis temprament er kendt og som du ikke behøver spekulere på neutralisering
og deslige af...... plus den er billligere :)
alt i alt en god deal hvis du spørger mig ;)

om ikke andet kunne du jo prøve at besøge den dejlige mis, og se om kemien
er der ;) og om det i det hele taget er en race der passer til dit behov og
ønske....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Kate

Dato : 20-08-05 23:27

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in

> lige et lille pip..... husk på at en kat kun er killing i under et
> år, mens den er kat i hele det resterende af sit liv, som jo nemt
> kan være 12-17 år ;)

Det er helt rigtigt. Som beskrevet i et andet indlæg, så har jeg jo
købt en voksen kat. Det er et køb jeg aldrig fortyder for Lante er bare
verdens skønneste mis.Men alligevel kan jeg nu godt følge Brizz. Den
første kat, hvis det er det, er altså lidt specielt at få som killing,
også selvom den er killing i utroligt kort tid.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Brizz

Dato : 21-08-05 01:51

Sabina H. wrote:
> [...]
> er der ;) og om det i det hele taget er en race der passer til dit behov og

Kan sagtens følge dig i det du skriver. Har haft 2 andre katte hvoraf
den ene fik jeg som killing og den anden som 1½ år og umiddelbart er
begge katte et " godt resultat " hvis man kan sige sådan. Men vil stadig
gerne have killinge tiden med da den er meget givende men også krævende.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Kate

Dato : 20-08-05 23:24

Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote in

> Kan godt nok læse at jeg har fået noget i den forkelt hals der
> Det er positiv læsning.

Ja, ikke

Jeg har en enkelt gang for mange år siden ikke kunnet købe en Brite til
kæl. Damen sagde ligeud at katten var for smuk til ikke at give sine
gener videre. Da jeg hverken ville opdrætte eller give mange 1000 kr
for en kat dengang, så valgte jeg den fra.
Siden har jeg haft flere katte, deriblandt den somali som jeg lige har
liggende ved siden af stolen. Han er købt som pensioneret avlskat, dvs,
han har lavet killinger, men blev kastreret som 2årig og så solgt til
mig som kælekat.

Fra : goofy

Dato : 20-08-05 19:28

Hej Brian
> Har forelsket mig i racen Bengal.

Hvis du har svært ved at finde en der vil sælge dig en Bengal, så
kan vi tilbyde dig en racekat der til forveksling ligner en
Bengal, menlig en Ocicat.

Vi har en sortspottet pige til salg til særdeles fornuftig pris.
Kik på www.ocicats.dk og bliver du interesseret så ring 66 18 74
73 gerne søndag, eller efter 28.08

Med venlig hilsen
Fam Vinbæk

Fra : Brizz

Dato : 20-08-05 23:06

goofy wrote:
> [...]
> Bengal, menlig en Ocicat.
>
> Vi har en sortspottet pige til salg til særdeles fornuftig pris.

Ja de ligner godt nok meget. Jeg har læst mig til at bengalen skulle
have et godt gemyt og en personlighed/adfærd som tiltaler mig.
Men da det ikke er lige nu det er aktuelt gemmer jeg jeres link og
vender måske tilbage.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk