Åh nej :-(
Fra : RC

Dato : 17-08-05 09:26

Hejsa.

Har lige brug for lidt opmuntring....

Oscar var meget syg i januar. Han nægtede at psie og kastede en hel del op.
Dyrlægen mente til at starte med, at det var galt med nyrerne.Men blodprøver
viste ikke noget.
Da han begyndte at kaste mørkt vand op, blev han sat på " Antepsin " ( et
præparat til mavsen ).
Det hjalp ret hurtigt - og siden da har der ikke været prob. overhovedet.

MEN, i går aftes kastede " skum " op 2 x.
Til morgen ville han ikke have dåsemad, samt han har kastet skum op 3 x.
Det starter på samme måde som sidste gang

Jeg har haft talt med dyrlægen i dag. Jeg skal sætte ham på Antepsin igen .
Hvis ikke han er i bedring i morgen , skal han derud og undersøges.

Han er meget stille , vil være alene og ligner l***

Vil I ikke godt alle krydse fingre & poter for, at det er det samme som
sidst og kan klares med ovenstående medicin.....

En bekymret,
Anya.

http://oscarogtilde.webbyen.dk/

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-08-05 10:24

Åh nej Anya, du kan tro at jeg vil krydse poter for
"vores" Oscar og håbe at medicinen lige som sidst hurtigt vil hjælpe ham.

Mange knus

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Nana

Dato : 17-08-05 11:08

"RC" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil I ikke godt alle krydse fingre & poter for, at det er det samme som
> sidst og kan klares med ovenstående medicin.....

Hejsa...

Åårrh, stakkels missekat. Jeg håber at han klarer den. Tusind gange held
og lykke med det. Klap kitten på hovedet fra mig.

Mvh. Nana

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-08-05 11:41

In article <4302f487$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, RC
<2468@jubiimail.dk> wrote:

> Vil I ikke godt alle krydse fingre & poter for, at det er det samme som
> sidst og kan klares med ovenstående medicin.....

Årh da
Alle gode tanker og ønsker herfra til Oskar.
Donna og Ditte sender slik i panden

--
Knus fra Ann R

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-08-05 14:36

De bedste ønsker herfra!!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 17-08-05 14:44

Åh nej, Anya. Jeg håber ikke, at det er noget alvorligt
Du og Oscar ønskes alt det bedste.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 17-08-05 16:01

RC wrote:
> [...]
>
> Vil I ikke godt alle krydse fingre & poter for, at det er det samme
> som sidst og kan klares med ovenstående medicin.....

Kære Anya
Stakkels Oscar og stakkels dig. Krydser fingre for at han hurtigt bliver
rask når han får noget medicin.
Ja man er bare så bekymret når dyrene er sløje, men de er jo også ret seje,
så han skal nok snart komme sig.
Hvis han skal derud i morgen kan du måske få noget vand i nakken, det plejer
at få gang i dem hurtigt.

--
Hilsen Denise

Fra : RC

Dato : 17-08-05 16:02

Hej igen .

Og TAK for Jeres søde ord.

Der er , gudskelov , ikke sket en ændring overhovedet.
Har netop givet ham medicin for 2. gang i dag , skal have igen inden
sengetid.
Han må intet foder få i dag ( det gør han dog heller ikke tegn til at ville
have ) - da mavsen skal have ro og medicinen lov at virke.

Han ELSKER min dyne , den har derfor været på sofaen hele dagen og han har
puttet i den
Oscar er mat, i dårlig humør og vil ingenting.

Jeg håber, at det bliver en stille aften og nat med ham.

Hilsen,
Anya - som er MEGET glad for, at han ikke har fået det værre.

Fra : JytteJ

Dato : 18-08-05 17:13

> [...]
>
> Hilsen,
> Anya - som er MEGET glad for, at han ikke har fået det værre.

Åh Anya, det var da skrækkeligt ! Jeg krydser alt hvad der kan krydses.
Pøj Pøj til stakkels Oskar. Og dig.

Hilsen
JytteJ

Fra : RC

Dato : 17-08-05 18:25

Oscar har kastet skum op 4 gange siden, jeg har skrevet her sidst
Aner ikke , hvad jeg skal gøre for at hjælpe ham ....

/ Anya.

Fra : Denise

Dato : 17-08-05 19:03

RC wrote:
> Oscar har kastet skum op 4 gange siden, jeg har skrevet her sidst
> Aner ikke , hvad jeg skal gøre for at hjælpe ham ....
>
> / Anya.

Anya
Jeg ville nok ringe og snakke med en dyrlæge. Måske skal han have noget
kvalmestillende, men det forudsætter vist nok, at man er sikker på et ikke
er en hårbolle. Har han haft afføring ?
Eller spørg om han kan få væske i nakken, inden han bliver for dehydreret.

--
Hilsen Denise

Fra : RC

Dato : 17-08-05 19:54

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en hårbolle. Har han haft afføring ?
> Eller spørg om han kan få væske i nakken, inden han bliver for dehydreret.

Jeg har netop talt med dyrlægevagten.
Jeg fortalte hans historie fra i januar og situationen nu.

Da han ikke er blevet værre end tidligere på dagen , synes hun, at jeg skal
se tiden an til i morgen.
MEN, bliver han dårligere i løbet af natten med opkast ,
vejrtrækningsproblemer m.v. skal jeg straks ringe.

Jeg tgaer ham med ind og sover i nat.

/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-08-05 20:06

Anya skrev
<MEN, bliver han dårligere i løbet af natten med opkast ,
vejrtrækningsproblemer m.v. skal jeg straks ringe.

Jeg tgaer ham med ind og sover i nat.>

mange tanker, knus og gode ønsker, jeg håber virkelig at det hurtigt vil gå
fremad igen, så Oscar kan blive sit frække selv igen, giv ham en næsemøz fra
tante.

Fra : maz

Dato : 17-08-05 21:30

RC wrote:
> Oscar har kastet skum op 4 gange siden, jeg har skrevet her sidst
> Aner ikke , hvad jeg skal gøre for at hjælpe ham ....

Opkast bestående af skum kan godt være et symptom på en hårbolle, der har
sat sig fast i tarmen. Hvis han begynder på serieopkast med skum, skal du
tage ham til dyrlæge asap, da opkastet også kan forårsage kramper i
esophagus (kan ikke huske den danske betegnelse). Men.. det kan også være
meget andet - kun en undersøgelse kan vise det.
Jeg havde nær mistet min gamle Zeus pga en ekstrem stor hårbolle der havde
sat sig fast i tarmen (fjernet ved endoskopi). Reaktionen var netop massive
vedvarende skum-opkast i vanvittigt antal.

God bedring med ham - håber ikke det bliver værre.

/M

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-08-05 12:00

In article <43039e4b$0$22186$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, maz
<nothing@nospam.dk> wrote:

> opkastet også kan forårsage kramper i
> esophagus (kan ikke huske den danske betegnelse)

Spiserøret, såmænd

Jeg krydser fortsat fingre for Oskar - og håber at dyrlægen snart
finder forklaringen.

--
Knus fra Ann R

Fra : RC

Dato : 18-08-05 09:03

Hej.

Jeg fik en tid kl. 09.30 hos dyrlægen.
Han fik taget temperatur, trykket på mavsen og lyttet til hjerte mv.
Alt var ok.

Han bliver sat i behandling med antibiotika, væske og appetitstimulerende.
Dyrlægen vil give ham lidt til i morgen, før han begynder med blodprøver og
røntgen.

Jeg måtte gerne få ham med hjem, men vi blev enige om at lade ham blive
derude.
Så ville de kunne holde øje med ham.

Så ja, jeg er ikke blevet meget klogere.....

Hilsen,
en lidt trist Anya.

Fra : Denise

Dato : 18-08-05 10:00

"RC" <2468@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> derude.
> Så ville de kunne holde øje med ham.
>
> Så ja, jeg er ikke blevet meget klogere.....

Hej Anya
Jeg kan godt forstå du er trist, men nu kan de holde øje hele tiden. Og det
er også godt de checker for en hårbolle eller andet der måske sidder i
tarmen.
Mine 2 somali var jo meget syge i november, 2 dage efter et dyrlægebesøg, så
vi er næsten sikker på hun havde bragt noget med.
De havde ingen feber og normal afføring (da de spiste) og eftersom de var 2
var vi klar over det kunne smitte og det ikke kunne være hårboller. De
kastede op konstant, hver gang de fik noget i maven. Men ret hurtigt gik de
fra maden med tegn på kvalme og så var det jo galde der kom op. Vores
normale dyrlæge der bor tæt på blev hyppigt besøgt og de fik vand i nakken
mange gange. Havde vi ikke haft ham til at forstyrre hele døgnet, var de
også blevet indlagt. Da de langsomt selv begyndte at spise skånemad igen og
holdt op med at kaste op, efter jeg mener 10 dage, havde de begge tabt ½
kilo, også den i forvejen tynde. Vi regner med det var mavekatar, men aner
det ikke. Men det var ligefør jeg ikke troede de nogensinde blev raske, det
var en sej omgang, og jeg måtte blive hjemme fra arbejde, for jeg synes ikke
jeg kunne koncentrere mig når de var syge.
Jeg skal nok krydse fingre for Oscar, og god bedring med ham.

--
Hilsen Denise

Fra : RC

Dato : 18-08-05 18:35

Dyrlægen har haft ringet.
Oscar har ikke kastet op. Han har fået antibiotika , stesolid og væske ind
under huden.

Han er IKKE blevet tilbudt foder, da de vil have ro på maven. Det vil de så
tilbyde ham i morgen.
Hvis ikke han har kastet op og spiser i morgen , kommer han hjem.

Jeg ved hverken ind eller ud efterhånden - ved blot , at det er ulideligt
med alt det opkast for ham - han døser hele tiden og vil sove.

Jeg håber, at han bliver klar til at komme hjem i morgen.

Hilsen,
Anya.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 19:08

"RC" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:4304c698$0$178

> Han er IKKE blevet tilbudt foder, da de vil have ro på maven. Det vil de

> tilbyde ham i morgen.
> Hvis ikke han har kastet op og spiser i morgen , kommer han hjem.

Jeg ønsker dig rigtig god bedring med Oscar.
Det lyder til, at han er i gode hænder hos dyrlægen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : johny møller

Dato : 18-08-05 19:20

sidder her med klump i maven.
kunne sagtens forestille mig hvor tomt og trist det er med kitten på
hospital og skidt tilpas.
øv øv .
håber du snart får positiv nyt og at kitten kommer hjem hurtigt.

kram og bløde pote aer fra jobe og de 4 misser

Fra : RC

Dato : 19-08-05 16:21

Hejsa.

Han kom hjem kl. 14 i dag.
Han har ikke kastet op. Desværre spiser han ikke noget , men det kommer vel
forhåbentlig.

Han er meget stille, men kærlig og vil gerne nusses.

Pigerne lader ham heldigvis være i fred.

Hvor er det SKØØØØØØNT at have ham hjemme igen

/ Anya.

Fra : Allan

Dato : 19-08-05 16:29

> [...]
>
> Han er meget stille, men kærlig og vil gerne nusses.
>
> Pigerne lader ham heldigvis være i fred.
>
> Hvor er det SKØØØØØØNT at have ham hjemme igen

det lyder rigtigt godt
Vi krydser fingrer og poter her i Hundested.
Han skal jo spise lidt.
Prøv at lokke med et par tørfodder som slik i hånden.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 19-08-05 16:49

RC wrote:
> [...]
>
> Han er meget stille, men kærlig og vil gerne nusses.
>
> Pigerne lader ham heldigvis være i fred.
>
> Hvor er det SKØØØØØØNT at have ham hjemme igen

Hej Anya
Dejligt han er hjemme igen, så kan du rigtigt nusse ham. Har han fået
skånemad med hjem ? vores fik jeg lokket A/D i og noget rigtigt godt RC
Intestinal, som linket
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=7065&lang=da

Håber det går fremad med ham, hvad siger de der er galt ?
Mon det var det samme mine havde i november.

--
Hilsen Denise

Fra : RC

Dato : 19-08-05 19:31

> [...]

> Håber det går fremad med ham, hvad siger de der er galt ?
> Mon det var det samme mine havde i november.

Jeg har fået skånekost med hjem , samt han få tun i vand.

Hvad han fejler er det STORE spørgsmål......det eneste gæt lyder på, at hans
syre i maven er i ubalance.
Jeg skal fortsat give ham Antepsin......og håbe på det bedste......

Han er lige så kærlig, som han plejer. Han har siddet og slikket saften fra
tun...håber, at han senere i aften vil give sig i kast med noget mad.

/ Anya ( som har taget billeder af Oscar i dag , de er på hjemmesiden om
lidt ).

Fra : Kate

Dato : 19-08-05 20:43

> Hvad han fejler er det STORE spørgsmål.

Øvvvv, hvor er det træls når de ikke kan komme med en diagnose

Men hvor dejligt at din frække dreng er hjemme igen, ved udmærket got
hvor ked man bliver når de er syge.

Fortsat god bedring til din skønne misling.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-08-05 21:22

Anya skrev
<Han er lige så kærlig, som han plejer. Han har siddet og slikket saften fra
tun...håber, at han senere i aften vil give sig i kast med noget mad. >

Giv ham en nussetur fra mig, jeg krydser stadig poter for at det er
overstået nu, og han bare skal samle kræfter til at kommandere rundt med sin
slave og tøserne

Fra : RC

Dato : 21-08-05 11:02

Hej igen

Dagen i går var laaaaang.......alt hvad jeg lokket i Oscar var 2 stk. rejer
og 1 tsk tørkost......
Først på eftermiddagen begyndte jeg så at give ham ½ -1 ml. vand hver time.
Og det kom ikke op igen.

Til morgen har han spist vådkost 2 x og lagt ude ved sin vandskål

Jeg tror , at krisen er overstået for denne gang - og det nu stille & roligt
går fremad.
I morgen ringer dyrlægen for at høre til patienten. Vi skal så have en snak
om, hvad jeg gør for at forebygge, at det ikke sker igen - og hvis det sker,
hvad jeg så gør for at helbrede hurtigst muligt.

En stor TAK til alle ( især Oscar´s " tante ", Marianne ) for at trøstet mig
i disse svære & frustrende dage.

Venlig hilsen,
Anya ( som trænger til søvn ! ) & Oscar ( som har slanket sig....).

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-08-05 11:45

Anya skrev
<En stor TAK til alle ( især Oscar´s " tante ", Marianne ) for at trøstet
mig i disse svære & frustrende dage. >

Det er så dejligt at høre at Oscar stille og roligt er på til at blive sig
selv igen, så der er nogen til at holde tøserne og dig i ørene

Hvad skal man med "tanter" hvis man ikke ka' bruge dem til lidt fornuftigt
engang imellem

Knus og næsemøz

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-08-05 13:09

In article <43085132$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, RC
<2468@jubiimail.dk> wrote:

> Først på eftermiddagen begyndte jeg så at give ham ½ -1 ml. vand hver time.
> Og det kom ikke op igen.
>
> Til morgen har han spist vådkost 2 x og lagt ude ved sin vandskål

Åh, det var godt!
Vi sender mange gode og varme tanker i retning af Oskar (og dig), og
håber at han snart er helt sig selv igen

--
Knus fra Ann R