fire eller fem?
Fra : Line (aslyne)

Dato : 09-08-05 08:37

Hejsa,
Jeg så nogle gode billeder af hvordan man klipper neglene på kattenene.
Så nu er de nyklippede. Men så opstod der et spørgsmålk hos mig.. På
forpoterne har de 5 tæer, men på bagpoterne kun 4.. Hmmm underligt.
Jeg har også kigget på det jeg kalder "albuen" (bagbenene) efter den
sidste tå, men væk er den.

Wierd!!
Det er nok evolutionen der har stjålet den.

*blinke*
Line (aslyne)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 09-08-05 08:47

Line (aslyne) wrote:
> [...]
> efter den sidste tå, men væk er den.
>
> Wierd!!
> Det er nok evolutionen der har stjålet den.

Hej Line

Man klipper normalt kun neglene på forpoterne samt den negl, der sidder lidt
oppe af benet - ligeledes på forbenet.

DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk

Tina

Fra : Myggen

Dato : 09-08-05 09:29

"Tina" <@> skrev i en meddelelse

> Hej Line
>
> Man klipper normalt kun neglene på forpoterne samt den negl, der sidder
> lidt oppe af benet - ligeledes på forbenet.

Hvordan kan det være? umiddelbart ville jeg da synes, at hvis man kun
klippede det ene hold, ja så måtte det da være bagpoterne, eftersom
forpoternes klør bliver hvæsset i kradsetræet...

Vores kat er indekat, og da vi klippede hans klør i sidste uge, klippede vi
dem på bagpoterne også, fordi vi syntes de var for lange og det "klikkede"
en anelse når han gik på vores trægulv, og så fordi han jo da ikke hvæsser
bagkløerne... selvom det jo unægteligt ville se sjot ud :)

Trine

Fra : Jette Jochumsen

Dato : 09-08-05 13:20

Hej Line!
Ja, der er kun 18 negle på katten. Faktisk godt at vide, da der er et
spørgsmål med det i trivial p.
Vores kat får også klippet neglene både foran og bagpå. Men den bagpå er
lidt langsommere om at vokse ud og er jo ikke så skarpe, så det er kun ca.
hver anden gang de bliver klippet