nemt at give medicin
Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-08-05 10:47

Hej!

Vi var til det årlige tjek med alle misserne for et par siden. De var alle i
fin stand, lige bortset fra at yatzy har lidt
mundhulebetændelse/tandkødsbetændelse. Hun er altså ikke lige sådan at
proppe piller i. Men det vidste sig at være de der kapsler med pulver, så vi
spurgte om vi gerne måtte proppe det i lidt kattemalt. Og det måtte vi meget
gerne. Nu er det fjerde dag vi bruger det trik og vi skal bare tage fat i
den papirspose med pillerne, så kommer hun løbende og er klar. Kattemalt er
nemlig bare det bedste i verden
Hvor nemt kan det være? Er virkelig glad for at det kan gøres uden
diverse kampe.

Mvh Kari

Fra : tina

Dato : 07-08-05 08:33

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> nemlig bare det bedste i verden
> Hvor nemt kan det være? Er virkelig glad for at det kan gøres uden

Heldigt at det lykkedes med kattemaden
Min hopper somregel ikke på den.

Jeg gør ved katten som ved hunden, hvis der er behov for piller, pasta mm.
Åbner munden på katten, ligger piller / pasta ind på det inderste af tungen,
holder hånden under hagen så de ikke kan få hovedet ned, så er der ikke
anden udvej end at synke. Katten er godtnok sur på mig bagefter men ned
kommer det.

Husk blot ik at stop det ned i halsen så dyret kan kvæles, kun på det
inderste af tungen, og så hånden under hagen så hovedet ikke kan komme ned
for så spytter de det bare ud igen.

Tina

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 07-08-05 08:53

Hej
De katte man kan give piller så let som at klø sig i nakken, skal også
lige have et skvæt vand bagefter. Jeg bruger en engangssprøjte fra
apoteket/dyrlægen.
Nogle piller kan ellers blive siddende i halsen og forårsage ætsning.
Rådet har jeg fra dyrlæge Knud Stensborg, der også har skrevet en
artikel i Kattemagasinet, engang.
Vi har en kat, Brinessa, hun er stor STÆDIG, så hun skal endda have sin
lillebitte p-pille camoufleret i en mikroklat Gimpet Pasta-Plus. Godt
der er råd for alt.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-08-05 22:54

> [...]
> nemlig bare det bedste i verden
> Hvor nemt kan det være? Er virkelig glad for at det kan gøres uden

Vi har er faret, at jo mindre tvang, jo bedre. Jo mere vi prøver at
fastholde vores katte af den ene eller den anden årsag, jo mere
panikslagne bliver de. Egentlig meget naturligt, når man tænker over
det. Ved fastholdelse mister de kontrollen med sig selv, og det bryder
de færreste katte sig om.

Lige pt. har vi en kat med øjenbetændelse. Han skal have to slags piller
samt øjendråber. Den ene pille sluger han gladeligt. Det er Clamoxyl, og
de er velsmagende. Den ligger vi bare foran ham, så snupper han den med
det samme. Han kommer faktisk susende, når han kan høre, at jeg finder
den frem

Den anden slags piller smager grimt. Det er Medrol - binyrebarkhormon.
Det tager han ikke frivilligt, så vi putter pillen ind i enten et stykke
kalkun, hakket oksekød eller andet lækkert uden at knuse pillen. Så
ryger det også lige ned helt frivilligt.

Øjendråberne er åbenbart heller ikke rare. Til at begynde med holdte jeg
ham, mens min mand dryppede øjet. Resultatet var, at katten gjorde alt,
hvad han kunne, for at slippe væk. Så skiftede vi strategi. Min mand
snupper ham i et roligt øjeblik alene. Drypper hans øje meget hurtigt,
og så er det ovre. Derefter får missen et eller andet lækkert som
belønning.

På denne måde går det hele meget smertefrit, og missen får sin medicin
på en rolig måde, så han ikke bliver bange. Han forbinder det nærmest
med noget godt, for der falder jo altid et eller andet lækkert af, når
det hele er overstået.

Man har det med at forvente, at det her gider missen med garanti ikke.
Så man sætter himmel og hav i bevægelse. Det er det værste, man kan
gøre. Tager man det selv roligt og velovervejet, så gør missen det som
regel også

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 08-08-05 13:48

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så man sætter himmel og hav i bevægelse. Det er det værste, man kan
> gøre. Tager man det selv roligt og velovervejet, så gør missen det som

Sikke en omgang, så er vores lidt nemmere. Dengang vores hankat skulle have
piller prøvede vi også at pakke den i alt muligt lækkert, men niks! det
ville han ikke have. Så det blev under lidt tvang at de kom ned. Heldigvis
er han en rolig kat, så det gik nu meget nemt alligevel. Begge tøser elsker
bare kattemalt, så det må være den nemme vej frem for de to

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 09-08-05 09:09

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> [...]
> ikke. Så man sætter himmel og hav i bevægelse. Det er det værste,
> man kan gøre. Tager man det selv roligt og velovervejet, så gør

Jeps. Lante har lige været på pinicillinkur. Sidste gang var noget af
en kamp og jeg hadede det fordi jeg syntes ham blev utryg ved mig
efterfølgende. Så denne gang skulle det være anderledes og blev det
også. Hver gang han skulle have sin pille rullede jeg den i smør,
snuppede katten og skyndte mig at få pillien i ham. Bagefter kælede jeg
med ham i flere minutter, indtil han var glad igen

Sådan skal det være fremadrettet for han var ikke traumatiseret
dennegang

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.