klatre-/kradse-miljø
Fra : tjuhej

Dato : 03-08-05 22:42

Hejsa

Vi har idag "arvet" min mors kradestræ - eller det var jo ikke hendes som
sådan, nærmere hendes kats - da hendes kat jo desværre måtte aflives for et
par dage siden, efter en påkørsel.

Vi har indtil nu, haft et af de der små hule med kradsetræ og så en platform
på toppen, til vores kat, men hver gang han har forsøgt sig med at hoppe
derop, er det væltet. Han er - hvad jeg vil betegne som - en stor kat. Ikke
tyk eller kraftig eller noget, men bare en stor kat. Han er 1 år, og vejer
lidt over de 5 kg, men som sagt er han overhovedet ikke tyk. Han er lige
tilpas. Vi troede egentligt det var fordi han er en lidt stor gut at
kradsetræet ikke helt fungerede som udkigspost for ham, indtil vi fik det
andet idag.

Det er lidt højere, og har en platform midtvejs oppe af "stammen". Og det
bruger han lystigt. Klatre rundt og leger og gør ved. det står noget mere
stabilt end det lille vi har, blandt andet fordi hulen der jo er fundamentet
for "træet" er større på "arvestykket", men det er dog stadig en smule
usikkert.

Er der nogen der ved om der er kradetræer til de lidt større katte??

Altså vi har fået det stabiliseret på bedste vis, uden at bolte det fast til
væggen men jeg blev bare lidt nysgerrig, efter som katte jo har flere
forskellige størrelser..

Vi har iøvrigt fået billede af ham på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php så alle der vil
kan se vores dejlige dreng, der rundede sit første år idag

Mvh
Trine Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 04:30

"tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om der er kradetræer til de lidt større katte??

Der findes kradsetræer fra bittesmå plader til at sætte op på væggen til
kæmpestore gulv-til-lovt-væg-til-væg miljøer, se bare her:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa og her:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa og flere:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa og endnu flere:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa

Herhjemme forhandler de fleste dyrehandlere Kattens No.1:
http://www.kattensno1.dk/index.htm

Tina

Fra : Tanja Petersen

Dato : 04-08-05 10:56

Ja eller på : www.likita.dk

Hilsner
Tanja

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-08-05 11:05

Tanja skrev
<Ja eller på : www.likita.dk >

Hej Tanja

Jeg er en af dem der har fravalgt Likita, efter at de er begyndt at
importere hvalpe fra østlandene, hvalpe der i mange tilfælde er både for
unge og syge, hos nogle dyrlæger hænger der advarsler mod dem, lige som vi
har hængt advarsler mod "kattefabrikker" op.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-08-05 11:21

> [...]
>

> --
> Marianne Hellemose
> Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Det er helt ny information for mig ?
Anede det ikke. Hvorfra sælger de disse hunde?

Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-08-05 11:51

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> wrote in message
> Hej Nina
>
> fra Dianalund

Har de ikke en hjemmeside eller er det køkkenbordssalg?

Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-08-05 12:01

Hej Nina

jeg har ikke kunnet finde en hjemmeside hvor deres hvalpesalg annonceres

Fra : fam. Ager

Dato : 04-08-05 12:13

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nina
>
> jeg har ikke kunnet finde en hjemmeside hvor deres hvalpesalg annonceres
>
> --
> Marianne Hellemose
> Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
> www.kattehandel.dk
>
> www.katteansvar.dk
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"
> Mahatma Ghandi
>
>-------------------------------------

de har gjort det i årevis, det er ikke nyt!. jeg har lige overtaget en tæve
på et år der stammer derfra, den var ikke over 6 uger da den kom til dk.
alderen svarer ikke til det der står i den såkaldte sundhedsbog, og jeg har
læst og hørt om mange grumme tilfælde med syge og alt for unge hvalpe
derfra. de tager hjem på bestilling, og har kontakter til deciderede
hundefabrikker i tjekkiet/polen.
jeg vil også fraråde folk der er imod sådanne foretagende at boykotte
likita.

mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 04-08-05 05:52

> [...]
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php så alle der
> vil kan se vores dejlige dreng, der rundede sit første år idag

hej trine..
altså, vi startede med at købe et mindre dobbelt miljø, med dobbelt
bundplade og 2 stolper,som jeg mente ville være fint til 2 fede fluer..
men jeg blev klogere.. det var ligesom med dig... og så gider de ikke bruge
det.
så købte jeg et væg-loft med 2 søjler og har boltet det fast!..en
vinkelskive eller hvad pokker sådan et beslag hedder, fra en af hylderne til
væggen, og loftrosetten på den ene søjle er ligeledes skruet fast i
loftet... og NU kan de 2 fede fluer bare boltre sig, og det gør de.

jeg vil mene at det har noget med tyngden at gøre, om de bliver ståene når
sådan en mis kommer farende og springer op, der skal nok cement istedet for
en spånplade som bundplade...

mvh. marie