Hun flytter killingerne
Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 01-08-05 16:05

Nå billederne af killingerne må lige vente.

Mille har ligget i den kasse vi lavede til hende siden torsdag (28 juli)
hvor hun fødte.

da hun fødte i vores seng, er vi flyttet oven på til et andet værelse så
mille kunne få fred i kassen oven på vores seng.

Her idag er hun begyndt at flytte killingerne oven på bag den seng min
kæreste og jeg har brugt siden torsdag.

Så tænkte jeg det kunne være hun ville være sammen med os. Derfor tog
jeg kassen med ovenpå lagde killingerne. Men hun flytter dem lige så
hurtigt som jeg har lagt dem der.
Nu har hun så fået fred og jeg har ladet dem ligger der de sidste par
timer uden at forstyrre dem.

Kan i forklare hvorfor hun gør det?
Kunne ellers bare godt tænke mig hun brugte kassen, istedet for det
kolde trægulv.

Mvh
Mikkel

Fra : N/A

Dato : 02-08-05 20:49

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 02-08-05 20:49

Hej
Vi har netop prøvet det samme, med vores Kathleen, og Nina har givet dig
forskellige og mulige årsager til flytteriet. Vores Kathleen flyttede
sine 2 uger gamle killinger ind i hulen i klatretræet i stuen, et
umuligt sted med 7 killinger. Det virkede som om det var kassen og/eller
killingeværelset hun havde noget imod. Det var iøvrigt i den varme uge,
så det kunne også være årsagen. Så i en uge boede hun med killingerne på
vores kølige badeværelse i en papkasse fra Brugsen, en ordning kattemor
var helt tilfreds med. Så det blev en uge på wc'et.
Da killingerne var 3 uger, bestemte jeg at nu var det altså tid at
flytte tilbage, så da flyttede jeg hele menageriet tilbage til
killingeværelset, til den gamle fødekasse. Jeg satte samtidig
kravlegårdsskærmen op omkring fødekassen, og nu virkede det som om det
blev accepteret af kattemor. Nu er der er liv og glade dage om benene på
mig lige hvor jeg sidder nu, og Kathleen ligger nok så afslappet midt på
gulvet og giver patte til de af sine 5 uger gamle killinger der lige har
lyst til det.
Og ja, som Nina også skriver, du skal finde en kasse de små kan være i
sammen med deres mor, de må jo ikke fryse, de vil jo bruge meget energi
på at skulle holde varmen.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 03-08-05 08:24

Hej med jer!
Tak for den fine, hjælp.
Jeg prøvede at lægge et tæppe over den kasse hun lå i til at starte
med... og det hjalp :D

Og vi har fået lov at retunere til soveværelset hehe.

Så hun ligger i kassen med de 3 små pus i fodenden af sengen da hun
åbentbart er mest tryg ved at være sammen med os.

Men nu er de der altså hehe

tak for hjælpen

MVH Mikkel

Mikkel Wangsgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 03-08-05 08:41

Hej Mikkel
Godt I er blevet enige med kattemor. Det kan være en opslidende affære
med det flytteri, når kattemor finder et håbløst umuligt tilgængeligt
sted for vi mennesker.
Trods den naturlighed der er i at kattemor vil gemme sine små, er det
ikke altid lige hensigtsmæssigt for os. Vi har haft 7 kattefødsler her,
men det er første gang vi har prøvet det her flytteri, der var ved at
give mig en del ekstra grå hår.
Glæder mig til at se dine 3 killinger.

Fra : Eva Køhler

Dato : 04-08-05 13:14

Nu har du jo fundet ud af det.. men ellers flytter hunkatte ofte
killingerne når de er et par dage eller mere gamle, da det i naturen er
en god taktik for at undgå at rovdyr opdager killingerne (lugt m.m)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-08-05 13:35

"Mikkel Wangsgaard" <borrowbeerKATTE@BAKKEborrowbeer.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så hun ligger i kassen med de 3 små pus i fodenden af sengen da hun
> åbentbart er mest tryg ved at være sammen med os.

He he, så var det nok lyset hun ikke brød sig om Det er ret almindeligt
og passer lige med den uges tid der er gået. Der får de nemlig øjne og skal
skånes

Held og lykke med dem
Hilsen Nina