Legetøj i vandskålen
Fra : Linde

Dato : 27-07-05 16:19

Hej

Min kat har det med at droppe sit legetøj i vandskålen for derefter at lege
videre med det, det skal lige have en dypper før det er helt godt. Af og til
ligger der et antal mus, bolde og elastikker i vandet når jeg kommer hjem
fra job. Det er jo fair nok, men ikke helt super hvis det er et stykke
sammenkrøllet papir...nogen der har en ide om hvorfor den gør dette, eller
oplever det samme?

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 17:49

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra job. Det er jo fair nok, men ikke helt super hvis det er et stykke
> sammenkrøllet papir...nogen der har en ide om hvorfor den gør dette, eller

Hvorfor de gør det? - Fordi det er skægt og giver legetøjet en vis tyngde
når det er vådt.

Der findes ganske enkelt ikke tilbundsgående forklaringer på al adfærd der
for os virker en smule besynderlig.

Andy har også af og til et stykke legetøj der er sjovest at lege med når det
er vådt. Og kan han hive noget ned af reolen så det plasker direkte ned i
vandskålen, er det dagens hit. (Hans vandskål indeholder knap en halv liter
vand).

Da det var rigtig varmt var der mange af legetingene han gjorde våde, og var
lang tid om at få op igen. Har en teori om, at han samtidig med legen fik
afkølet fusserne lidt

Katte har mange skøre idéer. Af og til virker det som om, de har tænkt "hvad
nu hvis..." og så afprøver hvad det var de havde tænkt sig.

Tina

Fra : Helle

Dato : 27-07-05 20:34

> [...]
> kommer hjem fra job. Det er jo fair nok, men ikke helt super hvis det er
> et stykke sammenkrøllet papir...nogen der har en ide om hvorfor den gør

Jeg oplevede i en periode at jeg HVER morgen måtte finde min bh i kattenes
mad/vandskåle. S**** irriterende
Aner ikke hvorfor de gør det...

Mvh Helle