Aktiviteter og kattelegetøj mm.
Fra : Crazy Camilla

Dato : 23-07-05 15:28

Hej.

Er der nogen der har gode idéer til aktiviteter og kattelegetøj, for 1 stk.
kat og 1 stk. menneske? Jeg søger både noget vi kan lave sammen, og noget
katten kan more sig med, når jeg sover eller ikke er hjemme.

Samtidigt søger jeg hjælp til at gøre mit hjem mere kattevenligt.

Jeg har indtil videre besluttet at købe et højt kattemiljø - Stela fra
Likita - se det http://www.likita.suite.dk/start2.HTM - det skal placeres på
mit kontor, så Nudie kan gå fra den gode liggeplads oppe på det høje skab,
hen over toppen af døren, til den gode liggeplads på min reol, og direkte
fra reolen over i kattemiljøet, der skal være i hjørnet ved siden af min
personlige yndligsplads: siddepladsen ved computeren. Det er argumentet for
at vælge en model der er forholdsvis smal.

Jeg overvejer desuden at købe model Bolek med den sjove drejetop.
Jeg har i forvejen en Jupiter i soveværelset, og en kradsepæl i stuen (ikke
en Likita model). Begge er lave, men dog så høje at hun kan strække sig ud.

Tørkosten gives nu i en 1½ l. sodavandsflaske, og Nudie bruger meget tid på
at få stykkerne ud. Endvidere synes hun det er sjovt når jeg kaster med
maden *g* og de enkelte stykker ligger forskellige steder i lokalet, så hun
må lede lidt efter dem. Hun har dog endnu ikke lært at gribe dem i luften,
men hvem ved?

Den "sædvanlige" hængemus som hun hele tiden har haft, får også en tur
engang imellem, det er den model der hænger i en elastik ned fra dørkarmen.

Hun har også en mus med en lang snor i, der har engang siddet en pind for
enden af snoren, men den har hun bidt af. Den kan jeg også lokke hende til
at lege med engang imellem, sammen med mig.

En bordtennisbold er pludselig også blevet sjov, efter den har fået gnedet
lidt baldrian på sig.

Jeg har lige hængt noget gavebånd ned fra en krog i loftet, og det har hun
leget lidt med, men hun så ikke vildt begejstret ud, men det kan være det
kommer.

Jeg har også en papkasse, som hun har været lidt interesseret i, og jeg
overvejer om den på en måde kan gøres mere interessant.

Er der nogen der har flere gode idéer?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Allan

Dato : 23-07-05 17:08

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stk. kat og 1 stk. menneske? Jeg søger både noget vi kan lave sammen, og
> noget katten kan more sig med, når jeg sover eller ikke er hjemme.

Hej Camilla

Hvis din kat er alene med al det der legetøj, Så drop alle snorene.
Der er grimme historier om katte der er kommet til skade med feks' en mus i
snor.
Men ellers er det helt fint hvad du gør for at aktiverer din kat.

Mvh Allan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-07-05 16:49

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message
> Hej.
-klip-
> Er der nogen der har flere gode idéer?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Hej Camilla.

Mine forældres misser har altid fået sådan nogle små hårde hoppebolde at
drible rundt med, de er meget levende, og de kan sætte gang i misserne.

Derudover:

Sølvpapirskugler der er store nok til at kattene ikke kan komme til at sluge
dem.

Piberenserdyr - lav nogle sjove krøllede dimser med ben af piberensere, det
kan også sætte gang i legen.

En tot dun bundet på en pind - jeg kan dog forestille mig at de nok ikke
overlever så længe.

En laserpointer - kan købes på ethvert velassorteret loppemarked, til ca. en
tyver. Pas dog på med ikke at ramme kattens øjne med lysstrålen.
Brug evt. en lille lomme- eller cykellygte i stedet.

En stump skind i en snor, bundet på en pind.

Små skindmus, der kan købes billigt hos enhver dyrehandler.

Papkasser med huller i, så kattene kan komme ind og ud, og stikke poterne
igennem.

Papirsposer fra indkøbene - endelig ikke plastic!

Flamingokasser til udendørs brug, til at komme i læ i, og ligge og putte,
gerne med et gammelt tæppe i bunden.

Fjerbolde af ægte fjer.

Store fjer, som påfugl, fasan, gåsefjer og kalkunfjer - kan købes i
hobbyforretninger.

Og ellers har din lokale dyrehandler nok massevis af dyrelegetøj, din kat
kan få glæde af.
Undgå dog de hullede plasticbolde med bjælder i - dem bliver man bims af at
høre på!
Og undgåå også ting af hårdt plastic, der ser ud til at kunne knække nemt,
eller miste dele hurtigt - det er jo meningen at katten skal have det sjovt,
ikke komme til skade!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-07-05 18:01

> [...]

> Jeg har også en papkasse, som hun har været lidt interesseret i, og jeg
> overvejer om den på en måde kan gøres mere interessant.

Hvis du skal købe et kattemiljø vil jeg helt klart råde dig til at kigge
lidt nærmere på www.zooplus.de. De er altså billigere end likita og vi er
meget glade for det vi har købt der. de har bl.a det her
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D1544%26PID%3D3564
som da ligner det fra likita lidt og det koster kun 425 kr inc porto.

Bare et lille forslag

Mvh kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-07-05 18:07

> [...]
> http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D1544%26PID%3D3564
> som da ligner det fra likita lidt og det koster kun 425 kr inc porto.

Lige en tilføjelse. Du kan faktisk få det her klatremiljø
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D1544%26PID%3D11298
for samme penge som det i likita ( altså miljø + porto er det samme som det
i likita koster). Bare for at sammenligne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-07-05 19:43

Kari skrev
<Lige en tilføjelse. Du kan faktisk få det her klatremiljø
for samme penge som det i likita ( altså miljø + porto er det samme som det
i likita koster). Bare for at sammenligne >

Og jeg kan da så indsparke en lille fodnote, hvis man er en af dem der går
op i sådan noget

Udover at importere klatremiljøer fra østeuropa, importere Likita også
hundehvalpe, hundehvalpe der i mange tilfælde har været både alt for unge
og syge, så ved I det, så I kan vælge om de er værd at støtte.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

www.katteansvar.dk

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 23-07-05 21:15

"Marianne Hellemose" <cats@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hundehvalpe, hundehvalpe der i mange tilfælde har været både alt for unge
> og syge, så ved I det, så I kan vælge om de er værd at støtte.

tak for det, Marianne!!

jeg har netop overtaget en stakkels tæve der netop stammer fra likita, er
importeret fra Tjekkiet, som led i en byttehandel med en racekat.
jeg så hende da hun netop var hentet hjem af hendes tidligere ejere, og da
var hun absolut ikke en dag over 6 uger. alt for lille, mager og sygelig at
se på. hun er stadig for lille og har haft en del skavanker. jeg kender til
en fra samme importør, som ligeledes har været meget syg, og lider af
arvelige sygdomme, samt ikke er racetypisk. tjekkiske "dyrlægebøger" følger
med, hvor fødselsdato er forkert. hende jeg har, er løjet en måned ældre end
hun overhovedet kan være ifølge importdatoen, det hænger ikke sammen.
og søger man på nettet, er der mange kedelige beretninger om hunde købt af
likita.

jeg kan også kun opfordre til at lade være med at støtte likita. billige
eller ej.

mvh. marie

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-07-05 00:42

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-07-05 00:51

> [...]

> hundehvalpe, hundehvalpe der i mange tilfælde har været både alt for unge
> og syge, så ved I det, så I kan vælge om de er værd at støtte.

Det vidste jeg ikke...

Jeg vælger gerne et andet miljø, hvis nogen kan fortælle mig hvor man kan
købe noget der er mindst lige så solidt, og hvor modellerne findes i
forskellig højde.

Min lofthøjde er kun 226 cm, og derfor skulle jeg have udskiftetsøjlerne i
Likita miljøet med nogle andre, der ikke var så høje.

Det kan selvfølgelig også bare være et miljø der ikke når helt op til
loftet, men afsluttes med et beslag ind på væggen.

Miljøet fra zooplus er desværre også for højt.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-07-05 01:17

> [...]
>
> Min lofthøjde er kun 226 cm, og derfor skulle jeg have udskiftetsøjlerne i
> Likita miljøet med nogle andre, der ikke var så høje.

Camilla

Zooplus har denne :
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa?PG=1544&PID=11298

den går fra 220-260

Med venlig hilsen

Lise (der sidder og overvejer selv at anskaffe noget nyt *S*)

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-07-05 07:30

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:42e2de0b$0$54257$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> den går fra 220-260
>
> Med venlig hilsen
>
> Lise (der sidder og overvejer selv at anskaffe noget nyt *S*)

Den er da 240 høj...

MVH Camilla

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-07-05 08:00

> Den er da 240 høj...
>
> MVH Camilla

Det har du fuldstændig ret i. Jeg fik ikke lige set, at adresen ikke
skiftede ved klik på de forskellige links *S*

Det hedder Kratzbaum Zaragoza, og her skulle linket være:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa?PG=1544&PID=11817

M.v.h.

Lise

Fra : Bettina Hansen

Dato : 24-07-05 08:28

Hej Lise

Crazy Camilla wrote:
> Den er da 240 høj...

Det må have været "Kratzbaum Zaragoza" at Lise ville have linket til -
den kan indstilles i højden fra 220-260 cm.

Derudover har ZooPlus en del andre miljøer som ikke går helt op til
loftet - bl.a. "Kratzbaum Tarzan" som vores katte har stående i udestuen.

Indtil for et års tid siden havde vi et "Rundetårn" fra Kattens no.1 som
vi har haft i omkring ti år. Da vi syntes at det trængte til at blive
skiftet valgte vi at prøve nogle af de billigere modeller - og indrømmet
det er ikke samme kvalitet som dem fra Kattens no.1 - jeg regner ikke
med at "Kratzbaum Tarzan" holder i ti år, men prisen er også en anden så
man kan tillade sig at skifte noget oftere til samme pris ;) Og indtil
videre har det da klaret det første år i fin stil - det ser stadig ud
som nyt, selvom det tjener som yndlings-udkigs-post til haven for alle
tre katte :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Crazy Camilla

Dato : 24-07-05 10:28

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse

> Det må have været "Kratzbaum Zaragoza" at Lise ville have linket til - den
> kan indstilles i højden fra 220-260 cm.

Ja, det passer bedre til min lofthøjde.
I gamle huse er der jo ikke så højt til loftet.

> Derudover har ZooPlus en del andre miljøer som ikke går helt op til
> loftet - bl.a. "Kratzbaum Tarzan" som vores katte har stående i udestuen.

Jeg vil kikke lidt på de forskellige modeller.
Men kan nogen forklare mig om leveringsbetingelserne og
betalingsmulighederne?
Jeg er ikke så super god til tysk...

> [...]
> selvom det tjener som yndlings-udkigs-post til haven for alle tre katte :)

Jeg har en kradsepæl fra Kattens no. 1, og den er udmærket.
Det samme er mit "Jupiter" miljø fra Likita.
Jeg kan godt lide Likita princippet hvor enkelte dele kan sammensættes på
kryds og tværs, og hvor man bare kan skifte ud efter behov. Men jeg kan ikke
lide det med hundehvalpene *snøft* så jeg vil hellere finde en anden
forhandler.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 24-07-05 11:23

> Jeg vil kikke lidt på de forskellige modeller.
> Men kan nogen forklare mig om leveringsbetingelserne og
> betalingsmulighederne?
> Jeg er ikke så super god til tysk...

Du kan betale med visa, og det koster 4,90 euro ( ca 35,50 kr) i
forsendelse. Du skal i øvrigt vælge DHL hvor der står Zustelldienst. Det er
dem der skal bringe pakken ud. Spørg endelig hvis der er mere.

Mvh Kari

Fra : maz

Dato : 25-07-05 10:04

Marianne Hellemose wrote:
> Udover at importere klatremiljøer fra østeuropa, importere Likita også
> hundehvalpe, hundehvalpe der i mange tilfælde har været både alt for
> unge og syge, så ved I det, så I kan vælge om de er værd at støtte.

Chokerende! Det havde jeg ingen anelse om :(
Troede det var et seriøst firma! :(

Fra : JytteJ

Dato : 25-07-05 21:00

"maz" <inuvelli@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Chokerende! Det havde jeg ingen anelse om :(
> Troede det var et seriøst firma! :(

Jeg købte et kattemiljø (hedder det vist) sådan et med kradsebræt og plader,
men det var/er noget juks, det står ikke stabilt, så når Helena hopper op på
det var det hele lige ved at vælte. Derud over var skruerne som skulle sidde
i bunden mod gulvet, buede og ikke affladigede, og det er ikke smart.
Men de er billige.

VH
JytteJ

Fra : JytteJ

Dato : 23-07-05 22:36

> [...]
>
> Jeg har også en papkasse, som hun har været lidt interesseret i, og jeg
> overvejer om den på en måde kan gøres mere interessant.

Hos www.felismir.dk kan man få nogle fremragende tynde stål "pinde" med
håndtag og snore i den anden enden, er et meget fremragende og interaktivt
stykke legetøj til katte.
Bed om at få tilsendt et katalog.

Vh.
JytteJ

Fra : Preben Bohn

Dato : 24-07-05 19:33

JytteJ wrote:
> [...]
> håndtag og snore i den anden enden, er et meget fremragende og interaktivt

Jeg kan også varmt anbefale felismir.dk. Jeg har bl.a. købt "cat dancer"
hos dem og vores ene kat elsker den så meget at vi bruger den som
belønning når vi klikkertræner i stedet for godbidder ;) Hun vil nemlig
meget hellere have et par minutters leg med cat danceren end hun vil
have godbidder af nogen art ;)

Jeg har også købt et "tiger toy" hos felismir. Det er en uro (dobbelt
pendul) som hænger ned fra loftet med en mus nederst. Den bevæger sig på
en rigtig god måde pga. dobbeltpendul-princippet så den er de også
rigtig glade for - selvom den har hængt på samme sted i snart et år er
de ikke blevet trætte af den men hopper og springer gladeligt rundt for
at fange musen et par gange om dagen ;)

Jeg købte også forskellige andre stykker smålegetøj (har glemt hvad de
hedder men det er nogle små plastik-dimser i forskellige former) som de
har været rigtig glade for men det er altsammen forsvundet. Når der
engang i mellem dukker noget af det op fra bag en sofa eller under en
seng flipper kattene helt ud og spæner rundt efter dimsen indtil den
igen forsvinder ;)

Alt det legetøj jeg har købt hos felismir har været rigtig godt og er
blevet flittigt brugt i snart et år hvorimod almindeligt legetøj fra
dyrehandleren eller supermarkedet ikke bliver skænket mange minutters
opmærksomhed før det er uinteressant ;)

Af andet legetøj som mine er glade for er bl.a. en laserpointer og nogle
glaskugler (fra en almindelig legetøjsforretning) - de ruller godt på de
fleste typer gulv og har en god tyngde så de rigtig kan få fart på -
også på gulvtæpper hvor bordtennisbolde er mere "dovne"...

Af kattemøbler vil jeg anbefale en radiatorseng - om vinteren når det er
koldt og der er varme på radiatoren er det et stort hit herhjemme. Især
vores gamle kat (han er 15 år) bruger meget af hans tid om vinteren i
radiatorsengen - og de to "små" (på 1 år) står nærmest i kø for at låne
den så snart den gamle rejser sig ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : JytteJ

Dato : 25-07-05 20:56

"Preben Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opmærksomhed før det er uinteressant ;)
>
> Af andet legetøj som mine er glade for er bl.a. en laserpointer

Hvor får man fat i sådan en laserpointer ?

JytteJ

Fra : Bettina Hansen

Dato : 31-07-05 09:41

Hej Jytte

JytteJ wrote:
> Hvor får man fat i sådan en laserpointer ?

Jeg har købt min hos Brinck Elektronik i Lyngby. Men jeg vil tro at man
kan finde dem hos boghandlere - og ellers er der jo altid nettet -
f.eks. her: http://ibsvej.dk/product_info.php?products_id=70&cPath=41_42

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Janne

Dato : 24-07-05 10:22

Hej..

Prøv denne her, måske det var noget, synes ikke de er så dyre.

http://www.alttildyr.dk/index.asp

M.V.H. Janne

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 24-07-05 11:38

Jeg synes de er ret dyre.. Var inde og kigge på de der kattemiljøer
mellem 1 og 2 meter.. En Tarzan koster næsten 1100 kr og den samme har
vi lige bestilt nede ved zooplus til 79 euro så jeg synes de er ret
dyre.. Men det er så bare min mening.

Katnip poser er også bare et hit her hos os og så har vi en fistestang
og noget de også er vild med er en af de der dimser man hænger
urtepotter op med.. Der er jo hele 3 stænger de kan fange og holde styr
på.. Så har vi en pivemus der hænger i noget gavebånd fra en dørkarm...
Den er ikke det største hit men okay i en hurtig vending.. GG

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar