Tægetang - Tick twister
Fra : Leyna

Dato : 08-09-05 11:04

For nogen tid siden var emnet om tægetænger oppe at vende her i
gruppen, og jeg så for første gang "kobenet" (O'TOM Ticktwister).

Efter at have været hos dyrlægen og i diverse, iøvrigt velassorterede,
dyrehandler uden held tilbød Marie at købe en for mig og sende den til
mig. Og jeg kan fortælle at den er effektiv!

Godt nok gik der lang tid før nogen af dyrene kom hjem med
tæger/flåter, men nu er det altså sket et par gange og den tang er
lige så nem at bruge, som det så ud til på de billeder og den video
jeg så. Normalt plejer tingene at se nemme ud, når andre gør dem, men
her var det lige til at gå til for sådan en tumpe som mig.

Så jeg vil gerne benytte lejligheden til først og fremmest at takke
Marie for hjælpen (det er skønt at der findes SÅ hjælpsomme mennesker
stadigvæk), og dernæst vil jeg varmt anbefale Tick twister. Nu kan jeg
selv fjerne tæger/flåter og er ikke tvunget til at vente til manden
har tid.

Omtalte redskab kan ses her : http://www.otom.com/

Den er genial i sin enkelhed!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 08-09-05 11:43

> [...]
> http://www.tungogsmuk.dk
> En forening for den brede del af befolkningen
> Vi holder åbningsfest d. 3. september 2005
-----------------------------

ihh rødmer helt...
jamen så enkel og så effektiv...
jeg har købt et sæt til vores skovbørnehave også....GG!

mvh. marie

Fra : Anton

Dato : 08-09-05 12:23

De ser godt nok smarte ud.
Hvor købes de?

/Anton

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-09-05 14:36

[klip]
> [...]
> stadigvæk), og dernæst vil jeg varmt anbefale Tick twister. Nu kan jeg
> selv fjerne tæger/flåter og er ikke tvunget til at vente til manden

Jeg synes godt nok også, den ser mægtig smart ud. Er der nogen af jer, der
har prøvet den, hvor tægerne kun har siddet et ganske kort stykke tid og
dermed ikke er så store? Hvordan virker den der? Også godt?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 08-09-05 15:16

On Thu, 8 Sep 2005 15:36:00 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]

>har prøvet den, hvor tægerne kun har siddet et ganske kort stykke tid og
>dermed ikke er så store? Hvordan virker den der? Også godt?

Jeps. De flåter jeg har fået fat på har alle været ganske små, men
ingen probs dér. Du køber en pakke med to tænger. En stor og en lille
og indtil videre har jeg kun haft brug for den lille, og ALT kommer
med ud. Du får fat på møgdyret med hoved og det hele. Den er helt
genial, og jeg er meget, meget glad for den.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-09-05 18:07

> [...]
> med ud. Du får fat på møgdyret med hoved og det hele. Den er helt
> genial, og jeg er meget, meget glad for den.

Hejsa Carina og Leyna

Jamen, jeg er solgt

Jeg synes, det er ret svært at få fat i tægerne med sådan en almindelig
tægetang, hvis man opdager dem, mens de er små.

Så tilbage står spørgsmålet om, hvordan jeg rekvirerer vidunderet?

Mange hilsner
Karina

Fra : Tidemann

Dato : 08-09-05 19:21

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tægetang, hvis man opdager dem, mens de er små.
>
> Så tilbage står spørgsmålet om, hvordan jeg rekvirerer vidunderet?

Sådan en vil jeg også gerne have!
Kan de købes på nettet, og hvor??

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Anette

Dato : 08-09-05 19:45

Tidemann wrote:
> Sådan en vil jeg også gerne have!
> Kan de købes på nettet, og hvor??

Loppetjansen har dem til 35 kr

http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=126

/ Anette

Fra : Tidemann

Dato : 09-09-05 08:24

"Anette" skrev

> Loppetjansen har dem til 35 kr
>
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=126

Pænt tak.............
Det kostede mig lige et par hundrede kroner
jeg fandt også en vandskål med låg som Marie havde anbefalet og lidt andet
godt.

Fra : Leyna

Dato : 09-09-05 09:46

On Fri, 9 Sep 2005 09:23:59 +0200, "Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk
(Slet 2You)> wrote:

> [...]

>Det kostede mig lige et par hundrede kroner
>jeg fandt også en vandskål med låg som Marie havde anbefalet og lidt andet

hehe... Ja, det løber hurtigt op. Der er altid noget man lige er NØDT
til at have med. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-09-05 08:39

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
[klip]
> Loppetjansen har dem til 35 kr
>
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=126

Hejsa Anette

Tusind tak for linket - det er bare alletiders

Karina

Fra : Leyna

Dato : 08-09-05 23:10

On Thu, 8 Sep 2005 19:07:12 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>Så tilbage står spørgsmålet om, hvordan jeg rekvirerer vidunderet?

Prøv at spørge Marie... pænt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 09-09-05 06:03

> [...]
> tægetang, hvis man opdager dem, mens de er små.
>
> Så tilbage står spørgsmålet om, hvordan jeg rekvirerer vidunderet?

jamen jeg køber gerne og sender, hvis det er at i ikke kan få fat i
vidunderet?!

mvh. marie

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-09-05 08:41

[klip]
Hejsa Marie

> jamen jeg køber gerne og sender, hvis det er at i ikke kan få fat i
> vidunderet?!

Tusind tak for tilbuddet. Det er sørme dejligt, at der stadig findes så søde
og hjælpsomme mennesker

Jeg fik jo et link til, hvor den kan købes på nettet, så jeg behøver ikke at
ulejlige dig med en masse besvær - men som sagt er det virkelig rart at
vide, at hjælpsomheden stadig eksisterer

Karina

Fra : Carina Graversen

Dato : 08-09-05 15:03

Hej Karina

> Jeg synes godt nok også, den ser mægtig smart ud. Er der nogen af jer, der
> har prøvet den, hvor tægerne kun har siddet et ganske kort stykke tid og
> dermed ikke er så store? Hvordan virker den der? Også godt?

Jeg har en meget korthåret hund, så jeg opdager normalt tægerne ret
hurtigt...

Jeg har prøvet flere forskellige typer af tægefjernere, men den nævnte model
(jeg har en lille og en stor) er uden tvivl den jeg synes er bedst, især til
de helt små tæger - så også en anbefaling herfra .

Hilsen
Carina

Fra : driver

Dato : 10-09-05 15:01

> Omtalte redskab kan ses her : http://www.otom.com/
>
> Den er genial i sin enkelhed!
> --
Hej.
Har alle dyrlæger ikke den ? De lå "i stakkevis" hos min dyrlæge. pris kr.
25.-

mvh
driver

Fra : Leyna

Dato : 10-09-05 20:52

On Sat, 10 Sep 2005 16:00:45 +0200, "driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

>Hej.
>Har alle dyrlæger ikke den ? De lå "i stakkevis" hos min dyrlæge. pris kr.
>25.-

Nej. Min dyrlæge havde end ikke hørt om den. De havde kun de "alm."
tægetænger, som mest af alt ligner en pincet.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk