Lys labrador tilløbet i Lendemarke/Stege p~
Fra : Ditte

Dato : 07-09-05 20:59

Hej

Min gode ven i Lendemarke på Møn har fået besøg af en hanhund. Det er en lys
labrador, han er mager, men godt vant til mennesker, den har været på besøg
i to dage. Men da min ven troede den hørte hjemme et sted, var det først her
til aften, at han tog den til sig, så den overnatter i fyrrummet i nat, da
han har en lille foxterrier hun i løbetid. Den er ikke øretatoveret. Falck
og politi vil ikke gøre noget. Så imorgen kommer den til dyrelægen, for at
bliver tjekket for chip.
Er der nogen der mangler denne hund??? Da jeg selv er på skole i Hillerød
for tiden, så kontakt da venligst Lasse direkte på mobil 2243 0564.

Venlig hilsen Ditte

Fra : qfha

Dato : 08-09-05 06:54

Selvfølgelig hører den til et sted. Men da din vens tæve er i
løbetid er han blot en interesseret bejler, og din ven burde istedet
bede hunden skubbe hjem til sig selv.
Han skal ihvertfald ikke begynde at agerere hundehotel. Hanhunden kan
udmærket klare sig selv og selv finde hjem. Men hvorfor skulle han
det, når der er en lækker tæve og hyggelige forhold!!!

Fra : fam. Ager

Dato : 08-09-05 07:19

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]
-----------------------------

jeg synes at det er fint, at der bliver taget kontakt til
politi/falck/dyrlæge med henblik på at finde ejermanden. så denne kan blive
gjort opmærksom på manglende indhegning. og da der åbenbart ikke er nogen
der har savnet den så meget at den er blevet efterlyst, så synes jeg at det
er fint.
'og den med bare at sende hunden hjem, med fare for at den bliver kørt ned
eller hvad ved jeg, det er en dårlig ide.
mvh. marie

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-09-05 07:52

> [...]
> 'og den med bare at sende hunden hjem, med fare for at den bliver kørt ned
> eller hvad ved jeg, det er en dårlig ide.

Nu ved vi ikke om hunden bor et sted hvor der mangler indhegning - modsat
ved man jo, at en hanhund er god til at komme afsted når den vil hen til en
tæve i løbetid, hegn eller ikke hegn -

og vi ved heller ikke om ejeren har haft kontakt med politiet - vi ved
ingenting, endnu ......

jeg håber at hunden bliver genforenet med sin ejermand og vi får at vide
hvad der er hændt !

hilsen Pia

Fra : Ditte

Dato : 08-09-05 06:58

[...]

Sikke hurtig du er til at dømme.
Hvorfor tror du han ventede med at tage den ind?
Men du mener måske ikke, at man skal tage hånd om dyr?
Hunden er mager, hvilket kunne tyde på, at den ikke er i nærheden af sit
hjem.

Hilsen Ditte

Fra : Jytte B

Dato : 08-09-05 08:33

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der mangler denne hund??? Da jeg selv er på skole i Hillerød
> for tiden, så kontakt da venligst Lasse direkte på mobil 2243 0564.

Der efterlyses på regionalens hjemmeside en lys labrador, der er forsvundet
fra Alsø/Fuglse, 4960 Holeby den 4. sept.

Tlf. 54607070, 40186070

Hilsen
Jytte

Fra : Tina

Dato : 08-09-05 10:27

Jytte B wrote:
> [...]
>
> Der efterlyses på regionalens hjemmeside en lys labrador, der er
> forsvundet fra Alsø/Fuglse, 4960 Holeby den 4. sept.

Har du ringet til Lasse ?

Mvh
Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Jytte B

Dato : 08-09-05 10:41

"Tina" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>>> for chip. Er der nogen der mangler denne hund??? Da jeg selv er på skole

Nej men jeg har givet ejeren Lasses tlf. nr.

Hilsen
Jytte

Fra : Ditte

Dato : 08-09-05 18:52

> Nej men jeg har givet ejeren Lasses tlf. nr.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej

Så er hund og ejer genforenet, det var ikke ham fra Holyeby, der var ejeren.
Hunden fra Holeby er øretatoveret, og det var denne vovse ikke.
Men den boede ret tæt på, så den har været på strejfetur i 3 dage. Den var
chipsmærket, så efter en tur til dyrelægen kunne Lasse, nemt levere vovse
tilbage til rette ejer.
Hele historien endte godt, nu mangler vi bare at ham fra Holeby finder sin
hund.

Hilsen Ditte.

Fra : qfha

Dato : 09-09-05 05:53

Det er ikke at tage hånd om, det er utidig indblanding.