Årets boxer
Fra : Mus

Dato : 05-09-05 10:22

Se indslaget om vores udstilling i TV Midt-Vest

Scroll ned i bunden af siden og klik på Årets boxer nederst til højre på
siden.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=6

Det var en rigtig dejlig dag

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 10:16

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Se indslaget om vores udstilling i TV Midt-Vest
>
> Scroll ned i bunden af siden og klik på Årets boxer nederst til højre på
> [...]

jamen er der noget at sige til at vi har boxere.... ?? tak for kikket!!

jeg synes ikke at jeg så louis familie..????...

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 11:41

> jamen er der noget at sige til at vi har boxere.... ?? tak for kikket!!

Velbekommen. Ja og det bedste er over 100 hunde og ingen larm fra gøende
hunde. Det er altså vildt

> jeg synes ikke at jeg så louis familie..????...
>
> mvh. marie

Louis' far var der og så var der i hvert fald to hunde med fra næste kuld
dvs M kuldet. Min bedre halvdel var inde med den ene af dem. Men de har vist
en tysk far så vidt jeg forstod, men moderen er den samme som Louis'.
En rigtig dejlig sprældebasse på syv måneder. Lagde ikke mærke til om der
var flere, vi måtte jo også hjælpe til med kantinen mm.

Fik ellers lige et godt øje til ham der hedder Macho van der Busch. Rolig of
mild og stadig kraftfuld og "mandig". Ham kunne jeg godt lide.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 11:35

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Velbekommen. Ja og det bedste er over 100 hunde og ingen larm fra gøende
> hunde. Det er altså vildt

ja, det var også til min forbavselse da vi var i ishøj og udstille, over 100
boxere, og så fredeligt og stille, ro og orden, virkelig en oplevelse!.
-------------
> [...]
> En rigtig dejlig sprældebasse på syv måneder. Lagde ikke mærke til om der
> var flere, vi måtte jo også hjælpe til med kantinen mm.

ja, de er skønne, dem fra m kuldet..birthe har beholdt den der hedder milo,
han tegner ret godt.
og frisco har jeg været dybt betaget af, siden jeg for første gang så et
billede af ham, rent tilfældigt på nettet, ham måtte jeg have en hvalp
fra...GG! han er nu ved at være gammel, og tyk!..sig det ikke til
birthe...GGG!
-----------------
> [...]
> of
> mild og stadig kraftfuld og "mandig". Ham kunne jeg godt lide.

hvem er han?, jeg har søgt i databasen, men uden resultat..en tysker går jeg
ud fra? er i på udkik??
jeg kan ikke huske hvad faderen til M kuldet hedder, men han er nu også
lækker.

jeg skal starte op igen til træning med begge lømler i morgen, emma på
unghundehold og loui på øvede, desuden har jeg meldt loui til agility, han
synes at det er hammersjovt..(-;

har du iøvrigt hørt om at næsen kan ændre farve?
emma, tæven, havde en brunlig næse, altså en klar fejl, da hun kom i huset
også efter en tur i bad..(-; men her nogle måneder efter er den altså helt
sort?, pelsen er også blevet dybere i gløden , og meget tættere og blødere,
der sker virklig noget med hende!.
også hendes ene øre, som stod halvvejs op, det ligger ned nu, kun når hun er
meget obs på et eller andet, så kan det komme op..det er sjovt synes jeg.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 13:01

> ja, de er skønne, dem fra m kuldet..birthe har beholdt den der hedder
milo,
> han tegner ret godt.

Ja Milo var den ene af de to fra M kuldet.

> [...]
> billede af ham, rent tilfældigt på nettet, ham måtte jeg have en hvalp
> fra...GG! han er nu ved at være gammel, og tyk!..sig det ikke til

He he vi siger ikke noget. Øh hvordan skal jeg sige det. Man skal feje for
egen dør først Men ok Gizmos former skyldes den medicin han får. Han er
blevet rigtig madglad.

> [...]
jeg
> ud fra? er i på udkik??
> jeg kan ikke huske hvad faderen til M kuldet hedder, men han er nu også

Jeg har heller ikke hørt om ham før. Men syntes ejeren talte dansk. Kirsten
Jensen hedder ejeren får jeg lige at vide. Hmm det siger ikke mig noget.

> jeg skal starte op igen til træning med begge lømler i morgen, emma på
> unghundehold og loui på øvede, desuden har jeg meldt loui til agility, han
> synes at det er hammersjovt..(-;

Dejligt. Ja en boxer kan jo smile . Vi har en lille agility bane på
pladsen Gizmo gider også godt, men er ikke oppe at køre over det.
En ting kan få Gizmo fuldstændigt op på dupperne og det er c-arbejde. Det
elsker han bare. Figuranten er hans bedste ven - vi har forsøgt at fortælle
ham at han har misforstået noget *GG*. Han åbner selv skabet inde i vores
klubhus og hiver ærmet ned fra knagen - det tager max 60 sek.

> [...]
er
> meget obs på et eller andet, så kan det komme op..det er sjovt synes jeg.

Hmm har umiddelbart aldrig hørt om det, men det kunne lyde som om han har
manglet noget. Feks vitaminer, mineraler etc.

Ja de ører de ører. Dingo ører kalder vi dem her i huset.

LN

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 13:03
Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 15:24

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bostobox.dk/
>
> LN
>
>-----------------------

ha, jeg skulle lige til at skrive det, da du nævnte Kirsten Jensen.. det er
Louis bedste ven, Murphys, opdrætter. han skal udstilles i Brøndby iøvrigt.
jeg er personligt ikke så meget for hendes opdræt, hun skyder lidt i øst og
vest synes jeg. hun har iøvrigt lige måtte aflive en tæve, pga. pludseligt
opdaget kræft i maven, og en anden måtte sendes hjemmefra pga. splid og
spektakel i flokken, så hun har vist kun 2 nu.
det er sjovt når de har deres lidenskaber, nu med gizmos ærme og
figuranten... desværre fungerer vores træning ikke særligt godt herovre,vi
er få boxere og vi deler plads og træner med rottweilerfolket, og jeg synes
at de er for hårdhændede, det er slet ikke mig at træne på den måde, og
meget prøveorienterede er de også. så det er sjældent at jeg er på pladsen.
men jeg træner andet steds, med en blandet hundeflok, som både jeg og loui
har fået meget ud af, han er meget motiveret og glad, og har et kanon
forhold til alle hunde, store som små, og det er lækkert!!. samme sted skal
jeg starte agility.

dingo øre...HA!...

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 17:37

> [...]
> opdaget kræft i maven, og en anden måtte sendes hjemmefra pga. splid og
> spektakel i flokken, så hun har vist kun 2 nu.

Ok kender hende ikke. Så hende for første gang i søndags.
Jeg ville selvfølgelig enten selv kende tæven eller kun have efter en tæve
jeg selv synes om.
Men lad os nu se. Da jeg var til udstilling i Bjerringbro for noget tid
siden var der også en vildt lækker hanhund fra Sverige. Han havde kupperede
ører og var tigerstribet. Nok den flotteste boxer jeg har set, hvis man kan
abstrahere fra ørerne - og selvfølgelig lige bortset og Gizmo og ups Louis
.

> [...]
> har fået meget ud af, han er meget motiveret og glad, og har et kanon
> forhold til alle hunde, store som små, og det er lækkert!!. samme sted

Det går rigtig godt hos os lige nu. I vinters var der ikke så stor
fremmøde(men det er lidt typisk)
Ellers er det lidt a la en stor familie. Der er babyboom i klubben lige nu
og vi hjælper alle hinanden. Ja vi er jo selv en af dem der har fået
familieforøgelse. Er der et barn der taber en sut er der fem til at samle
den op Og en del af os ses også privat. Der er virkelig hyggeligt, men
det er heller ikke så stor en klub. Vi har også et par andre racer der
træner der. Schæfer, labrador og rottweiler. Men det er primært boxere. Og
vi træner ikke så meget til prøve. Kun hvis der lige er nogen der skal til
prøve. Vi synes godt selv træningen kan blive lidt ensformig. Vi prøver at
varriere feks med arrangementer dvs svømmehal, orienteringsløb, fælles
gåture etc. Eller inkluderer træningen agilty, alm lydighed, c-arnbejde,
spor og ringtræning op til udstillinger. Men vi mangler lidt input til
lydigheden. Årsagen er nok også at det er min bedre halvdel der er træner og
han har været det i rigtigt mange år - så han er ved at køre lidt træt i
det. Man burde faktisk tage ud og besøge andre klubber for at få lidt nye
ideer.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 17:36

> [...]
> kan
> abstrahere fra ørerne - og selvfølgelig lige bortset og Gizmo og ups Louis
det skulle vel ikke være ham her?..ham faldt vi også for ved ishøj
udstillingen..han er meget stolt og statelig at se på.
Tenzing des Coutillieres
her er en tæve efter ham herovre, Antique, hun udstillede for første gang i
sommers og fik cert...total umulius i ringen, småfed og kedelig i pelsen,
men typemæssigt god. noget tændt efter min smag, men stolthede er der efter
faderen. han har da også en titelliste så lang..

Man burde faktisk tage ud og besøge andre klubber for at få lidt nye
> ideer.
>
> LN

----------------------

ja, det er godt med nyt input, og jeg tror at det er sundt at få en
gæstetræner ind i mellem, til at give et nyt pust.
men det lyder da til, at i har et kanon fællesskab i jeres klub, og det er
guld værd!.

vi ses da også tit privat herovre, dels med jævnlige gåture, til fælles
hygge/grill, eller hvad det nu bliver til. men af aktive trænerne hunde, ja
det kan sørgeligt nok tælles på 2 fingre..
men det er helt klart træningsindholdet der skræmmer folk væk.
der skal være lidt for enhver, og ikke bare selvtræning, som det oftest er.
det kan man gøre derhjemme, på marken ell. lign.
mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 19:37

> det skulle vel ikke være ham her?..ham faldt vi også for ved ishøj
> udstillingen..han er meget stolt og statelig at se på.
> Tenzing des Coutillieres

Mener ikke det var navnet, men kan ikke huske havd han hed. han far meget
stor og så også stolt og statelig ud, men var meget rolig og blid. Skulle
næsten se et billede af ham Tenzing. Men synes altså det var et andet navn.

> [...]
ja
> det kan sørgeligt nok tælles på 2 fingre..

Ok vi har to trænere. En til hvalpe/unghunde og en til de lidt mere trænede.
Derudover har vi to afløsere der er grønne endnu, men lige har været på
deres første kursus.
Ved faktisk ikke lige hvor mange aktive der er nu sådan helt præcist.
Omkring 20 jeg skyde på. Men hver hund har som regel hele familien med
Det er ikke alle 20 hunde der kommer hver gang.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 20:19

han står i databasen, jeg kan ikke linke direkte, som jeg troede, men prøv,
det er godt nok et ringe billede der er, men man kan se hvem han er... og
han er svensk, hollandsk afstamning? mener jeg.
mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 20:31

> [...]
> prøv, det er godt nok et ringe billede der er, men man kan se hvem han
> er... og han er svensk, hollandsk afstamning? mener jeg.

prøv her, han står under avlshanner..ohh hvor er jeg dog dugtig (-;
http://www.boxerklubben.nu/

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 21:07

> [...]
> det er godt nok et ringe billede der er, men man kan se hvem han er... og
> han er svensk, hollandsk afstamning? mener jeg.

Det kunne altså godt ligne, men jeg mindes ikke han var så mørk og navnet
syntes jeg heller ikke var det. Men det kan godt være jeg husker forkert for
lækker er han i hvertfald ham Tenzing.

Hvis vi skal have ny hund på et tidspunt synes jeg det ville være lidt
lækkert at få noget nyt blod til landet

Men nu må vi se manden vil ikke have hund igen siger han. Han er simpelthen
så knyttet til Gizmo - tror ikke han kan forestille sig nogen anden hund. Og
han har altså haft boxer før ham, men Gizmo har indtaget en helt speciel
plads.

Du kan også se Gizmo på databasen. Der er kun en med dette navn.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 06-09-05 06:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis vi skal have ny hund på et tidspunt synes jeg det ville være lidt
> lækkert at få noget nyt blod til landet
> --------------------------

det ville da være en god ide! (-;

> [...]
> Og
> han har altså haft boxer før ham, men Gizmo har indtaget en helt speciel

kender det godt, min første boxer er og bliver nok den bedste hund jeg
nogensinde har haft, han var grim, helkuperet, men med det mest fantastiske
sind, en rigtig kammerat, som jeg kunne kommunikere med ved blot at bruge
blikket, fedt.
vi talte da også meget om at få en anden race, da vi skulle have nr. 3,bla.
mastiff, men jeg må ærligt indrømme, at jeg kan ikke finde en anden race,
som passer så godt ind i mine kriterier for en hund... så boxer er og bliver
det.
--------
> Du kan også se Gizmo på databasen. Der er kun en med dette navn.
>
> LN
>
>han er lækker, synes jeg!.. gode farver.
mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 06-09-05 09:53

> [...]
> mastiff, men jeg må ærligt indrømme, at jeg kan ikke finde en anden race,
> som passer så godt ind i mine kriterier for en hund... så boxer er og

En mastiff er også en lækker hund men Bull mastiff er nok mere mig. En
Mastiff er lige en tand for stor
Vi svømmer nogen gange med Gizmo i Viborg, hvor der er hundesvømmebad. Der
har de 5 mastiffer. De har nogen gange dem alle med i bilen. Kunne ikke lade
være at svare at så fik de da automatisk det lange lys på hele tiden he he.
De er kæmpe store.

Nej her viger vi heller ikke fra Boxeren. Tror jeg da. Kan jo kun tale for
mig selv.

> mvh. marie

Ja han har en lækker dyb rød farve som også altid bliver kommenteret når vi
er ude. Han har faktisk ikke et eneste gråt hår selv om han er over 8 år.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 06-09-05 09:51

> [...]
> lade
> være at svare at så fik de da automatisk det lange lys på hele tiden he
--------------------------------

store og godmodige, nok lige for dvaske til mit temperement..jeg kan nu godt
lide den gejst der er hos boxeren. GG..kan lige se det med 300 kg hund i en
bil...hold da fest!. bulleren er ikke lige mig, efter dem jeg nu har mødt,
det mangler ligesom noget..
det lyder som en rigtig god ting med svømningen til gizmo, har i altid gjort
det, eller er det i forbindelse med hans sygdom at i er begyndt?
> [...]
> vi
> er ude. Han har faktisk ikke et eneste gråt hår selv om han er over 8 år.

der er også stor forskel på den røde farve, ligefra den kedelige leverpostej
til en smuk nærmest mahognifarvet dyb rød.
det er flot at han holder så fint på farven, det ser man ikke så tit. især
min første, som også var tigret, han var da grå om næsen da jeg overtog ham
som 4 årig... og var MEGET grå da han blev aflivet som 12 årig.

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 06-09-05 12:01

> det lyder som en rigtig god ting med svømningen til gizmo, har i altid
gjort
> det, eller er det i forbindelse med hans sygdom at i er begyndt?

Nej vi har svømmet med ham i nogle år nu. Det er ikke så ofte vi er afsted.
Der er alligevel et stykke vej at køre.
Vi er også afsted med hele hundeklubben en eller to gange om året.
Boxere er altså sjældent de fødte svømmere. Vi troede Gizmo var god for han
elsker at svømme ved havet, men det der var altså noget andet. De første to
gange vi var afsted sprøjtede han så meget, så han ikke var at se. Vi havde
kamera med men der var ikke andet ens skum og sprøjt. Men man er vel en
boxer så det kan lidt legetøj i vandet få bugt med og så kunne du tro han
kunne svømme

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 06-09-05 12:05

> [...]
> kamera med men der var ikke andet ens skum og sprøjt. Men man er vel en
> boxer så det kan lidt legetøj i vandet få bugt med og så kunne du tro han

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!

Fra : Henrik

Dato : 06-09-05 10:21

On Tue, 6 Sep 2005 10:53:17 +0200, "Mus" <Bastian@sol.dk> wrote:

>Nej her viger vi heller ikke fra Boxeren. Tror jeg da.

Du kunne evt. kigge efter en Amerikansk Bulldog næste gang, dem er vi
faldet for.

Vores kan beskues her: www.barkentin.com

Mvh
Henrik

Fra : fam. Ager

Dato : 06-09-05 10:42

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 6 Sep 2005 10:53:17 +0200, "Mus" > Du kunne evt. kigge efter en
> Amerikansk Bulldog næste gang, dem er vi
> faldet for.
>
> Vores kan beskues her: www.barkentin.com
>
> Mvh
> Henrik
-----------------------------

jo, am.bullen er også fin, den har jeg også luret på, men jeg synes at der
er alt for stor forskel på de forskellige typer, også sindet. det er ligesom
at der ikke er "hold nok" på racen endnu.
boxeren ved du hvad du får, selvfølgelig er der også "afhoppere" ifølge
racestandarden, men går du efter gode linjer og en god opdrætter, går du
ikke galt i byen.
men jeg kender da et par stykker, af am. bullen, den ene er fantastisk!, sød
sjov og smuk synes jeg, den anden er en værre bandit, slagsbroder. det har
selvfølgelig også noget at sige med hvem der har sådan en hund, og hvordan
den opdrages, opdrættet, linjerne osv..
man skal ihvertfald se sig for med am. bullen.

mvh. marie

Fra : Henrik

Dato : 06-09-05 11:46

On Tue, 6 Sep 2005 11:42:00 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>man skal ihvertfald se sig for med am. bullen.

Helt sikkert, det er jo en stor hund.

Mvh
Henrik

Fra : Mus

Dato : 06-09-05 12:15

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne evt. kigge efter en Amerikansk Bulldog næste gang, dem er vi
> [...]

Yep en Amerikansk Bulldog er også en lækker hund.
Vi kender selv nogen der har en, Ozzy hedder han. Han er noget af det
rareste. Men ifølge dem skiller han sig lidt ud når de er på ustillinger -
der er en del bøller blandt(desværre også blandt ejerne). Og det kan være
svært at finde en med det rette sind. Ved ikke om det stemmer - det er bare
deres erfarring. Men synes det er en lækker race. Og jeg har personligt kun
mødt søde hunde af denne race, så det afskrækker ikke mig.

Men går det efter mig holder vi os altså til boxeren. Det er altså bare min
race. Ved ikke med manden. Et eller andet sted tror jeg godt han vil have
lidt mere udfordring. Nu har han trænet boxere i mange år, så der er ikke så
meget udfordring i det. På den anden side siger han at han ikke orker alt
det arbejde igen at det er så lækkert med en gammel velopdragen hund. Nu må
vi se. Indtil videre har vi jo heldigvis stadif Gizmo og vi har også lige
fået en lille datter(5 mdr) så der skal nok gå lidt tid. Men har svært ved
at forestille mig os uden hund.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 15:40

> har du iøvrigt hørt om at næsen kan ændre farve?

Hvis hunden har en lys(ere) næse, kan næsen godt skifte farve. Vores
labrador Buffy`s snude, var helt sort om sommeren og helt lyserød om
vinteren.

Det hedder vel egenglig snude, når vi taler om hunde ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 16:19

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinteren.
>
> Det hedder vel egenglig snude, når vi taler om hunde ?

GGG!..det er fordi en boxer har et ansigt, ikke et hundehoved...(-;
hmm jeg har bare aldrig set det før, men det vil vise sig til vinter!
ved du hvad det er der gør det?
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 16:47

> GGG!..det er fordi en boxer har et ansigt, ikke et hundehoved...(-;

Ja, det kan der jo være noget om.

> hmm jeg har bare aldrig set det før, men det vil vise sig til vinter!
> ved du hvad det er der gør det?

Det er så vidt jeg husker solen, der får ( farve)pigmentet mere frem om
sommeren, og så lysner det igen om vinteren- akkurat ligesom vores hud
reagerer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Mus

Dato : 05-09-05 17:20

> GGG!..det er fordi en boxer har et ansigt, ikke et hundehoved...(-;

))))) Nemlig

LN