Brevsprække og hund
Fra : Claus

Dato : 04-09-05 19:29

Det er sjældent,- men det kan ske at vores hvalp gnaver lidt i posten når
den kommer ind af brevsprækken. Dette er vel og mærke kun når han er alene
hjemme, vores gamle hund rører det ikke. Han bider normalt ikke i ting når
han er alene hjemme, begge hund er dog meget sure på posten. Den mindste
mener åbentbart at det skal gå ud over breve og pakker. vi forsøger at tager
hans opmærksomhed med noget andet når vi er hjemme, men det er vi jo ikke
altid. Hvad kan vi gøre for at stoppe det?

Vi eftersøger hjælp tilat få ham til at holde op.....

Og evt akut praktisk hjælp i form af en kurv eller noget til at gribe posten
findes det??

--
Med Venlig Hilsen

Claus og Mette.

Fra : fam. Ager

Dato : 04-09-05 19:35

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi eftersøger hjælp tilat få ham til at holde op.....
>
> Og evt akut praktisk hjælp i form af en kurv eller noget til at gribe

GGGGG!....klassiker... jeg har ingen aning om hvad du kan gøre når du ikke
er hjemme...
men at du stopper ham i det når du er hjemme, er nok den eneste mulighed, og
så håbe på
at han "husker" det når han er alene...
jeg har da set sådanne kurve til at montere indenfor, så posten fanges deri,
men hvor du kan
finde sådan en, ved jeg ikke, hvad med byggemarkeder? evt. konstruere en
selv af noget kraftigt
net/et stykke havehegn?..
jeg går ud fra, at der ikke er mulighed for at sætte en rigtig postkasse òp?

mvh. marie

Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-09-05 19:44

> Og evt akut praktisk hjælp i form af en kurv eller noget til at gribe

Hej!

Hæng da bare en cykel kurv op! Bare tænk på, at hvad end du finder på, så
lav det med en god brede, for ellers er det skide svært af få posten i....
Jeg er selv postbud og HADER de nye smarte postkasser og andet hurlumhej,
som er så smalt bare fordi det er smart! Det er skide svært at få posten
i...... ;0) Så skænk en tanke til din post, når du finder en løsning!

Heidi

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 05-09-05 09:54

En ven af mig havde en stor hund, der hed Zita. God og rar og lidt stille
hund. Når Zita havde været alene hjemme var det sikkert som "amen i kirken"
at hans post lå i Zita's kurv, når han kom hjem. Hun havde ikke ødelagt det
eller noget, bare hentet posten og lagt det i sin kurv. Men så fik hun
hvalpe og min ven beholdt een af hvalpene, da de var salgsklar. Hvalpen kom
til at hedde Betty.

Da Betty var godt 1½ år kunne hun ikke stå for den sjove leg med posten.
Nu var det sådan at når Thomas (Min ven) kom hjem, så lå posten ikke længere
pænt i Zita's kurv, men var spredt til konfetti over hele lejligheden.

Så Thomas købte en tæt masket kurv, som han hængte op lige under
brevsprækken. Så nu kunne hundene ikke nå hans post mere......troede han.
For det skete igen og igen at han kom hjem og havde konfetti i hele huset.
Og han kunne ikke forstå hvorfor. Kurven var som sagt tætmasket, og smal
foroven, så hundene ikke kunne stikke hovedet derned og hente posten op.
Det undrede ham meget, hvordan hundene havde fået fat i posten.

Indtil en dag, hvor han arbejdede hjemme. Han havde åbenbart været så
stille, at hundene havde glemt at han var der. Da Thomas kunne høre
postbudet i opgangen, så han Zita rejse sig fra sin kurv og luske ud i
entreen, hvor hun lagde hovedet på kurven, og da postbudet stak posten ind
gennem brevsprækken, stak han den faktisk direkte i munden på Zita. Som så
luntede ind til sin kurv, hvor den forventningsfulde Betty ventede *G*

VH Pernille

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-05 10:13

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennem brevsprækken, stak han den faktisk direkte i munden på Zita. Som så
> luntede ind til sin kurv, hvor den forventningsfulde Betty ventede *G*

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!
hermed kåret til formiddagens griner.....herligt!

mvh. marie

Fra : Ralph

Dato : 04-09-05 22:43

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er sjældent,- men det kan ske at vores hvalp gnaver lidt i posten når
> den kommer ind af brevsprækken. Dette er vel og mærke kun når han er alene

Har I tænkt.........

1) Skru en postkasse på døren over brevsprækken - dobbeltklæbende tape en
løsning hvis I bor til leje og ikke vil ødelægge døren.

2) Lås døren ud til gangen - koster måske en krog.

3) Postboks, hvis 1 og 2 ikke er løsninger.

4) Opdragelse, næppe hvis I ikke er hjemme når det sker.

--
venligst
Ralph