L2TP eller IPsec klient?
Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-06-01 15:28

Jeg skal have koblet nogle klienter på en VPN-gateway, der understøtter
L2TP og IPsec (men ikke PPTP).
Klienterne inkluderer Windows 95/98 maskiner, så jeg søger noget
klientsoftware, der kan køre på disse platforme. Alle forslag og
erfaringer er velkomne.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Ulrik Engell

Dato : 06-06-01 17:47

Jeg har nogle klienter som kan køre IPSec fra Intel/Shiva
Var det noget ?

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 06-06-01 20:05

> Jeg skal have koblet nogle klienter på en VPN-gateway, der understøtter
> L2TP og IPsec (men ikke PPTP).

Hvilken VPN-Gateway bruger du ? producent / version ?

--
Gorm Jorgensen - UB++++
http://www.area51.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-01 22:12

On Wed, 06 Jun 2001 16:27:40 +0200, Jonathan Stein
<jstein@image.dk> wrote:

> [...]
> Klienterne inkluderer Windows 95/98 maskiner, så jeg søger noget
> klientsoftware, der kan køre på disse platforme.

De fleste VPN-boxe har enten egen klient-software eller en anbe-
faling mht. hvilken IPSec-software man skal bruge, dvs. klienter
som producenten har testet og funder OK med den pågældende box.

Hvilken box er der tale om?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-06-01 13:30

Jonathan Stein wrote:

> [...]
> Klienterne inkluderer Windows 95/98 maskiner, så jeg søger noget
> klientsoftware, der kan køre på disse platforme. Alle forslag og

Tak for jeres svar indtil videre. Eksperimenterne sker p.t. med en Allied
Telesyn CentreCOM AR320S - en ret billig statefull inspection firewall med
VPN faciliteter.
Allied har lovet en softwareklient, men kan ikke levere den endnu. Da jeg
ikke har prøvet gatewayen i rigtig drift, ville jeg også helst have en
standard-klient, så vi ikke skal skifte software på pilotprojekt
maskinerne, hvis vi senere skifter gateway.

M.v.h.

Jonathan