Frederik
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 12:20

Jeg har en lillle blanding af fox terrier og papilon...
Han er 7 md, og en virkelig sød og kærlig hund....
Men men men, han er ikke renlig.. Vi træner og træner, men intet hjælper..
Hver morgen vågner jeg til flere tissesøer, osv...
Han gnaver ikke noget i stykker, han er efterhånden godt opdraget, kan
næsten gå med ham uden snor, han spiser godt, og altid veloplagt...
Den sidste tur han er ude på er kl 23-23,30. Og den første kl 6,00.
Da han var helt lille var jeg ude om natten, og der var altid gevinst..
Det skal lige siges han er aldrig alene hjemme, en sjælden gang, en time
eller to...
Er der nogle der har et godt forslag, er det bare mig der ikke forstår min
hund..
Med venlig hilsen Ronja

Fra : driver

Dato : 30-08-05 12:34

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
> [...]
> eller to...
> Er der nogle der har et godt forslag, er det bare mig der ikke forstår min
Køb en transportkasse, feks en Kennel Cab størrelse 1 eller 2, afhængig af
hvor stor han er, og lad ham overnatte i den. De første aftener vil han nok
gøre lidt vrøvl, men tag dig ikke af det. Jeg vil vædde på at han ikke
tisser i sin egen "rede". Luft ham inden sengetid, og straks om morgenen
igen. Du er så ovre problemet.
mvh
driver

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 11:39

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller to...
> Er der nogle der har et godt forslag, er det bare mig der ikke forstår min

Husk at lufte ham når han har sovet, leget, spist og drukket.

Måske du stadig skal ud med ham en enkelt gange om natten endnu. Og ros ham
godt, men skæld ham ikke ud når det går galt.

LN

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-05 13:19

Kom en tur forbi min butik og køb et bur, så skal jeg instruer dig i hvordan
den bruges.
Du er ikke den første med dette problem.
www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Anita

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 12:42

"Anita Andersen" <Great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvordan
> den bruges.
> Du er ikke den første med dette problem.

Lige et lille tip. Dette er ikke en markedsgruppe. Vil du sælge, må du nok
hellere reklamere i dk.marked.privat.dyr

Personligt er jeg ligeglad, men ved det ikke er velanset her.

LN

Fra : John P

Dato : 30-08-05 14:41

Mus skriblede bla:

> Lige et lille tip. Dette er ikke en markedsgruppe. Vil du sælge, må
> du nok hellere reklamere i dk.marked.privat.dyr
>
> Personligt er jeg ligeglad, men ved det ikke er velanset her.

Tror jeg de er ligeglade med herinde.
Det var da det svar jeg fik de par gange jeg gjorde opmærksom på det.

--

Mvh.John

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-05 15:58

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse >
> Lige et lille tip. Dette er ikke en markedsgruppe. Vil du sælge, må du nok
> hellere reklamere i dk.marked.privat.dyr
>
> Personligt er jeg ligeglad, men ved det ikke er velanset her.
>
> LN

Nu blev der jo spurgt i den overlæggende gruppe om hvor en sådan bur kunne
købes, og så lage jeg den ind under begge spørgsmål hvor dette kunne være en
hjælp.

Der er jo også en del andre der reklamer med at de har hvalpe til salg o.l.
så hvis i vil lege politi så må i for min skyld gerne det, der er nok at gå
igang med

Vh
Søren
www.torsted-hundepension.dk
Salg af billig foder & tilbehør til hunde.
Stue opdræt af Grand Danois & Toy Pudel.

Fra : Mus

Dato : 30-08-05 20:15

> [...]

> www.torsted-hundepension.dk
> Salg af billig foder & tilbehør til hunde.
> Stue opdræt af Grand Danois & Toy Pudel.

Nu skrev jeg jo også at jeg personligt var ligeglad.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 17:15

Rigtig mange tak Anita...
Og lige med hensyn til "reklame", Finder vi andre, uerfarne hundeejere jo
aldrig ud af tingene, hvis ikke andre med velmente gode råd, kan hjælpe...
Det var da bare fedt at jeg ved hvor og hvordan, jeg kan købe/ bruge en
transport kasse...
Jeg er ny her, og jargonen er mange gange lidt emsig..
Det er bestemt ikke for at være negativ, men helt ærlig...
Mange venlige hilsner Ronja

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-05 18:02

> [...]
> Det var da bare fedt at jeg ved hvor og hvordan, jeg kan købe/ bruge en

Jeg syntes da det er fine råd som du fik med transport buret, nøjagtig det
vi selv anbefaler vores kunder som har alene hjemme problemer, metoden er
også effektiv hvis hunden ikke er renlig.
Du kan sikkert finde en transport bur mange andre steder og den billigste er
nok i Harald Nyborg jeg ved ikke om de har forskellige størrelser og
kvalliteten af buret kender jeg ikke noget til.

> Jeg er ny her, og jargonen er mange gange lidt emsig..

Ja emsige folk er der sku nok af herinde

Fra : John P

Dato : 30-08-05 18:04

n skriblede bla:

> Ja emsige folk er der sku nok af herinde

Nå det er blot et par stykker.
Resten er nu vældig flinke

--

Mvh.John

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 20:25

John P wrote:
> Resten er nu vældig flinke

Jeg føler mig straks truffet

/Jens

Fra : John P

Dato : 30-08-05 20:33

pwh skriblede bla:

> Jeg føler mig straks truffet

Nej da Jens du er da en af flinke

Men pas på du er ude med riven ind i mellem og så kommer de farende og
kalder dig det samme som mig

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 20:51

> Nej da Jens du er da en af flinke

Jamen det var også sådan jeg valgte at læse det

> Men pas på du er ude med riven ind i mellem og så kommer de farende og
> kalder dig det samme som mig

Hmm, hvornår er jeg da det, jeg kan da forbedre mig hvis jeg er for emsig.
Det eneste jeg kan mindes jeg slår på til tider er hvordan man quoter
nogenlunde korrekt.
Jeg kører da heller ikke selv altid helt "efter bogen" mht at værer On-Topic,
så får man lidt skældud og tager det med som en oplevelse

/Jens (som alt i alt synes gruppen er hyggelig)

Fra : John P

Dato : 30-08-05 20:59

pwh skriblede bla:

> Hmm, hvornår er jeg da det, jeg kan da forbedre mig hvis jeg er for
> emsig. Det eneste jeg kan mindes jeg slår på til tider er hvordan man
> quoter nogenlunde korrekt.

Det er nok en af slemmeste grupper denne her med hensyn til netop dette:
topposting, salg osv

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-08-05 21:07

John P wrote:
> pwh skriblede bla:

> Det er nok en af slemmeste grupper denne her med hensyn til netop
> dette: topposting, salg osv

Det har du ret i, og i de par andre grupper jeg kommer i bliver der slået
ret hårdt ned på det med det samme.
Salgsannoncer synes jeg ikke vi har så mange af at det er belastende,
og de er da meget spændende at følge som regel
Men topposting kan irrerterer mig grænseløst når folk stædigt bliver
ved med det når man venligt har vist vejen frem.
På det punkt er vi nok en af de førende grupper på usenet, man skal
fandeme ikke komme og fortælle folk hvordan de skal Quote

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-05 09:50

> Jeg føler mig straks truffet
>
> /Jens

Det har du også rigtigt god grund til ))))) Din Gnavpot.

M.V.H.....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 31-08-05 10:59

On Tue, 30 Aug 2005 21:25:03 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg føler mig straks truffet

Nul, lille Jens! du hører garanteret til den "anden" kategori!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 30-08-05 20:38

> [...]
> er nok i Harald Nyborg jeg ved ikke om de har forskellige størrelser og
> kvalliteten af buret kender jeg ikke noget til.

kvaliteten er ikke for god...og de er heller ikke særlig store.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-05 22:14

Jeg var i Harrald Nyborg, (jeg ved godt vi ikke må bruge reklame)
.......Billig lo... så i morgen, kører jeg til vores lokale dyre shop...
Sikkert dyrer, men jeg er parart til alt lige nu...
Skal buret ikke være så stort, at der skal være plads til at han kan slå en
koldbøtte. Kunne ikke forklare det bedere.. Og skal jeg bare lade ham pive,
hele natten..
Hvor skal jeg stille ham. Er det dumt at stille ham ved siden af vores
seng...
Det var rigtig mange spørgsmål, håber i bære over med mig.... Ellers rigtig
mange tak, det lyder jo som en rigtig god ide.... Hilsen hende den
uvidnende...

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-08-05 22:38

> Hvor skal jeg stille ham. Er det dumt at stille ham ved siden af vores
> seng...

Du skal stille buret der hvor du mener den skal opholde sig når du ikke er
hjemme, du skal ikke flytte rundt på den da det måske vil gørre din hund
mere utryg.
Hvis du har muligheder for det så start med korter perioder og gradvis
forlænge det. og husk at buret skal være så stort at den sagtens kan vende
sig i den (heller lidt for stor som lidt for lille)

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 13:04

Hejsa Søren .....Nu er buret købt, og da jeg kom hjem, stillede jeg det i et
hjørne i den lille gang der fører ind til vores soveværelse.... Jeg ville
lægge frederiks tæppe ind, men hunden er der allerede....
Nu har han sovet der næsten hele dagen, han er ikke til da drive ud....
Føler han sig i "helle" når han ligger der?..
Han har en lille bamse, den har han også taget med..
Det er da for sødt....ss...
Du skal virkelig ha rigtig mange tak...
Det kan være det har reddet mine gulve, osv...
Knus Rikke...

Fra : Anita Andersen

Dato : 31-08-05 13:26

> [...]
> Det er da for sødt....ss...
> Du skal virkelig ha rigtig mange tak...
> Det kan være det har reddet mine gulve, osv...

Hej Rikke
Ja han føler buret som en hule, og som sit helt eget private sted
Det var ikke for at fornærme dig at jeg skrev at jeg ville hjælpe dig med
instruer dig i burets brug, men vi har jævnlig kunder, som har alene hjemme
problemer af den ene eller den anden art. Og det er ikke lige gyldig hvordan
buret bruges i de forskellige situationer.
Det er ikke til at skrive alle eksempler ned, da det afhænger af den enkle
hund, og det er ikke alle forhandler der ved dette.
Mvh
Anita

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 16:08

"
Hejsa Anita...
Jamen jeg tog ikke det du fortalte om buret som en fornærmelse....
Jeg er lykkelig for det fine råd, jeg fik af jer...
Og jeg tror virkelig det lige er det der skal til....
Nu har Frederik været ude på en lang tur, og vi har slået græs og revet hæk
sammen, så der er ikke noget at sige til at han er træt... Det første han
gør, lige lidt at drikke, og ind i buret.....
Det er bare vild dejligt, det er gået så godt, indtil viddere..
Er meget ked af hvis der har været en misforståelse, det har aldrig været
meningen...
Mange venlige hilsner Rikke

Fra : x Vuf x

Dato : 02-09-05 12:05

On Wed, 31 Aug 2005 14:25:47 +0200, "Anita Andersen" wrote:

> [...]

Ja så absolut!

Åhh hvor nuser...

>Ja han føler buret som en hule, og som sit helt eget private sted

Gudfader bevar's...jeg er enig med Søren...

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : x Vuf x

Dato : 02-09-05 11:59

On Tue, 30 Aug 2005 19:02:24 +0200, "Anita Andersen" wrote:
>"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> skrev...

Det var da vist Søren, der skrev...

Transport- og udstillingskasser/bure kan købes i alle
dyreforretninger.

>Du kan sikkert finde en transport bur mange andre steder
>og den billigste er nok i Harald Nyborg jeg ved ikke om
>de har forskellige størrelser og kvalliteten af buret
>kender jeg ikke noget til.

De kasser/bure de har I Harald Nyborg, er nøjagtigt de samme,
som du kan købe alle steder! Og ja, de har i flere størrelser.

>Ja emsige folk er der sku nok af herinde

Selverkendelse er en god ting!

Har du andre hunde end den lille han?
Eller lugter der af en tidligere hunhund?