Råd omkring salg af hvalpe søges
Fra : Kim2000

Dato : 23-08-05 23:25

Annonceteksten lyder som følger, nedenunder kommer spørgsmålene til
teksten.

annoncetekst:

Hvalpe sælges

Far Bamse: Labrador og Sanktsbernhardshund, 1 år gammel

Mor Molly: Schæfer og gravhundsblanding, 3 år gammel

Der er syv hvalpe, 4 piger og 3 drenge. De er født den 1. august og kan
tidligst afhentes 1. oktober.
Det er bedst for hvalpene - og i længden for dig - at de først tages fra
moderen efter 10 uger.
Efter 10 uger er der også en god chance for du får en renlig hund.

Hvalpene opdrages indendørs, er van til katte og børn.

Du er velkommen til at komme forbi og se dem an og udvælge netop din
hvalp.

Prisen er 1000 kroner pr./stk.
Du lægger halvdelen ved bestilling.
Hvalpen er chipmærket og vaccineret, når du afhenter den.

Du kan finde billeder og video på www.damat.dk (det grønne felt)

Annoncetekst slut

Spørgsmålene er:

1) Er det realistisk at få den pris for netop disse hvalpe? Vac. og chip
løber vel op i de første 4-500 kroner pr. styk(?)

2) Skal man vide mere om mor og far?

3) Hvad skal jeg spørge købere om for at få nogenlunde vished for
hvalpene får gode hjem?

4) Jeg vil sætte dem til salg i den blå avis og på nogle opslagstavler,
andre steder der kan være en ide?

mvh
Kim

Computerblad, tegneserier, litteratur - altsammen gratis.
www.damat.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 24-08-05 08:19

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prisen er 1000 kroner pr./stk.
> Du lægger halvdelen ved bestilling.
> Hvalpen er chipmærket og vaccineret, når du afhenter den.

Normalt kommer hvalpene til deres nye hjem når de er fyldt 8 uger.
Det er ikke helt lige gyldig hvornår bla. forde den vigtige prægnings
periode ligger her.

> 1) Er det realistisk at få den pris for netop disse hvalpe? Vac. og chip
> løber vel op i de første 4-500 kroner pr. styk(?)

Det koster nok lidt mere, men prøv at ringe til en Dyrlæge og spørg hvad det
koster samlet for et kuld på 7 hvalpe.ring evt. til flere for der kan godt
være forskæl på prisen.
Jeg syntes at en hundehvalp bør koste mindst 2000kr og det forde at det gør
at hvalpe køber tænker mere over hvad det indebær at få hund. end hvis man
fks. kun skal give 500-1000kr. Det ej jo ikke bare et stykke legetøj man
anskaffer sig, men en ven de næste 8-16år og det må gerne koste lidt

> 2) Skal man vide mere om mor og far?

Jeg anbefale altid hvalpe køber at se forældre dyrerne.

> 3) Hvad skal jeg spørge købere om for at få nogenlunde vished for hvalpene
> får gode hjem?

Den kan være svær at svare på, for selv dem som virker og lyder som om de
har forstand på hund, kan være der hvor hunden for de dårligste vilkår.
Men spørg dig frem og dan dig et indtryk af pågældene og hvad de vil med
hunden, hvor den skal opholde sig vil de gå til træning o.s.v.
Kan være at andre i forumet har nogle gode råd ?

> 4) Jeg vil sætte dem til salg i den blå avis og på nogle opslagstavler,
> andre steder der kan være en ide?

http://www.dyrenettet.dk/

mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 24-08-05 12:41

Anita Andersen wrote:
> [...]
> end hvis man fks. kun skal give 500-1000kr. Det ej jo ikke bare et
> stykke legetøj man anskaffer sig, men en ven de næste 8-16år og det

I en perfekt verden burde det også værer sådan, men Kim bor jo i Jylland,
og der er priserne på blandingshunde helt i bund. Så hvis han sætter dem for
højt risikerer han bare at brænde inde med 7 hvalpe.
Jeg tror de 1000kr er meget realistisk ovre i det sorte Jylland, jeg gav selv
ca 3000kr for hver af mine Labblandinger her på Sjælland, men priserne
ligger som sagt også meget højere herovre på djævleøen

/Jens

Fra : Holm

Dato : 24-08-05 19:50

> [...]
> ca 3000kr for hver af mine Labblandinger her på Sjælland, men priserne
> ligger som sagt også meget højere herovre på djævleøen

Nåååå!!!! Jens!!!
NU KAN JEG GODT SIGE DIG (lol)...at vi Jyder sagtens kan hamle op med jer
(og vi vinder Robinson)))
Jeg havde 8 sunde hvalpe blandings, og fik 2500,- for tæver og 2000,- for
hannerne.
Jeg lavede en attest på hver hvalp, fik dem alle sundhedschekket,
ormebehandlet og vaccineret, og fik alle købere til at skrive under på at de
ville kontakte mig hvis en hvalp af nød måtte aflives eller overdrages til
andre.
Nu efter 3 år har jeg stadig kontakt til dem alle, og de trives....desuden
blev en af hvalpene købt af et par herlige (så pyt da) københavnere))))))

(LOL) venligst
Holm...

Fra : pwh

Dato : 24-08-05 20:23

Holm wrote:

> [...]
> jer (og vi vinder Robinson)))
> Jeg havde 8 sunde hvalpe blandings, og fik 2500,- for tæver og 2000,-

Ok, godt ord igen
Du er garanteret en af de typer der kan sælge sand i Sahara
Jeg bedømmer det kun ud fra de priser jeg husker fra DBA da jeg skulle finde
et hvalpekuld, der syntes jeg at priserne i Jylland var påfaldene lavere end på Sjælland.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 24-08-05 21:36

> [...]
> man fks. kun skal give 500-1000kr. Det ej jo ikke bare et stykke
> legetøj man anskaffer sig, men en ven de næste 8-16år og det må gerne

Det har du ret i, men jeg vil nødig brænde inde med 3-4 af dem, og så
være nødt til at aflive dem (jeg kan jo ikke være 4-5 hunde), og mine
hvalpe er ikke ligefrem de mest racerene der findes

> Jeg anbefale altid hvalpe køber at se forældre dyrerne.

Desværre kan det ikke lade sig gøres. Det var min bofælles kæreste, der
lagde hund til - til trods for min fik p-piller (hmm) og det skete til
hendes store glæde, mens hun var hundesitter. Det skal ikke være nogen
hemmelighed at jeg er rasende over at det er sket, til trods for jeg
direkte havde sagt jeg ikke gad arbejdet, besværet og rodet med at komme
af med dem. Men nu er de her, og så er de da søde, må jeg indrømme, og
besværet er også begrænset indtil videre.

Anyway, min bofælle smed hende ud, og hun tog deres fælles hund med og
gik direkte op til dyrlægen og fik ham aflivet (nok lidt sådan en æv bæv
se jeg kan også såre dig reaktion). Man tror det er løgn, men nu har hun
ringet og spurgt om hun må købe en (og nej det må hun ikke). Hun har
naturligvis ikke været velkommen her siden.

mvh
Kim

Fra : pwh

Dato : 24-08-05 21:46

Kim2000 wrote:
> [...]
> har hun ringet og spurgt om hun må købe en (og nej det må hun ikke).
> Hun har naturligvis ikke været velkommen her siden.

Hold da helt kæft for en smatso,
hun skulle fandeme have nogle bøllebank

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-08-05 18:50

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

Vil bare ønske dig held og lykke med salget af hvalpene, kors hvor er de
dejligt, har nu set videoen et hav af gange.

Knus Bolette

Fra : Kim2000

Dato : 24-08-05 21:28

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:430cb363$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vil bare ønske dig held og lykke med salget af hvalpene, kors hvor er
> de dejligt, har nu set videoen et hav af gange.

Tak, de er godt også nuser, men desværre kan man jo ikke have 8 hunde

Fra : driver

Dato : 25-08-05 11:07

> 4) Jeg vil sætte dem til salg i den blå avis og på nogle opslagstavler,
> andre steder der kan være en ide?
>
> mvh
> Kim

Ja, du har jo også annonceret dem i denne gruppe !!!!!!!
mvh
driver

Fra : Charlotte

Dato : 25-08-05 14:48

Hejsa

Jeg vil mene selvom du bor i det sort Jylland så kan du sagnets tage 2000
kr. for dem.

Kan kun give Søren ret. Kommer selv fra Jylland.

Hilsen Charlotte