Køb af hvalp
Fra : Thomas Larsen

Dato : 20-08-05 12:35

hejsa.....

Jeg har en kammerat der overvejer at købe en golden retriever hvalp hos
kennel golden jive der ligger i haslev. Han har været dernede, men jeg
lovede ham at prøve og spørge herinde om der er nogen der har gode/dårlige
erfaringer med netop den kennel

Mvh Thomas L.

Fra : qfha

Dato : 20-08-05 13:52

Der er utallige gange advaret mod den kennel herinde og i andre
hundefora. Der har været politisag mod dem og deres forældre pga
misrøgt. Dette er ikke rygter, men har været vist i DR nyheder. De er
ekskluderet fra DKK pga misrøgt osv.

De har opdrættet under mange forskellige navne.

Hvis din ven skal købe en golden er der en hvalpeliste på golden
retrievers hjemmeside
http://www.goldenretriever.dk/
Hvalpelisten opdateres pr. 14. dag.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 20-08-05 17:53

Hmmm er der nogen steder man kan læse om det. evt om der er nogen der har
skrevet deres erfaringer på et forum O.l

Mvh Thomas L.

Fra : Kizzita

Dato : 21-08-05 15:06

On Sat, 20 Aug 2005 18:52:40 +0200, "Thomas Larsen"
<medieburner@gmail.com> wrote:

>Hmmm er der nogen steder man kan læse om det. evt om der er nogen der har
>skrevet deres erfaringer på et forum O.l
>
>Mvh Thomas L.

De driver også opdræt af Hovawarts under navnet Hof Joy. Mon et link
til TV2regionerne er nok?

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=3&Id=233233

Håber det er advarsel nok.

Mvh.
Lotte

Fra : Leyna

Dato : 21-08-05 16:54

On Sun, 21 Aug 2005 16:06:05 +0200, Kizzita
<lbh5045@<fjernes>hotmail.com> wrote:

>http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=3&Id=233233
>
>Håber det er advarsel nok.

Det påvirkede i hvert fald mig, og jeg fatter ikke hvordan en dyrlæge
overhovedet kan godkende sådan noget svineri.
Stakkels hunde!!!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Thomas Larsen

Dato : 21-08-05 18:44

> Det påvirkede i hvert fald mig, og jeg fatter ikke hvordan en dyrlæge
> overhovedet kan godkende sådan noget svineri.
> Stakkels hunde!!!

Det er advarsel nok..men der ligger en dybere historie bag mit indlæg,
derfor jeg trængte lidt på

Men tak for svar alle

Fra : Anita Andersen

Dato : 24-08-05 23:22

....... Ja det er undrende at dette godkendes af myndighederne, men det undre
mig sku også at der overhovedt er nogen som vil købe hund sådan et sted,
hvalpe køberne er sku medskyldig i at sådan noget kan foregå. (Der er et
ordsprog der lyder at "hæleren ikke er bedre en stjæleren")

1. Køb kun stueopdræt, kom evt. 1 time før aftalt idet mange kalder deres
opdræt for stueopdræt og henter så hvalpene ind lige før hvalpe køberne
kommer.
er det ikke stue opdræt så kør igen.

2. Kik forældre dyerne an, er de normale eller er de ikke.
Det er muligt at han hunden ikke kan ses hvis ikke det er deres egen, men
nægter de dig at se den / dem så kør din vej igen.

3. Køb aldrig hvalp fra kenneler som har for mange avls hunde, for her
drejer det sig kun om penge og ikke hundene.
(at definer mange kan jo være svært, men hvis det ikke virker som om alle
deres hunde ikke har det super godt og er tillidsfulde o.s.v.)
Men når der nævnes over 20-30 hunde så kan jeg næppe forestille mig noget
godt)

4. Køb aldrig en hvalp fra et sådan sted for at rede den lille hvalp, for så
er du medvirkende til at den slags fortsætter, for hvis der ingen køber er
så er der heller ingen sælger.
...... "Det er også køberens pligt at tænke selv"

5. Kik ikke for meget på prisen, giv gladligt nogrt ekstra for hvalpen hvis
det er gode forhåld de kommer fra det er trods alt en trofast ven du får i
mange år fremover.

Der kan sikkert findes flere punkter, men jeg tror nu overstående er de
vigtigste.

mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 26-08-05 10:21

On Thu, 25 Aug 2005 00:21:50 +0200, "Anita Andersen" wrote:

>1. Køb kun stueopdræt, kom evt. 1 time før aftalt idet mange
>kalder deres opdræt for stueopdræt og henter så hvalpene ind
>lige før hvalpe køberne kommer.
>er det ikke stue opdræt så kør igen.

Ja det er godt med dig! Kommer folk 1 time før her, så er jeg
i bad og skal forberede kaffe-/tebord, og så kan de sgu bli'
udenfor imens!

>4. Køb aldrig en hvalp fra et sådan sted for at rede den lille
>hvalp, for så er du medvirkende til at den slags fortsætter,
>for hvis der ingen køber er, så er der heller ingen sælger.

Dette kan ikke siges for tit!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : Anita Andersen

Dato : 26-08-05 12:01

> Ja det er godt med dig! Kommer folk 1 time før her, så er jeg
> i bad og skal forberede kaffe-/tebord, og så kan de sgu bli'
> udenfor imens!

Men tror du ikke jeg har lidt ret aligevel ? det er da pisse ireterende hvis
hvalpe køber kommer før det er aftalt men det er da en mulighed for at sikre
sig at det er stueopdræt.
PS. Du kunne jo evt. inviter dem med i bad, lidt adspredelse skader ikke
))

> Dette kan ikke siges for tit!

Hvor er det da dejligt at der er noget vi er enige om

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 26-08-05 12:47

x Vuf x wrote:

> Ja det er godt med dig! Kommer folk 1 time før her, så er jeg
> i bad og skal forberede kaffe-/tebord, og så kan de sgu bli'
> udenfor imens!

Pjat med dig Sonja, vi ved allesammen godt at det er fordi du
først skal hente hvalpene op fra din kolde, klamme, mørke kælder
og give dem et skud beroligene så de ikke virker for mishandlede

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-08-05 15:37

On Fri, 26 Aug 2005 13:46:44 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Pjat med dig Sonja, vi ved allesammen godt at det er fordi du
>først skal hente hvalpene op fra din kolde, klamme, mørke kælder
>og give dem et skud beroligene så de ikke virker for mishandlede

Hva'...? Hvornår har Sonja fået kæler under sit hus? Det var der da
ikke sidst jeg var dér!

Næeh du... Sonaj skal ha' jagte alle "sofapuderne" ud af sengen,
sofaen eller øvrige møbler så det ser ud som om de er velopdragne! *G*

Fra : pwh

Dato : 26-08-05 16:48

> Hva'...? Hvornår har Sonja fået kæler under sit hus? Det var der da
> ikke sidst jeg var dér!

Hvad, viste hun dig ikke "The dungeon"

> Næeh du... Sonaj skal ha' jagte alle "sofapuderne" ud af sengen,
> sofaen eller øvrige møbler så det ser ud som om de er velopdragne! *G*

Der er da alligevel ingen der tror på at man kan opdrage en Papillion

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 27-08-05 01:25

On Fri, 26 Aug 2005 17:48:00 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad, viste hun dig ikke "The dungeon"

Du drømmer. Så'n noget er der ikke plads til under dukkehuset!

>Der er da alligevel ingen der tror på at man kan opdrage en Papillion

Sikkert ikke, men en Papillon er yderst nem at opdrage! :-þ

Fra : Leyna

Dato : 27-08-05 06:22

On Sat, 27 Aug 2005 02:24:56 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Du drømmer. Så'n noget er der ikke plads til under dukkehuset!

hehe.. Måske du skulle få Jens til at grave den kælder for dig?!

>Sikkert ikke, men en Papillon er yderst nem at opdrage! :-þ

Så dine er bare snotforkælede... lige som mine?

Fra : x Vuf x

Dato : 28-08-05 13:56

On Sat, 27 Aug 2005 07:21:41 +0200, Leyna wrote:

>hehe.. Måske du skulle få Jens til at grave den kælder for dig?!

Orv ja...Så ku' jeg måske få plads til alle mine flyttekasser o.s.v.

>Så dine er bare snotforkælede... lige som mine?

Nej da. Mine lystrer til UG! <Host>

Fra : x Vuf x

Dato : 27-08-05 01:23

On Fri, 26 Aug 2005 16:37:19 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> [...]

>Næeh du... Sonaj skal ha' jagte alle "sofapuderne" ud af sengen,
>sofaen eller øvrige møbler så det ser ud som om de er velopdragne! *G*

<Schhh>...Du må sgi da ik' røbe mig!

Fra : x Vuf x

Dato : 27-08-05 01:21

>Pjat med dig Sonja, vi ved allesammen godt at det er fordi du
>først skal hente hvalpene op fra din kolde, klamme, mørke kælder
>og give dem et skud beroligene så de ikke virker for mishandlede

Hva'? Har du været ovre og grave kælder ud under mit hus???
Nu må du da lige styre dig du! ;-D

Fra : pwh

Dato : 27-08-05 08:16

> Hva'? Har du været ovre og grave kælder ud under mit hus???
> Nu må du da lige styre dig du! ;-D

Ok, det med kælderen passer måske ikke helt,
men du nægter åbenbart ikke at de bliver dopet inden fremvisning

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-08-05 13:58

On Sat, 27 Aug 2005 09:16:07 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ok, det med kælderen passer måske ikke helt,
>men du nægter åbenbart ikke at de bliver dopet inden fremvisning

Jeg læste skam godt, hvad du skrev, men da de ikke bli'r hevet
op fra en fugtig, mørk kælder, behøver de heller ikke beroliges! HA

Fra : pwh

Dato : 28-08-05 18:21

x Vuf x wrote:
> ! HA

Selv ! HA

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-08-05 22:52

On Sun, 28 Aug 2005 19:21:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Selv ! HA

Næ næ Jens; skal vi grine sammen, hedder det:
HA HA HA HA HA HA HA HA
Så må de andre holde for ørerne imens! ;-D

Fra : qfha

Dato : 20-08-05 19:52

Du kan evt. søge i kandu.dk.

Fra : x Vuf x

Dato : 20-08-05 21:58

On 20 Aug 2005 11:51:47 -0700, "qfha" wrote:

>Du kan evt. søge i kandu.dk.

Eller læse bøger om emnet på biblioteket.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 21-08-05 11:21

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Eller læse bøger om emnet på biblioteket.

Har du læst hvad det går ud på det her ??
Jeg kan ikke læse bøger om en kennel som eftersigende har fået dårlig
karakter.

Jeg søger information om kennel golden jive der ligger i haslev ?

Fra : Mikael

Dato : 21-08-05 11:27

Jeg ved at der var noget i fjernsynet engang, og det var et meget skidt
sted!
Prøv og se om du kan finde noget på DR´s hjemmeside...

Winnie
PS: Hvorfor så interesseret når nu så mange siger det er et skidt sted at
kobe hund?
Der findes SÅ mange gode kennler med golden?

Fra : x Vuf x

Dato : 22-08-05 23:15

On Sun, 21 Aug 2005 12:20:58 +0200, "Thomas Larsen" wrote:
> [...]

>Jeg kan ikke læse bøger om en kennel som efter
>sigende har fået dårlig karakter.
>Jeg søger information om kennel golden jive

Næ, det var noget andet, jeg svarede på...
Det må du undskylde.