klippet hund
Fra : Birgit

Dato : 14-08-05 23:06

Hej gruppe

Efter ferien hentede vi vores hund på pensionen.

Den var blevet barberet helt korthåret, selv om den faktisk er en meget
langhåret hund! Var slet ikke til at kende igen.. Pensionen sagde at den
havde fået ukrudt i pelsen.. Desuden synes hun den var noget filtret.

Jeg blev meget slukøret da jeg så min hund., nu tager det et helt år før han
kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke bare
synd...

Hilsen Birgit

Fra : Sanne

Dato : 14-08-05 23:17

"Birgit" <grobrednylf@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke

Hej Birgit.

Jo, ved du nu hvad.
Jeg tror da nok, jeg var blevet stiktosset...det ligner da ikke noget.!!
Hvilken race er han ??
Ja, det tager lang tid at få en langhåret hund "normal" igen efter sådan en
tur.

Mvh
Sanne

Fra : Birgit

Dato : 14-08-05 23:47

Han var en tibbetansk terrier, nu ligner han en mellemting mellem en
labrador og en puddel bare mindre....

Fra : fam. Ager

Dato : 15-08-05 06:19

> [...]
> han kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke

?????????!!
har de ikke børster på pensionen??

jeg havde blevet flintrende tosset!!!, og helt sikkert sidste gang at jeg
havde fået passet noget som helst der!. det må da være en bedre undskyldning
for at skamfere pelsen sådan!, det er da kun noget man tyer til som en
sidste nødløsning.
kan man ikke klage over sådan noget et eller andet sted?
mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 18-08-05 21:59

On Mon, 15 Aug 2005 07:19:26 +0200, "fam. Ager" wrote:
> [...]

>sidste nødløsning.
>kan man ikke klage over sådan noget et eller andet sted?

Ja, jeg ville nok ha' gået totalt over gevind, som jeg da også gjorde,
da jeg havde en hanhund i udstationering, og de klippede ørefrynser og
bukser af ham!!! Han nåede ALDRIG at få ørefrynser mere og bukserne
var det så som så med.
Sådan noget svineri! Du burde kunne klage et eller andet sted.
Ellers må du afsløre pensionen i en landsdækkende avis!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge

Fra : Erik

Dato : 15-08-05 06:33

On Mon, 15 Aug 2005 00:05:54 +0200, "Birgit" <grobrednylf@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke bare

Jeg ville blive stiktosset!
Tænk hvis I bruger hunden til udstilling?
Det er da ikke op til pensionen og bedømme om pelsen skal være filtret
eller ej!!!
Hvilken pension var det? Jeg vil i hvert fald gerne undgå dem.
Erik

Fra : Birgit

Dato : 15-08-05 07:00

jeg blev da også tosset, eller nej, nærmere skuffet. Jeg havde slet ikke
forestillet mig at det kunne ske. Jeg var sikker på at jeg skulle bruge hele
den følgende dag på at fixe pelsen efter ferien, men at han var nærmest
plysset.. det havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig. Hun
påstod at den havde fået nogen burer i pelsen. Hvis det er de burer jeg
tænker på, så er der ikke andet at gøre end at klippe pelsen ned, men det
burde slet ikke være muligt at få burer i pelsen på en pension. Der er store
løbebure, så derfor regnede jeg slet ikke med at det kunne ske.

V H Birgit

Fra : Sanne

Dato : 15-08-05 07:56

> [...]
> ned, men det burde slet ikke være muligt at få burer i pelsen på en
> pension. Der er store løbebure, så derfor regnede jeg slet ikke med at det

Hej igen.

Nu er det sjovt nok lige samme race jeg har......skønne hunde :c)
Selv hvis vores har fået burrer på sig...ja, så bliver de da ikke klippet af
den grund.
De der burrer er jo overalt nu, men fjernes ret nemt med en karte.

Nej, jeg tror også jeg ville boycottet et sådan sted.....måske næste gang
han er der han bliver kastereret ( hvis han ikke er det i forvejen ) *ss*

Mvh
Sanne

Fra : Jørgen

Dato : 15-08-05 08:31

Birgit skrev:
> [...]
> kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke bare

Hvad med at kræve erstatning, man kan da ikke skamklippe en hund eller
aflive eller noget som helst andet.
Lad dem få en sag på halsen og komme i avisen og alle medier.

Jørgen O

Fra : Bornholmersafira

Dato : 15-08-05 17:34

> [...]
han
> kommer til at ligne den fine race hund han nu engang er. Var det ikke bare

Hej Birgit

Hvor ligger pensionen henne?

Jeg var også blevet tosset hvis det var min hund, dog har jeg hørt om nogle
som har afleveret sin hund hvor den bare har været bundfiltret og hvor det
ville være dyreplageri at børste ud og dyrplageri at den gik rundt sådan og
så har pensionen klippet den så den kunne få det godt igen, filter niver jo
i deres hud hvis det sidder helt tæt og kan også give hudproblemer.
Det samme har jeg oplevet i hundesalonen, er uddannet hundefrisør, men der
har vi i det mindste haft mulighed for at vise kunden hvor slemt det står
til før vi gør noget som helst, og gør det kun hvis kunden siger god for
det, ellers må de tage hunden med hjem og selv kæmpe med den, jeg vil ikke
være skyld i at hunden hyler fordi det gør ondt at få børstet filtrende ud,
men har nu kun været ude for en gang at sende dem hjem med hunden igen, i de
fleste tilfælde er ejeren godt klar over at det står slemt til.
Men hvis din hund ikke har været bundfiltret ja så er det altså under alt
kritik at de bare har klippet den og jeg havde simpelthen forlangt
erstatning, det har de ingen ret til overhoved, og borer er altså ikke så
svære at få ud, det stikker i fingrene men som en skrev længere nede i
tråden, så kan du rede dem ud med en karte.
Jeg har selv en lille langhåret hund og en der har krøllet lidt lang pels,
og jeg havde simpelthen fået et føl hvis det var mine det var sket med, og
kan godt forstå din reaktion hvis den vel og mærke ikke var bundfiltret men
som jeg kan forstå stod det ikke så slemt til med din.

Har du tænkt dig at gøre noget, kræve erstatning?

Mvh Charlotte

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-08-05 17:39

"Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Har du tænkt dig at gøre noget, kræve erstatning?

Vil lige indskyde, at et erstatningskrav forudsætter, at man har lidt et
økonomisk tab. Sådan er det i dansk ret. Tanken om, at man kan kræve
ertstaning for alverdens ting uden, der foreligger et økonomisk tab, er vist
en afsmitning fra amerikansk ret.

Derudover er jeg enig i, at det da er ualmindeligt forfærdeligt, at de sådan
uden videre har karseklippet jeres hund

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Bornholmersafira

Dato : 15-08-05 17:48

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> økonomisk tab. Sådan er det i dansk ret. Tanken om, at man kan kræve
> ertstaning for alverdens ting uden, der foreligger et økonomisk tab, er

Ja det har du ret i, jeg havde nu alligevel gået tilbage og i hvertfald
krævet at få en soignerings pris så jeg kunne få rettet hunden til når
pelsen er vokset et stykke ud så den ikke ligner noget der er løgn, de kan
se forfærdelige ud efter sådan en klipning hvis de ikke har gjort det jævnt
og ordentligt.
Men du har helt ret

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-08-05 20:15

> [...]
> pelsen er vokset et stykke ud så den ikke ligner noget der er løgn, de kan
> se forfærdelige ud efter sådan en klipning hvis de ikke har gjort det

Ja, det er jeg så helt enig med DIG i Jeg ville også gå tilbage til
stedet og kræve en eller anden form for nedslag i prisen eller kompensation
for, at man måske skal betale for at få hundens pels rettet til.

Vi har selv en forholdsvis langhåret hund, og han kan da også have fået sig
forvildet ind i en bevoksning med burer, men med meget tålmodighed er de
altså nok til at få ud uden at klippe det stakkels dyr næsten skaldet.

Med venlig hilsen
Karina og Vaks,
der er SÅ nysgerrig, at han stikker næsen i stort set ALT og derfor mange
gange har været næsten dækket i burrer

Fra : x Vuf x

Dato : 18-08-05 22:04

On Mon, 15 Aug 2005 21:14:50 +0200, "Karina og Christian" wrote:

> [...]

>der er SÅ nysgerrig, at han stikker næsen i stort set ALT
>og derfor mange gange har været næsten dækket i burrer

Burrer og de små præstelus kan pilles ud med forsigtighed,
men i en pension, hvor hunden er i bur med løbegård, MÅ der
ikke være burrer, så gad vide, hvad de har gjort ved den
stakkels hund, som skal skjules med en klipning?!

Fra : Birgit

Dato : 15-08-05 20:46

Ja, men min hund var bestemt ikke bund-filtret. han havde heller ikke en
fuldstændig filterfri udstillingspels. En tibbetaner har altid en lille
smule filt, fordi den fælder på den måde at hårene bliver liggende nede i
bunden. Og så tager man 3 timer om ugen og reder alle de små filterbasser
ud...

men nej, jeg har ikke tænkt mig at kræve erstatning. Har bare heller ikke
tænkt mig at sende ham der ud igen. Selv om jeg synes det er ærgeligt, for
det er ellers en god pension. Jeg tror bare ikke hun har tænkt sig om. Har
formenlig slet ikke opdaget hvor filtret han var blevet, før efter flere
dage, og så ER det helt umuligt at få alt l.... ud af pelsen...

Det var en frisør der havde klippet ham ned, så han er da heldigvis klippet
pænt og jævnt over det hele.

Jeg tror bare moralen er... spørg om de soignerer hunden inden du sætter den
i pension. I øvrigt er det svært at forlange at de skal redde og børste en
tibbetaner helt igennem, for det tager som sagt 3 timer ...

Hilsen Birgit

Hilsen Birgit

Fra : Charlotte

Dato : 19-08-05 13:48

> [...]
> i pension. I øvrigt er det svært at forlange at de skal redde og børste en
> tibbetaner helt igennem, for det tager som sagt 3 timer ...

Hej

Det er da noget svineri..??

Hvor ligger denne pension henne, bare nysgerrig..??

Hilsen C