Clomicalm
Fra : Bjerregaard

Dato : 09-08-05 17:14

Nogen der har erfaring med det angstdæmpende middel Clomicalm? Har tidliger
haft en tråd her ang. rollo som har en svær seperationsangst. Vi er startet
i adfærds terapi med diverse trænings program, uden den store succes. For 2½
uger siden blev han sat på clomicalm , ½ pille 2 gange dagligt ,hver pille
er på 80 mg , men synes egentlig ikke at de har den store virkning på ham.
Han virker en anelse mere sløv om dagen, men udviser stadig stor angst ved
at være alene(gør voldsomt og savler), hvilket selvfølgelig bekymre mig
meget at de ikke ser ud til at ha`den store virkning . Jeg er ikke tilhænger
af medicin til hunde , men som dyrlægen sagde er det ikke nogen skam at
afprøve det i en periode og se om det ophæver hans blokering ved at lære at
være alene.
Vil høre om nogen har prøvet noget lignende, fordi jeg har svært ved at se
hvad vi efterhånden skal stille op. Hans dyrlæge har pt ferie så ved ikke om
hun evt har til hensigt at øge hans dosis eller havd det så ender ud med...
Det eneste jeg har gjort op med mig selv er, at han i hvert fald ikke skal
være forsøgskanin ved at skulle prøve et evt nyt middel.
Har på nettet læst at clomicalm med stor succes kan bruges til hunde med
seperations angst, men åbenbart ikke på vores

Tina

Fra : Freedom

Dato : 10-08-05 08:36

Det kan tage LANG tid før du kan se en effekt af pillerne!
Iben