Kan man opdrage en beagel ???
Fra : Nikolai Andersen

Dato : 06-08-05 21:49

Hej

Vi har lige fået en 2 år gammel beagel og jeg skal love for at vi har fået
vores sag for...
Vi har tidliger haf en låne beagel der var 11 år og ikke opdraget og det
syntes vi var såen lidt svært, men den her kan vi bare ikke få til at
lystre, er godt klar over at det er en svær hund, man skal forvente at gå
med i snor og at den altid vil prøve at smutte når chancen byder, men det må
da være muligt at opdrage lidt på den !!
Feks. tager den mad fra spisebordet selv når vi ser på det, så får den et
MEGET bestemt NEJ og så lovre den med halen... vi har haft den nu i 4
måneder og den bliver faktisk mere og mere fræk... tror faktisk at hvis det
ikke er fordi den er så gode "venner" med vores barn på 1½ år havde vi nok
skillet os af med den !!
Er der enkelte tips.... bare så den kan lære ikke at hoppe på bordet når vi
ser på det !!

Hilsen Nikolai

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-05 06:16

"Nikolai Andersen" <nikolai-andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skillet os af med den !!
> Er der enkelte tips.... bare så den kan lære ikke at hoppe på bordet når

konsekvens og tålmodighed, timing og kærlighed ....
vær konsekvent hvergang den gør noget du ikke vil have,sig NEJ hver gang,
den feks. går på bordet, ros når den gør hvad du ber om. en tynd hård stråle
vand kan også gøre underværker i gerningsøjeblikket men det kræver timing,
at der gives en stråle med det samme at han lægger an til at ville gå på
bordet.
vær tålmodig, du skal måske gentage det mange gange,
og ikke mindst, husk at ros ham, lad han vide når han gør det rigtige.
det med at stikke af..jeg har tit hørt det fra beagle ejere, så det er vist
noget der ligger til racen, men der er ingen regler uden undtagelse.

jeg synes i skulle gå til hundetræning med ham,snarest!. i vil takke jer
selv for det, især når han aldrig er blevet opdraget før. det kan være en
stor mundfuld selv at klare, og til træning er der ligesindede og en træner
at trække på.
mvh. marie

Fra : MGA

Dato : 07-08-05 07:54

> [...]
> selv for det, især når han aldrig er blevet opdraget før. det kan være en
> stor mundfuld selv at klare, og til træning er der ligesindede og en
Lige mine ord - godt svar

Mette

Fra : Jørgen

Dato : 07-08-05 08:25

Nikolai Andersen skrev:

> Er der enkelte tips.... bare så den kan lære ikke at hoppe på bordet når vi
> ser på det !!
>
> Hilsen Nikolai

Det bliver svært, enten må den hoppe op på bordet, eller også må den ikke.
Vær fast og bestemt, og fortæl den at det ABSOLUT ikke er tilladt at
hoppe op på bordet, meden fast og meget bestemt NEJ, gerne når hunden
tænker på at hoppe op. og vis den gør det, er det ned og ug ud i anden
rum omgående, mens i fortæller den at i er meget sur på den lige nu.

Og så må den ikke have mulig hed for at hoppe op når i ikke ser det. Lad
hunden være i et andet rum

Jørgen O

Fra : Nikolai Andersen

Dato : 07-08-05 19:34

Takker for de fine råd, vi vil fluks gå i gang med at rette af på hende !!

Nikolai

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 08-08-05 21:01

> [...]
> Hej
>
> Er der enkelte tips.... bare så den kan lære ikke at hoppe på bordet når

Hej Nicolai
På Etologisk Institut i Høng har jeg set, hvilke utrolige resultater Karen
Ulrich, der underviser dér, har opnået med sine beagler ved at anvende
klikkertræning.

Prøv at se hendes private hjemmeside http://susquatch.showbeagles.dk

God træning!
Mvh Anelise

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-08-05 19:09

Ikke for noget, men kunne ikke lade værd, en beagel kan faktisk grave, ret
så meget endda

Se her
http://www.beagle.terramail.pl/beagle%2001.jpg

Har ikke nogle tips til dig om in beagel, men syns det er så godt et billede
og "sød"/sødt udseende

Held og lykke med den