"vokse kurver" for hunde ? (rottweiler)
Fra : Robert Andersen

Dato : 06-08-05 20:35

Findes der på www en side med vækstkurver / data på typiske rottweilere
eller er væksten så forskellig så det ikke kan lade sig gøre at lave ?

Det findes jo til menneskebørn, så jeg tænkte at man måske også havde
lignende til hunde ?

Grunden er at vi har en rottweiler (tæve) på 7 måneder, jeg synes at hun er
lidt lille i det, hun er 54 cm over skulderen, men vejer kun 23,2 kg. Hun er
slank, særdeles aktiv og spiser godt.

Jeg ved godt at man ikke kan sige noget om hvad dens færdige vægt/bredde vil
være, men hvad med højden ?

pft.

/Robert

Fra : Søren LH

Dato : 07-08-05 11:00

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun er slank, særdeles aktiv og spiser godt.
>
> Jeg ved godt at man ikke kan sige noget om hvad dens færdige vægt/bredde

Hej Robert,

Hvis det kan være til nogen hjælp, kan jeg oplyse at min schæfer ved 7
måneder manglede 2 cm i at have sin endelige højde og havde 80% af endelige
vægt. Ved 8 måneder havde hun sin endelige højde. Hun fremtrådte som voksen
som en væsentlig kraftigere hund, end hun gjorde ved 7-8 måneder, hvor hun
fortsat virkede meget smal.

Mvh
Søren