Weimaraner/Lab-blanding!
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 18:53

HJÆLP!!!!
Hejsa!
Nu er der mange (inklusiv en dyrlæge) der har fortalt os at vores hund,
Frida, ligner en Weimaraner - på trods af at vi fik at vide hun var ren
labrador (hun er købt 'brugt' 6 mdr gammel).
Hun er meget lys gul, næsten hvid og har gule øjne. Hun er meget slank (dels
fordi min frygt er at få en tyk lab og dels så åbenbart fordi der skulle
være Weimaraner i hende) og langbenet. Hun er meget høj af en Lab at være,
nemlig 65 cm over skuldren. Hendes ører er også meget lange.
Nu søger vi med lys og lygte efter nogle der kender noget til disse
blandinger - enten i 25% eller 50 %. Ved at en Andi Lærkegaard fra Odense
har haft en 50/50 % fra en dame på det østlige Fyn. Denne dame har åbenbart
lavet to af disse kuld (evt med vilje??) og måske nogle af disse er vores
Fridas familie? Frida er i øvrigt købt i Esbjerg, hun er født sidst (28.) i
Marts 2003.
Håber nogle kan hjælpe med flere detaljer. Hilsen Pernille
www.kaninburet.dk - hvor hunden kan ses under Andet -> Hunde -> Frida
billeder

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-08-05 19:56

Hej Pernille
Jeg kan nu ikke se at din Frida på nogen måde ligner en Weimaraner. Derimod
er hun da en pæn labrador
Prøv selv at se på www.weimaraner.dk
Der er masser af billeder af Weimaranere, der i øvrigt altid er sølvgrå og
ikke gule, som din Labrador.
Det er dog en misforståelse, at en Labrador skal være tynd, man skal kun
kunne mærke ribbenene på en Lab. ikke se dem.
En Lab. er en kraftig bygget hund, der naturligvis også skal have en vis
tykkelse for at se harmonisk ud.
Hilsen Vibeke, Lab.ejer siden 1966

"Pernille Vendelboe Borchmann" <Pernille(snabela)kressel.dk> skrev i en
meddelelse news:42f3a77e$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 20:26

Hej Vibeke - jeg må have udtryk mig forkert.
Jeg er sikker på at Frida er mest Lab, men hun minder meget om Weimaraneren.
Og vi har brugt næsten et halvt år på at kigge sider med begge racer
igennem. Og vi bliver mere og mere overbevist. Derfor vil vi gerne i kontakt
med andre der har erfaringer med disse blandinger og høre om de kender noget
til hendes familie. (Behøver jeg nævne at vi ikke har stamtavle på hende og
derfor må bruge disse kanaler?).
Hun kan også ses bl.a. som hvalp her: www.dogster.com/?40934
Hilsen Pernille

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-08-05 21:39

Hej Pernille
Jeg tror ikke at du har udtrykt dig forkert, men jeg kan med min bedste
vilje ikke finde noget på din Frida, der minder om en Weimaraner (ud fra de
billeder jeg har set).
Men naturligvis er det noget andet, hvis man ser hende i virkeligheden.
Hvad er det ved hende, du synes der minder om Weimaraneren?
Hilsen Vibeke

"Pernille Vendelboe Borchmann" <Pernille(snabela)kressel.dk> skrev i en
meddelelse news:42f3bd38$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Pwh

Dato : 06-08-05 08:11

Battlefield´s wrote:
> Hej Pernille
> Jeg kan nu ikke se at din Frida på nogen måde ligner en Weimaraner.
> Derimod er hun da en pæn labrador

Hun er rigtigt flot
Jeg synes nu godt jeg kan ane Weimaraner i hendes ansigt når det nu ligefrem
bliver påpeget, men på den anden side er de Weimaranere jeg kender da ikke
ret store og de er meget slankere end din hund.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 21:12

"Pernille Vendelboe Borchmann" <Pernille(snabela)kressel.dk> skrev i en

> Håber nogle kan hjælpe med flere detaljer. Hilsen Pernille
> [...]

Hun ligner nu temmelig meget en Labrador. Vores Labrador uden stamtavle var
også ca. 65 cm. høj.

Det jeg så lige kan få øje på, der kunne lede tankerne hen på Weimaraner er,
at hendes pels ser lidt kortere ud ift., hvad en Labrador normalt har ? Det
er dog lidt svært at bedømme/ se det rigtigt ud fra billederne.

Nå, det var vist en sidebemærkning. Kan desværre ikke hjælpe med et
svar, til dine spørgsmål....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Pwh

Dato : 06-08-05 08:14

Buffy wrote:
> Hun ligner nu temmelig meget en Labrador. Vores Labrador uden
> stamtavle var også ca. 65 cm. høj.

Hvordan kan du så værer sikker på at det var en Labrador når
du ikke havde stamtavle på den.

/Jens (Hvis 2 hunde med garanti er blandinger)

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 09:02

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:YqZIe.13

> Hvordan kan du så værer sikker på at det var en Labrador når
> du ikke havde stamtavle på den.

Det kan man vel heller aldrig 100 %, men hun lignede nu temmelig meget en
lab og det samme gjorde hendes mor + søskende..

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 09:01

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er dog lidt svært at bedømme/ se det rigtigt ud fra billederne.
>
> Nå, det var vist en sidebemærkning. Kan desværre ikke hjælpe med et

Hvor havde I den fra? Den lyder jo noget som hende? Som sagt er hun fra
Billund, men vi ved ikke præcis hvor - da hun som sagt er 'brugt' og de har
fortrængt det :(
Hilsen Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-05 09:42

> [...]

> Hvor havde I den fra? Den lyder jo noget som hende? Som sagt er hun fra
> Billund, men vi ved ikke præcis hvor - da hun som sagt er 'brugt' og de

Buffy var fra Hobro, ud af et kuld på 11 hvalpe. Hendes mor var meget lys,
lidt ligesom Frida. Buffy blev født 8 Oktober 2002.

Hobro er dog et stykke fra Billund og fødselsdatoen passer vist heller ikke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: