Border Collie sælges
Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 02-08-05 14:25

Jeg ved godt at hunde til salg egentlig ikke er denne gruppe, men denne her
hund er også kun til salg til den helt rigtige og ikke for enhver pris, så
måske en af jer er den helt rigtige eller kender der person der er.....

Vi har efter lange overvejelser bestemt at sælge Bobbe. Vi har en del hunde
og han fungerer ikke godt i flokken, og trives derfor ikke. Han er generelt
utryg ved andre hanhunde. Vi har endnu aldrig observeret en episode hvor han
har været aggressiv men han er utryg i deres selskab og sådan et liv
fortjener han ikke.

Han er en utrolig dejlig hanhund på 4 år. Han er øjenspejlet fri 2 gange som
voksen og HD fotograferet både som 1 års og 2 års. Begge gange er billederne
blevet vurderet til A. Han har aldrig haft en sygedag, hvis man ser bort fra
rifter i poterne.

Han er (synes vi da selv ganske velopdragen og meget let at have med at
gøre. Han kan være alene hjemme, er glad og tillidsfuld overfor både voksne
og børn.

Han er altid blevet brugt i sport og han er kun til salg til nogen, der
fortsat vil kunne give ham et aktivt liv med enten agility og/eller lydighed
og også gerne med et bierhverv som hyrdehund. I det hele taget er han kun
til salg til den person jeg er overbevist om vil kunne give ham et bedre og
lykkeligere liv end det han har nu.

Vi vil helst sælge ham til et sted, hvor han bliver eneste hund i det han
knytter sig meget til én ejer og vil gå gennem ild og vand for ham/hende.
Han trives dog fint med andre tæver, så det ville sagtens kunne fungere,
men han er under ingen omstændigheder til salg til nogen, der har hanhund(e)
i forvejen.

Han gik en del lydighed som helt ung og vandt Årets hund i klasse 2 i 2002,
hvor han også blev nummer 3 ved DM i samme klasse. Han er klar til klasse 3,
men det er et stykke tid siden han har trænet lydighed så det skal nok lige
støves af igen. Han har flere kuld og helsøskende der klarer sig godt på
konkurrencebanerne både herhjemme og i udlandet.

Han er en habil hyrdehund og har startet klasse 1 og 2. Sidste år vandt han
Danmarksmesterskabet i klasse 1.

I agility løber han i klasse 2 både i DcH og DKK og det er måske her han har
sin allerstørste force.

Han er hurtig og ret let at handle og han stresser ikke, og med en handler
der var lidt mere seriøs en jeg har været kunne han nå meget langt.

Hvis du er interesseret i ham er du meget velkommen til at kontakte mig for
yderligere oplysninger.

Venlig hilsen

Rikke Andersen

Telefon 40 84 75 43

Email: riva@mail.tele.dk

Fra : N/A

Dato : 02-08-05 18:13

Fra : fam. Ager

Dato : 02-08-05 18:13

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse
> Rikke Vang Olsen skriblede bla:
>
> Når du ved det hvorfor så gøre det.
>
> Hunde anskaffer man sig for livstid og er ikke noget man smider væk fordi
> det pludselig ikke passer ind i ens kram.
>
> Ps til Verner og andre jeg er betjent så den titel har jeg allerede
> --
>
> Mvh. John
> www.john.jp-web.dk

det har du så ret i, men derfor kan der godt opstå problemer som gør det
nødvendigt, og jeg synes at Rikke gør det på en god måde, og for mig at se,
så er det den bedste løsning for hunden det hun gør.
det er tydeligt ikke en "køb og smid væk hund" det drejer sig om.
mvh. marie

Fra : N/A

Dato : 03-08-05 07:54

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 07:54

> fam. Ager skriblede bla:

> Jeg er såmænd ikke interesseret i hendes bevæggrunde det eneste jeg
egentlig
> anker over er at folk ikke gider sætte sig ind i opdeling af de
forskellige
> newsgrupper
> http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hund
>
> Er også ligeglad med hvad folk mener om mit indlæg.
> Køb og salg foregår i de respektive grupper, og kan man ikke finde ud af
det
> er meningen med usenet ikke en skid værd.
> Blot min mening som jeg vel har ret til at have

Det gør ikke noget, vi er såmænd heller ikke interesseret i dine billige
sidekommentarer.
Så gå over i en af de andre grupper og find fejl. Har du noget som du vil
brokke dig over,
så send en abuse til udbyderen af gruppen, eller lær at leve med dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 03-08-05 16:43

Benny Mortensen <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev:

>Det gør ikke noget, vi er såmænd
>heller ikke interesseret i dine billige
>sidekommentarer.

Vi ?
MR

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 08:25

"Morten Rasmussen (slet AC5UX)" <morten@AC5UXofir.dk> skrev i en meddelelse

> Vi ?
> MR

Ja så vidt jeg kan tælle, så er vi vist 2

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 04-08-05 23:04

3

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 drenge + 1 pige og 1 dreng.

Fra : Mette

Dato : 02-08-05 19:07

> [...]
> det pludselig ikke passer ind i ens kram.
>
> Ps til Verner og andre jeg er betjent så den titel har jeg allerede

Men man kan åbenbart også overreagere selvom man er betjent. Det virker
bestemt ikke som om Rikke bare vil hurtigt af med en hund, hun ikke lige
gider længere. Hvis du gad læse indlægget så ville du nok opdage, at Rikke
ikke vil sælge hunden for hendes skyld, men netop for hundens skyld.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 22:14

On Tue, 2 Aug 2005 18:50:58 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Hunde anskaffer man sig for livstid og er ikke noget man smider væk fordi
>det pludselig ikke passer ind i ens kram.

Er der nogen der smider noget væk, sådan læser jeg det ikke.

>Ps til Verner og andre jeg er betjent så den titel har jeg allerede

Du er så hermed forfremmet til rigtig betjent - Netbetjent

Stort til lykke..

Og Mette: tag dig ikke af betjentens surmuleri, det er der ikke mange
der gør.

Verner

Fra : N/A

Dato : 02-08-05 22:37

Fra : Peter

Dato : 02-08-05 22:37

> Du må meget gerne kalde mig netbetjent jeg vil dog undlade at kalde dig
> fjols

Mvh. John
> www.john.jp-web.dk
Det er for en gang skyld heller ikke Verner der er fjolset, det er dig; og
oven i købet et særdeles arrogant et af slagsen. Håber aldrig jeg bliver
udsat for dig i dit virkelige arbejde.
Du er nu anbragt i mit kill filter.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 22:52

On Tue, 2 Aug 2005 23:24:48 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>Du må meget gerne kalde mig netbetjent jeg vil dog undlade at kalde dig
>fjols

Tak, jeg kaldte faktisk heller ikke dig for fjols - vel ?

Verner

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 07:46

> [...]
> det pludselig ikke passer ind i ens kram.
>
> Ps til Verner og andre jeg er betjent så den titel har jeg allerede

Det kan da ikke passe, for betjente skal da kunne læse.

M.V.H....Benny..

Fra : N/A

Dato : 03-08-05 15:14

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 15:14

> [...]
> Er det helt forkert når jeg påpeger at gruppen ikke er en køb og salgs
> gruppe ?
> Kan det virkelig bringe dit pis i kog at jeg påpeger det ?
>
> Ps jeg ved at jeg med min stil kan provokere nogen, og det er bla det jeg
> kan lide ved usenet det kan skabe diskution hvilket også er meningen.
> Du falder i med begge ben i stedet for at ignorere mit indlæg
> og ja jeg vil fortsætte i samme stil så derfor kan du passende opdatere
> dit
> kill filter.
> Kan se du bruger Outlook Express så det er så nemt.

Syntes du jeg skyder lavt.... Nej det må da ligefrem kaldes, at have høje
tanker
om dig, for en mindre begavet, ville kunne komme afsted med noget sådan,
uden at vide bedre. Men en betjent.... Nej nu må min lille lomme godt nok le
)))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Helle Jensen

Dato : 02-08-05 20:49

Hej Rikke

Håber du finder et rigtig godt hjem til Bobbe. Desværre har jeg to hanhunde,
men ellers ville jeg ikke betænke mig et øjeblik.

Mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 07:47

> [...]
> der var lidt mere seriøs en jeg har været kunne han nå meget langt.
>

> Hvis du er interesseret i ham er du meget velkommen til at kontakte mig

Surt, så passer han ikke ind her, for jeg har en hanhund i forvejen.
Han lyder ellers godt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-08-05 21:38

Også skrev Vollert
> Surt, så passer han ikke ind her, for jeg har en hanhund i forvejen.
> Han lyder ellers godt.

Ja har også en hanhund men jeg kunne også godt tænke mig at se en
Border Collie træne i PH, har hørt der engang var en fra Thy der havde en BC
i PH og den var vist rigtig god.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Bufas

Dato : 04-08-05 06:44

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrøv in

> men jeg kunne ogs† godt t‘nke mig at se en
> Border Collie tr‘ne i PH, har h›rt der engang var en fra Thy der havde
> en BC i PH og den var vist rigtig god.

Hej Martin !

Yep det er rigtigt er der en BC i Thy. Jeg så den til unghundestævne for
nogle år siden, rundering og 4 min stop, det tog ikke lang tid....

Der har også været en i Viborg, desværre blev den "kun" kåret, samt deltog
i et bystævne.

Den kan du se et par billeder af her :
http://bufas.homepage.dk/billeder.htm

Mange hilsner

Bufas

--
www.razco.dk læs om Razco's bedrifter *S*
www.bufas.dk Links til alle vores sider

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 08:24

"Bufas" <bufas@MØGhund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle år siden, rundering og 4 min stop, det tog ikke lang tid....
>
> Der har også været en i Viborg, desværre blev den "kun" kåret, samt deltog

Hej Bufas... Længe siden

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-08-05 13:34

Også skrev Vollert
> Hej Martin !
>
> Yep det er rigtigt er der en BC i Thy. Jeg så den til unghundestævne
> for nogle år siden, rundering og 4 min stop, det tog ikke lang tid....

Nej det kunne tænkes jeg fik også af vide at flugtforsøget i 11er
stoppet blev stoppet ret hurtig fig. nåede vist at tage 2 skridt så sad den
i ærmet

> Der har også været en i Viborg, desværre blev den "kun" kåret, samt
> deltog i et bystævne.
>
> Den kan du se et par billeder af her :
> http://bufas.homepage.dk/billeder.htm

Ok tak. Træner du stadig i Viborg ?? jeg træner selv i Randers.

Fra : Bufas

Dato : 04-08-05 22:04

> Ok tak. Træner du stadig i Viborg ?? jeg træner selv i Randers.

Hej Martin !

Yep...

Vi var på samme hold i Hampen...

/Bufas

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-08-05 00:32

Også skrev Vollert
> "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrøv in

> Hej Martin !
>
> Yep...
>
> Vi var på samme hold i Hampen...

Det var sgu da utrolig, der kan man jo bare se verden er lille
Men du snyder jo også lidt det var jo ikke Bufas du havde med i Hampen men
Razco

PS. kommer jo til Viborg D.28 Aug til DM udtagelse krim/vinder vi har jo et
par hunde fra Randers der skal med så jeg skal da op og kigge og heppe på
dem.

Fra : Bufas

Dato : 05-08-05 08:44

> Det var sgu da utrolig, der kan man jo bare se verden er lille
> Men du snyder jo også lidt det var jo ikke Bufas du havde med i Hampen
> men Razco

Ja, men det er ikke nemt at have Bufas med længere, han ligger begravet
under rødbøgen i haven....

> PS. kommer jo til Viborg D.28 Aug til DM udtagelse krim/vinder vi har
> jo et par hunde fra Randers der skal med så jeg skal da op og kigge og
> heppe på dem.

Der er jeg på Sjælland. Skal på Rallykursus i vores specialklub...

Mange hilsner

Bufas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-05 08:22

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja har også en hanhund men jeg kunne også godt tænke mig at se en
> Border Collie træne i PH, har hørt der engang var en fra Thy der havde en

Det skal nok passe. Vi prøvede, sådan bare for sjov min Aussie.
Det faldt den ikke så svært at falde ind i den rolle, som jeg ellers
troede. Det gik faktisk rimeligt godt, til trods for, at sådan noget
havde den aldrig snuset til før. Min Hovawart han, viste til gengæld
ikker en skid interesse for det Han var alt for fredelig. Så skulle
han nok prøve på at ville banke lillemor, så ville han nok vågne op.

M.V.H.....Benny..

Fra : qfha

Dato : 03-08-05 12:04

Hej Rikke,
Du har et problem med en hund som ikke er helt racetypisk og dermed
ikke passer ind i en flok.
Har du overvejet at aflive den. Nu ved jeg der er mange som vil blive
meget ophidsede, men jeg har selv prøvet det en enkelt gang, først at
forsøge at finde et andet hjem. Da ingen var gode nok, at beholde
hunden med de problemer det gav i flokken. Som du nok kan tænke dig
var det ikke godt udfra mange forskellige betragtninger.
Heldigvis, må man desværre sige blev hun syg og måtte aflives. Set i
bakspejlet skulle hun have været aflivet straks. Det ved jeg idag,
hvis jeg skulle møde det igen. Jeg ved det er svært, og du vil
sikkert umiddelbart afvise tanken for man holder jo af hunden selv om
den har sine særheder, men man har også et ansvar for resten af
flokken.

Fra : Helle Jensen

Dato : 03-08-05 12:50

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Hej Rikke,
Du har et problem med en hund som ikke er helt racetypisk og dermed
ikke passer ind i en flok.
Har du overvejet at aflive den.

Hej
Prøv lige at forklare, hvor i Rikkes indlæg du finder belæg for at hunden
skal aflives? Som jeg læser det, har vi at gøre med en velfungerende
hanhund, hvis eneste "problem" er, at han ikke bryder sig om at være sammen
med andre hanhunde, og at han knytter sig utrolig meget til sin ejer.

"Mange" border collier bliver omplaceret - især inden for hyrdeverdenen.
Border collier er generelt gode til at finde sig til rette et nyt sted, bare
ejeren tilbyder det, som border collien har allermest brug for - nemlig
arbejde! Der er et utal af succeshistorier med border collier, der har fået
et nyt hjem - og sådan et skal Bobbe helt sikkert også nok få.

Mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : qfha

Dato : 03-08-05 17:22

En hund som ikke fungerer sammen med artsfæller er ikke racetypisk, og
vil ødelægge meget i en flok. At omplacere en sådan hund og påføre
andre hundens problemer er heller ikke rimeligt for de nye ejere. Den
vil fortsat være et problem mellem andre hunde. Altså en
"adfærdsvanskelig" hund. Gik den ikke ønkede adfærd i retning af at
ville bide naboens børn ville man ikke være i tvivl om hvad der var
den rigtige beslutning, men at være efter eks. en ung hanhund i
flokken kan i floksammenhæng være af næsten lige så ødelæggende
karakter. Den kan ganske enkelt ødelægge de unge hundes udvikling.
Men selvfølgelig kan man ønske og håbe at det rigtige hjem findes
til hunden og alle bliver tilfredse, men ikke alle eventyr ender
lykkeligt. Derfor bliver man nød til at tage beslutningen i
betragtning.

Fra : Anette

Dato : 05-08-05 17:16

qfha wrote:
> [...]
> andre hundens problemer er heller ikke rimeligt for de nye ejere. Den
> vil fortsat være et problem mellem andre hunde. Altså en

Nu efterlyser Rikke jo netop en familie hvor Bobbe skal være alenehund, så
et flokproblem netop undgåes. Og at en hanhund ikke kan med andre hanhunde,
er vist ikke kun et Border collie problem, tværtimod. Skulle det være eneste
årsag til at aflive en skøn hund, var der ikke mange hanhunde der overlevede
at blive kønsmodne.
At Bobbe er utryg ved andre hanhunde, vil formentligt være et minimalt
problem hvis han er alenehund. Rikke skriver jo netop at han ikke bliver
agressiv, som mange andre hanhunde gør overfor kønsfæller.
Vores gamle BC kunne heller ikke med andre hanhunde, men det var aldrig et
problem her. De ca to gange om året han var udsat for andre hanhunde, trak
han sig væk , om bag vores ben og stirrede på den anden hund, men han sagde
aldrig en lyd, eller viste andre tegn på agression.

Til Rikke: Jeg håber inderligt du finder et godt hjem til Bobbe, en
superaktiv familie der forstår at bruge og videreudvikle alle de formidable
talenter han har. Hvor ville jeg dog ønske jeg kunne tage ham....men jeg har
lige sagt ja til en 6 årig Schapendoes, og to hunde er vist rigeligt til os.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 05-08-05 18:26

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> trak han sig væk , om bag vores ben og stirrede på den anden hund, men han
> sagde aldrig en lyd, eller viste andre tegn på agression.

Godt skrevet. Præcis det jeg selv tænke. Alt for meget fokus, på problemet
frem for det store potentiale og gode, der er i hunden.

mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 09-08-05 10:09

Hej Helle og Anette

Tak for de søde ord - det postede faktisk salgsannoncen her i håb om at
nogen kendte en eller anden fra træningspladsen der stod og skulle have en
ny hund

Rikke