Opsætning af Flowpoint 2025
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 06-06-01 14:53

Hejsa

Der er et eller andet helt galt med upload-hastigheden på vores NE1 256/128
forbindelse, og jeg mistænker i første omgang routeren.

Er der nogen som ved hvordan den sættes op korrekt, eller har et link til en
side hvor det står beskrevet...??

Så vidt jeg ved er det ret afgørende at hastigheden er specificeret korrekt
i opsætningen, men har ikke kunnet lokalisere denne indstilling.

Download-hastigheden er helt fin, så umiddelbart tror jeg ikke der er noget
galt med linien.... Tager jeg fejl ??

Hilsner

Christopher

Fra : Jesper Skriver

Dato : 06-06-01 18:00

On Wed, 6 Jun 2001 15:53:06 +0200, Christopher Højsbo wrote:
> [...]
>forbindelse, og jeg mistænker i første omgang routeren.
>
>Er der nogen som ved hvordan den sættes op korrekt, eller har et link til en

atm speed 128
save

eller noget i den retning.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 06-06-01 18:19

On Wed, 6 Jun 2001 15:53:06 +0200, Christopher Højsbo wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl <9flcl9$9gg$1@sunsite.dk>:

>Hejsa
>
>Der er et eller andet helt galt med upload-hastigheden på vores NE1 256/128
>forbindelse, og jeg mistænker i første omgang routeren.

Uploadhastigheden sættes sådan:

Log ind på routeren med telnet
ved # prompten skriver du:
atm speed 256 <enter> (hvis det er 256 Kbits du har i upload)
save all <enter>
reboot <enter>

Det var det.

>Er der nogen som ved hvordan den sættes op korrekt, eller har et link til en
>side hvor det står beskrevet...??

<http://www.secdatacom.dk/download/Efficient/5711/TeleDK%20Int%20Netexpress/Netexpress.pdf>

Selv om det er til en Speedstream 5711, er det rimeligt dækkende for
forgængeren Flowpoint 2025.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 06-06-01 23:33

Mange tak Jesper og Svend Erik - det hjalp en hel del

- Den var indstillet til 512/256

Hilsner

Christopher