VNC
Fra : Filip

Dato : 08-09-05 20:49

Hej Ng

Hvordan kan man fjernstyre en computer som ringer på til nettet vha. et tel
modem. Man kan jo ikke bruge ip adressen.

Filip

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-05 20:59

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

>Hvordan kan man fjernstyre en computer som ringer på til nettet vha. et tel
>modem. Man kan jo ikke bruge ip adressen.

Den maskine kan du ikke fjernstyre over internettet...

Men med passende software og opsætning kan du ringe op til den via et
modem...

<mlr>

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-09-05 21:05

Filip wrote:
> Hej Ng
>
> Hvordan kan man fjernstyre en computer som ringer på til nettet vha. et tel
> modem. Man kan jo ikke bruge ip adressen.

Jo. hvis du kender den.
Men hvis du fortæller lidt mere om problemet, er der nok en løsning.
Det eneste du skrev var "VNC".

Peter

Fra : Filip

Dato : 08-09-05 22:32

> Jo. hvis du kender den.
> Men hvis du fortæller lidt mere om problemet, er der nok en løsning.
> Det eneste du skrev var "VNC".

Det er blot for at kunne rede mine forældres maskine når den går i ged for
dem. Jeg bruger normalt VNC til at koble op til min egen anden maskine. Jeg
var nemlig i tvivl om man kunne koble en maskine på ADSL sammen med et 56K
modem, men det siger I jo.

Filip

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-09-05 07:48

> [...]

>var nemlig i tvivl om man kunne koble en maskine på ADSL sammen med et 56K

Det vil være noget besværligt for dig at nå frem til forældrenes
computer. Det er meget lettere at køre en omvendt forbindelse:

Dine forældre starter computeren, går på nettet og starter VNC-serveren
der kontakter din VNC-viewer der køre i 'listening mode'. Voila !

<mlr>

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 08-09-05 21:07

Filip wrote:
> Hvordan kan man fjernstyre en computer som ringer på til nettet vha. et
> tel modem. Man kan jo ikke bruge ip adressen.

Når computeren har koblet sig op, får den et ip tildelt.

/A

Fra : Filip

Dato : 08-09-05 22:29

> Når computeren har koblet sig op, får den et ip tildelt.

Ok, det vidste jeg ikke. Kan man bare læse det med ipconfig /all ?
Jeg har aldrig prøvet det med telefon modem.

Filip

Fra : Morten Christensen

Dato : 08-09-05 22:53

Filip skrev den 08-09-2005 23:29:

> Ok, det vidste jeg ikke. Kan man bare læse det med ipconfig /all ?
> Jeg har aldrig prøvet det med telefon modem.

Det bør også dukke op, når pilen placeres på vnc-server-ikonet i
system-tray'en.

--
Morten Christensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-05 07:09

On Thu, 8 Sep 2005 23:29:04 +0200, "Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

> Ok, det vidste jeg ikke. Kan man bare læse det med ipconfig /all ?

Helt generelt kan det anbefale at bruge en ekstern service som fx
http://ip.ter.dk/, der viser hvad resten af verden ser maskinen som,
ikke hvad den selv tror.

-A

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-09-05 17:43

Filip wrote:

> Ok, det vidste jeg ikke. Kan man bare læse det med ipconfig /all ?
> Jeg har aldrig prøvet det med telefon modem.

hold musen over VNC iconet nede ved uret
--
*** Calle ***

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-09-05 08:50

> Hvordan kan man fjernstyre en computer som ringer på til nettet vha. et
tel
> modem. Man kan jo ikke bruge ip adressen.

Kig evt på UltraVNC SC (SingleClick)
(http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html).
Det ser interessant ud, men jeg har ikke selv prøvet det endnu (kører stadig
med RealVNC).

Niels Dybdahl

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-09-05 11:01

Niels Dybdahl wrote:
> [...]
> (http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html).
> Det ser interessant ud, men jeg har ikke selv prøvet det endnu (kører stadig

Tak for den Niels - det var satan lyneme smart !

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 09-09-05 12:03

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html).
> Det ser interessant ud, men jeg har ikke selv prøvet det endnu (kører

Virker ganske udemærket, blev nød til at tage den løsning i brug til
svigerfar, der er bag dobbelt NAT hos sin kabel-tv-udbyder.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-09-05 07:12

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev:
> Virker ganske udemærket, blev nød til at tage den løsning i brug til
> svigerfar, der er bag dobbelt NAT hos sin kabel-tv-udbyder.

Er det mig der er sløv i optrækket (ja OK det var en ren foræring :) )
eller mangler der lidt info fra dem om hvad der skal køre i den anden
ende - altså hos den der skal yde supporten ?
Hvordan har du sat det op ?

--
Peter J

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 14-09-05 07:52

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det mig der er sløv i optrækket (ja OK det var en ren foræring :) )

Jeps. Jeg vil undlade at smashe den hjem Så vil du sikkert også bare
fortælle mig at jeg ikke kan stave til smashe.

> eller mangler der lidt info fra dem om hvad der skal køre i den anden
> ende - altså hos den der skal yde supporten ?
> Hvordan har du sat det op ?

Hent ultravnc
Derhjemme har jeg en batfil der starter vncviewer i listen mode
(vncviewer.exe -listen)

Hos Svigerfar har jeg så lavet 2 .bat filer, support trin 1 og support trin
2.
Support trin 1 starter winvnc i listen mode (kan ikke huske parametre)
Support trin 2 connecter hjem til mig "winvnc -connect <ip eller domæne>"

Desværre kan det sidste ikke umiddelbart klares i en omgang som jeg ser det.

Har du dynamisk ip, så kan jeg anbefale en service som f.eks. www.dyndns.org
til at få et domænenavn istedet for din evigt skiftende ip. Af clienter til
dette kan anbefales DeeEnEs, jeg har brugt den i flere år helt uden
problemer.

Sidst men ikke mindst skal du huske at omdirrigere port 5500 i din firewall.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-09-05 08:25

> Desværre kan det sidste ikke umiddelbart klares i en omgang som jeg ser
det.

Det burde det netop med "singleclick" udgaven af UltraVNC serveren.

Niels Dybdahl

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-09-05 09:30

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hent ultravnc
> Derhjemme har jeg en batfil der starter vncviewer i listen mode
> (vncviewer.exe -listen)

Det var nok det med listen mode der var knækket for mig ...
Det tror jeg var det jeg manglede...

> [...]
> Support trin 2 connecter hjem til mig "winvnc -connect <ip eller domæne>"
>
> Desværre kan det sidste ikke umiddelbart klares i en omgang som jeg ser

Bruger du SC ? Jeg har fået kreeret den fineste serverapp. hvor den
connecter
til den i programmet angivne IP. Det burde da være nok ?
I mit tilfælde var der så bare ikke noget der lyttede i den anden ende :)

> Sidst men ikke mindst skal du huske at omdirrigere port 5500 i din
> firewall.

Den del af det har jeg helt styr på :)

Jeg prøver det med listen-mode ... takker.
--
Peter J

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 14-09-05 11:58

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> til den i programmet angivne IP. Det burde da være nok ?
> I mit tilfælde var der så bare ikke noget der lyttede i den anden ende :)

Well, jeg må tilstå at jeg brugte SC. Primært fordi det var en ekstra ting
at sætte sig ind i - og selv svigerfar kan finde ud af at trykke på de 2
ikoner i den rigtige rækkefølge (men det er vist så også hvad han kan klare
på en computer). Når der skal fejlfindes, så går jeg efter den absolut
nemmeste løsning, hvad denne her var for mig.

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 15-09-05 08:03

> [...]
> klare på en computer). Når der skal fejlfindes, så går jeg efter den
> absolut nemmeste løsning, hvad denne her var for mig.

Indsæt en ikke i ovenstående, så giver sætningen måske mening
Jeg har IKKE brugt SC

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-09-05 10:51

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev
> Indsæt en ikke i ovenstående, så giver sætningen måske mening
> Jeg har IKKE brugt SC

Sådan regnede jeg også med det skulle være :)

Jeg fik bare det indtryk at du brugte det eftersom
du kommenterede Niels anbefaling af SC med at du selv
havde taget løsningen i brug ..
Nå pyt, jeg søger hjælp andetsteds så :)

--
Peter J

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 15-09-05 13:22

> [...]
> du kommenterede Niels anbefaling af SC med at du selv
> havde taget løsningen i brug ..
> Nå pyt, jeg søger hjælp andetsteds så :)

Ehem... <host> Må tilstå at jeg kom til at misse det lille SC i hans
kommentar og kun læste Ultra-vnc <host>

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-09-05 15:03

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev
> Ehem... <host> Må tilstå at jeg kom til at misse det lille SC i hans
> kommentar og kun læste Ultra-vnc <host>

Det er helt iorden ... så var det sør'me godt du ikke
fik smashet, for så havde jeg nok været nødt til at
dømme bolden ude

--
Peter J