logning på switch
Fra : Morten Graae

Dato : 08-09-05 18:37

Hejsa jeg har en cisco WS-C2950-24 switch.

Jeg kunne godt tænke mig engang imellem at kunne udføre noget
logning/snifning på mit netværk.

Hvordan sætter jeg ovenstående switch til at sende alt trafik til f.x.
port 24 ?

mvh
Morten Graae

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-09-05 23:29

On Thu, 08 Sep 2005 19:36:46 +0200, Morten Graae <ikt@bjergsnaes.dk>
wrote:

>Hejsa jeg har en cisco WS-C2950-24 switch.
>
>Hvordan sætter jeg ovenstående switch til at sende alt trafik til f.x.
>port 24 ?

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/switches/ps628/products_configuration_guide_chapter09186a00800d84c5.html
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/switches/ps700/products_tech_note09186a008015c612.shtml

conf t
monitor session 1 source interface fas0/1 - fas0/23 rx
monitor session 1 destination interface fas0/24
end
show monitor session 24

/Jarlskov

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-09-05 00:06

wrote:

> Hvordan sætter jeg ovenstående switch til at sende alt trafik til f.x.
> port 24 ?

Er du sikker på, at du ønsker det?

Hvis du har 23 porte, der snakker 100 Mbps med hinanden, bliver det
til 2,3 Gbps, og det kan jo godt blive svært at få ud på en 100 Mbps
SPAN-port. Selv hvis portene kun er let belastet, skal der ikke mere
end to samtidige bursts til for at løbe din SPAN-port over ende, og
hvad er dit trace så helt præcist værd?

Normalt kan det klart best betale sig at være rimelig specifik med,
hvad man lytter på.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Graae

Dato : 12-09-05 21:11

On Fri, 09 Sep 2005 01:06:02 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Er du sikker på, at du ønsker det?

hmm måske :)

Jeg kunne blot tænke mig at vide en gang imellem hvilke brugere der
bruger nettet mest - (belastning)

som en sidebemærkning kunne jeg tænke mig at se hvilken type trakfik
de trafiktunge har.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-09-05 21:35

On Mon, 12 Sep 2005 22:10:48 +0200, Morten Graae <ikt@bjergsnaes.dk>
wrote:

>Jeg kunne blot tænke mig at vide en gang imellem hvilke brugere der
>bruger nettet mest - (belastning)

Så er det meget nemmere at bruge MRTG til at lave grafer over
forbruget på hver enkelt port.
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/

/Jarlskov